• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Fru Villa Solglimt

Nej, här knäcks inga ägg.

Däremot skulle jag vilja skriva om nåt som rört sig i min "lilla" hjärna i ungefär 2 år.

Min pappa var väldigt noga med tradtioner. Varje annandag jul gick han runt till alla sina barn och sin fru och sjöng och serverade frukost och glögg. Det gjorde han även till oss som flyttat från barndomshemmet men fortfarande bodde på gångavstånd.

Han älskade oss på sitt sätt - visade inte så mycket utåt men ställde alltid upp för oss. *torkar tårar*

Tyvärr så gick han bort väldigt hastig för 3 år sen (nästan exakt) och kunde ju därför inte genomföra alla sina traditioner det året.

Nu... straxt efter det nyåret upptäckte jag att jag var gravid igen. Och gissa min förvåning när "tillverkningsdatumet" på fostret var 28/12, annandag jul!

Som ytterligare bonus - det blev en gosse. Så min son har min pappas förnamn som andranamn.

Egentligen vet jag inte hur man ska tolka och tänka om detta. Men det känns som en liten tröst att tänka så att han gav oss en sprudlande glad gosse att ägna oss åt.. *tårarna bara rinner nu*
    Så jag slutar nu medan jag ännu ser tangetnbordet...

• Min-Ah

villa solglimt!

Åh, blir väldigt rörd då jag läser ditt inlägg om din far och er lille son!

Underbart att sonen har fått din fars namn som andranamn!

Vad otroligt fint av din pappa att rå om sin familj som han gjorde medan han fanns i livet!

Och det är ju lite extra mysigt att er son blev till just på annandag jul!
    Vem vet - din far kanske "såg till" att du blev befruktad just då!

Han finns där någonstans och vakar över er alla!

• Ybrud

Här är min historia..

Morgonen den 4 oktober förra året vaknade jag efter en obehaglig dröm där jag åkte åt fanders med bilen. Runt mig gick en varg som jag kände mig lite rädd för men inte så där vettskrämd av. Jag ringde hem och bad någon komma och hämta mig eftersom jag hade åkt åt fanders. Innan nån hemifrån hann fram så fick jag lift med en man i en gul gammal merca från början av 80-talet. Vi kom fram till en by och jag sade, "jag måste stiga ur bilen så att de ser vart jag är någonstans då de kommer och ska hämta mig"... sen vaknade jag och det var inte mer med det.. tills eftermiddagen kom..

Jag hade haft en riktigt bra dag på jobbet och var på väg hem då jag ser hur en bil utan att stanna åker rakt ut i vägen trots väjningsplikt. I ca 70 kilometer i timmen smäller jag in i hans sida. Allting händer supersnabbt och allt vad airbag och grejer heter smäller upp i ansiktet på mig.
    Jag sitter i en säker Volvo S40 och med bara skrapsår kliver jag ur bilen och ringer 112.. Bilen jag krockat med? En gammal merca från början av 80-talet... Jag ringer hem till sambon och säger vad som hänt varpå han kastar sig in i bilen för att komma.
    Några vänner kommer i samband med att Brandbil och ambulans rullar in. De kramar om mig och jag sätter mig i deras bil för att andas ut. Plötsligt kommer jag på att jag ringt hem och att han måste se vart jag är så jag utbrister i helt omskakat tillstånd: "jag måste stiga ur bilen så att de ser vart jag är någonstans då de kommer och ska hämta mig"...

Vargen? Jag slog upp det och vargen i drömmar kan stå för väktare/skyddsande..

From då så lyssnar jag till mina drömmar på ett annat sätt.
    Jag klarade mig som sagt med skrapsår och blåmärken utan några senare men.

• Ybrud

kan tilläggas att bilen blev skrotad.

• ina3

Ybrud

Man ryser...otroligt

Jag blev spådd för 10 år sen och har ibland tänkt på det hon sa. Hon behövde inga tarot kort utan kände bara efter. Hon berättade klockrent min barndom, saker som ingen kunna veta. När hon sen berätta framtid så har jag ofta tänkt på det och förundrats hur hon kunde berätta tiden tillbaka så bra men misslyckas framåt... Tills nu.
    Som ett ex berättade hon om mitt jobb då jag frågade om jag kommer att byta, hon berättade hur jag satt som spindeln i nätet och att det luktade olja om mig. Konstigt har jag tänkt för nog för vi använt kemikalier men inte olja...hon har haft fel. Tills för ett halvår sen när jag bestämde mig för på allvar att söka annat jobb och jordens tillfälle kom upp. Sökte jobbet men kände att Näää..inte vill dom ha mig också är det en smutsig verkstad... men villkor o lön var så bra att jag ändå funderade. Och dom var intresserade! När jag åkte hem efter 2:a intervjun så kom jag ihåg..."det luktar olja" och då visste jag! Jobbet var mitt! Lycklig var jag när jag fick beskedet (på alla hjärtans dag) att jag fick jobbet. Och allt som inte jag har tyckt stämt har till slut slått in.

