• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • bc.svensk

JoJeB
    Jo visst är det underbart,man blir som varm inombords och känner sej verkligen inte bortglömd..Antar att din mamma också är död,hur länge sedan är det???
    Jag hade en ny dröm om min mamma för en vecka sedan...
    Min älsta dotter ska flytta till sin pappa och som mamma så känns det lite si och så..SÅ innan jag somnade så låg jag och pratade för mej själv och bad mamma att komma med råd...
    Men så i min dröm så stod hon bara där och nickade,sa ingenting,nästan så jag blev irriterad på henne..Men på morgonen så förstod jag mer än på natten och insåg att hennes nickningar var att låta dottern prova detta och det ska hon också få göra...

• Drakdal

måste bara berätta...

Skrev i början på tråden om en natt då "någon" öppnat kylen och knäckt ett ägg på mattan och slängt skalet i diskhon. Nu har det hänt igen!

Min mamma vaknade i torsdags morgon och gick in i köket, där på diskbänken stod en assiett med ett knäckt ägg på och skalet i diskhon. dessutom var balkongdörren upplåst vilket den inte var när hon gck och la sig). jag tycker att det är läskigt men VAD är det??

Skrev även tidigare om att jag drömt om att min kompis skulle få barn, drömde att hon skulle få i sept-okt men när jag frågade henne sa hon nov, men nu när vi pratade sa hon att de räknat fel och att hon var beräknad i slutet på oktober!

• Stefans fästmö

Jag var på besök hos bekanta i helgen, de berättade att deras dotter på 1,5 år "ser" personer som de inte ser... En gång hade hon suttit i mammans knä o plötsligt tittat bakom henne o börjat "busa" o fnissa, som att någon stod bakom mammans rygg... När vi var där så verkade flickan plötsligt helt frånvarande, tittade liksom förbi oss, så vi frågade "vad tittar du på?" "Lisa!" säger hon då! De känner ingen Lisa... "Var är Lisa?" "där!" säger hon o pekar vid sidan om fönstret... Sen satt hon o "pratade" babyspråk om Lisa en lång stund...

Svårt att veta vad man ska tro, men jag tror nog att hon ser nåt som vi vuxna inte ser... Vi sa till föräldrarna att de måste kolla upp vilka som bott i huset förut, det är ett gammalt hus. Spännande!

• HanOchJag

Stefans fästmö min dotter höll på med detta fram tills hon var ca 3år. Är nu 6 (2a maj) *stolt mamma*

När hon var nyfödd ca 1 månad gammal så åkte vi till en kompis i norge. Och en kväll när vi skulle sitta och äta så vägrar dottra mi att sitta i babysittern (som vanligt) skrek och skrek och skrek. Så jag tog upp henne och hade henne i knät. Helt plötsligt så slutar hon att skrika och blir helt lealös i hela kroppen. Paranoid som man är så trodde jag att hon skulle dö eller liknande. Istället så tittar hon uppåt i hörnet av rummet och gurglar och skrattar. Helt kolsvart i ögonen och ej kontakt bar. Så sluta hon. Somnade i mitt knä för att fem minuter senare göra samma sak.

Min kompis som vi hälsade på hennes mamma är väldigt medial och vi berättade detta dagen efter för henne. Hon svara då att det är inte så konstigt då barn tar emot "andar" lättare än vad vi gör. Plus att min dotters biologiska far är afrikan, Och där har dom mycket sånt.
    Jag svarade henne då att även min farmor var en spåtanta i norgen (när hon levde).

fick då tillsvar att det var min farmor som var på "besök" genom min dotter.Och att jag ska hålla extra koll på henne då detta definitivt inte är sista gången med bus

• Min-Ah

bc.svensk!

Förstår att du känner/känt dig lite osäker och obekväm med att din dotter vill bo hos sin pappa. Svårt!

Men det måste ju kännas skönt att du fått lite råd från din mor via drömmen!

Det kommer säkert att bli bra!
    Lycka till!

• Min-Ah

Drakdal!
    Ja, det här med äggen är ju verkligen märkligt!
    Undrar ju vad för "budskap" som "vill fram"!?
    Och från "vem" eller "vad"...
    Ni får väl se vad framtiden utvisar!

Intressant också att du fick rätt angående din väninnas kommande barn!

• Min-Ah

Stefans fästmö & HanOchJag!

Så jätteintressant, det här med barnens reaktioner/upplevelser!
    Uppenbarligen "ser" de ju någonting som ni andra inte ser!

Så små barn som det handlar om i era fall är ju så små att de är helt opåverkade ("oförstörda" ) av omgivningen! Att det ju är helt "självklart" för dem att de "ser" någon!

Detta måste ju helt enkelt vara ett "bevis" för att vi inte skall negligera att det finns "någonting" "därute"!!

• Stefans fästmö

Min-Ah

Precis, jag tror oxå att de ser saker vi inte kan se. Och vi sa ju inte till flickan att "nej, det finns ingen där" utan vi skrattade lite o sa "jaha, Lisa..." och sen sa vi till varann att det var märkligt... Föräldrarna tänkte inte heller säga att hon ser fel utan låta henne se det hon ser...

• Min-Ah

Stefans fästmö!

Ja, jag tror ju verkligen att de små barnen har en helt annan förmåga att förnimma den här "andra världen", som vi vuxna inte (längre) ser!
    Känns fint, tycker jag!
    Mycket intressant, detta!
    Kul om de kan ta reda på vem/vilka som bott i huset innan och vilken "historia" det huset har...

Och, nej - självklart så förstår jag ju att ni eller hennes föräldrar inte hör till "dem" som kanske inte "gillar" att barnet "ser" och därför säger till det att det minsann har "fel" !!

• Min-Ah

Drakdal!

Några fler knäckta ägg??
    Håller med om att det ju är väldigt mysko!!

Svar på tråden Övernaturliga händelser...