• Nilo

Övernaturliga händelser...

Snubblade över en tråd som handlade om hustomtar och hoppades att det skulle vara handla om riktiga tomtar, men verkar mest vara m2b-tomtar

Så nu startar jag en ny tråd för alla som har varit med om något "övernaturligt" såsom tomtar, sanndrömmar eller dyl. och som vill dela med sig!

Jag bara älskar sånt (big fan of TV4+ & fru nilsson) men har tyvärr inte varit med om någonting själv...

• Svar på tråden Övernaturliga händelser...
  • Hiskan

Vet inte om detta är övernaturligt men - när jag födde min son så var min syster på jobbet. Plötsligt känner hon i brösten hur mjölken rinner till (ni som har barn vet känslan). Hon sa till sina arbetskompisar att "Nu har nog syrran fått!" och det stämde ju bra...

Hon visste alltså inte att vi åkt in till förlossningen.

• annaglitter

Tiger72
    min mormor har drömt om alla oss barnbarn och haft rätt om könet. När mamma väntade mig drömde mormor att hon mötte en flicka i korridoren på sjukhuset, en flicka i rosa klänning och svarta lackskor och blont hår.
    Så kom jag och flera år senare kom vi till julaftonsfirande till mormor och morfar. När jag kom in genom dörren så mormor blev så ställd att hon vart tvungen att sätta sig, för som jag såg ut då, så såg jag ut exakt i drömmen.

• Fru Cinderella

annaglitter

O det förstår jag att hon blev

• annaglitter

BlueTopaz
    Nu är jag snart präst så kanske är jag "partisk" :) men jag känner igen din känsla. När jag var yngre var jag rädd att prata om min känsla av värme och närhet, var orolig för att andra skulle tycka jag var fanatiskt religiös. Du vet säkert hur jag menar.
    Sen nu när jag blivit äldre känner jag mig ibland ledsen att jag inte bejakade de känslorna, att den som jag benämner Gud faktiskt sökte mig då. Som barn tror jag att det är lättare att ta emot såna intryck och dessutom säger Jesus att den som inte tar emot himmelrikt som ett barn kommer aldrig dit in. Mångas berättelser här säger att vi vuxna tar död på barns förmågor, det tror jag också.

• Carlssons pling

Hej flickor!
    Måste puffa lite.
    Jättespännande!!!
    Har oxå en del men hinner inte nu eftersom jag jobbar.

Skriv mera!

• Min-Ah

Hiskan!

Ja, man kan ju undra vad det var din syster "kände"!! Spännande!

• Min-Ah

annaglitter!

Oj, oj! Ja, jag förstår då verkligen att din mormor blev helt "tagen" då hon kände igen dig från sin dröm!!
    Låter som ett slags "budskap" hon fick då tidigare!

• Min-Ah

annaglitter & BlueTopaz!

Håller med er!

Det verkar som att många inte tar barns upplevelser på det "okända" planet på allvar...
    "Skojar bort det", nonchalerar och/eller bara avfärdar det som "barnsliga griller"...

Barn (och djur) är ju liksom "rena och oförstörda".
    Inte som så många vuxna (och andra) som förtränger varje minsta lilla sak från "den andra dimensionen"...

Jag tror att det är mycket synd att fler inte lyssnar på sitt "sjätte sinne" och blir mera öppna för de "budskap" som försöker nå oss!

• ladolcevita

Jag har nåt fantastiskt att berätta:
    Jultomten kommer till oss fortfarande trots att jag är vuxen nu och tänk att han hinner det med tanke på alla människor han ska till i världen.
    Det finns ju faktiskt dom som inte riktigt tror på tomten men jag har faktiskt sett honom med egna ögon så jag VET att han finns!

• Carlssons pling

Jaja
    Tomten är snäll han.
    Han kommer till mig oxå. Fast det är någon som har klätt ut sig

Puffar till er som har något spännande att berätta.

Svar på tråden Övernaturliga händelser...