• bc.svensk

Måste bara berätta om en dröm jag hade...
    En mardröm enligt mej då...Jag drömde detta i onsdags då jag vilade på dagen,för jag har haft en sådan underlig värk i korsryggen,er i benet..Jag trodde detta var ischias nerven,men så var det inte enligt läkarn,fick medicin som jag blev trött av och då kom denna dröm...
    Jag drömde om brand,att min bostad brann,vi flyttade och den brann den med...hela tiden så var det brand i min bostad...och speciellt i vardags rummet...JAg vaknade upp och mådde inte allt för bra eftersom jag vilade i vardags rummet...
    Senare på kvällen så fick jag veta av en mycket medial kvinna att denna dröm bettydde:
    "Förändringar i den fysiska sjukdommen..Den fysiska sjukdommen satt i höft och ben...

Detta tyckte jag var komisgt,eftersom jag inte på flera dagar ens kunde gå eller kissa själv,på grund av detta med höften,benet/ländryggen

• bc.svensk

Min-Ah

Ja precis...och det var nog det enda rätta...Mina andra två barn(ena helsyskon till dottern)verkar redan mycket lugnare..Tösen som flyttat har ringt flera ggr i veckan och även hon verkar redan mycket lugnare,så just nu känns det så att säga OK...Jag hoppas det fortsätter så också..Dessutom så har jag inte drömt ngt negativt om detta,så jag håller verkligen tummarna för att det ska bli som tjejen tänkt sej

• Princessa

Min mamma och lillasyster har nån form av telepatisk kontakt.. Det har mamma och mormor också. Min bror brukar känna på sej när nåt allvarligt ska hända nån. Han vet inte vem det handlar om, bara att nåt ska ske. Han kände när farmor var påväg att dö, och han kände båda gångerna när morfar fick blodpropp.
    Däremot kände han inget när morfar var dålig igen och åkte till sjukhuset. Så han trodde inte det var så allvarligt, men dagen efter dog morfar, så brorsans känslor kan ju va lite slumpartade också..svårt att veta..

• HanOchJag

här kommer fler grejor från mig
    Har suttit här i början och vetat att jag har massa att berätta men inte kunnat få fram det.

För ca 3 och ett halvt år sedan så dog min kusin på 13 år i en bilolycka när familjen var nere i Italien och hälsade på släkten.

Efter hennes död var jag mycket deprimerad och gjorde/tänkte mycket dumma saker för mig själv. Vid tillfället bodde jag med en arbetskollega i hennes lägenhet. en kväll satt jag/kollegan och en kompis i stora rummet och kollade på tv. Jag hade ställt en flaska parfym på tv och ljudet hade gått upp och ner men inget hade hänt med flaskan. Så pratar vi och jag säger väl nåt dumt och plötsligt så åker flaskan i golvet. Och landar precis som den stod på tv, men botten i golvet. Precis som att någon lyft den (väldigt snabbt) och ställt den på golvet. Jag går och stället tillbaka den och tänker inte mer på det. Hinner bara sätta mig i soffan SÅ händer det IGEN. Denna gången så säger jag bara - farmor. jag vet att du ogillar vad jag gör/säger. Jag ska sluta. Så försvann det. Flaskan fick stå på tvn

Likadant har det varit i mina föräldrars hem. Fast där med stearinljus. När vi varit där och pratat så har plötsligt ljusen (ej tända)"ramlat" ur sin behållare. Min mor värmer oftast ljusen i botten och klistrar fast dom typ. detta har hänt hur många gånger som helst och speciellt vid "dumt prat". När vi hälsat på farmor så har det slutat och blivit lugnt igen.

Nu har min mamma och pappa flyttat från en lägenhet till en annan och strax därefter så dog min pappas morbror. Efter hans död så har min pappas pipa som alltid kunnat ligga likadant börjat att trilla i golvet.
    Detta är för min pappa ett irritations moment då han ej vill tro på andar(men gör det) Men varje gång som det händer så hälsar han på sin morbror som ogillat pipan.Och pipan trillar igen. Först när han "ryter" till så får pipan ligga still

det var nog för mig denna gången *S*
    Har lite till på lager men det kommer allt eftersom

• Min-Ah

Ybrud!

Ja, det var då verkligen en otrolig tur du hade!
    Är så glad att du klarade dig oskadd!
    Hur gick det med den andra bilens förare?
    Och vargen - ja, den var säkert en slags skyddsande/väktare, precis som du säger!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...