• skogstösen

Ofantliga bröst?

Vet inte riktigt varför jag frågar, men i andra trådar har jag sett tjejer som frågat efter bh-tips i strl H. Jag trodde inte ens att det existerade. Även E och F låter helt enormt tycker jag. Har jag fel, är det så att skillnaderna mellan storlekarna inte är så stora?

Mina (dumma)frågor är egentligen: kan man ha strl H utan att ha opererat sig och utan att vara mycket kraftigt överviktig. Hur ser en sån byst ut, är den så enorm som jag inbillar mig :) eller skulle man inte ens reagera om man mötte en person med sån byst på gatan.

Är bara lite nyfiken. Har själv liten byst, och tycker att de flesta i min omgivning också har det, så det där låter som science fiction för mig. :)

• Svar på tråden Ofantliga bröst?
  • pickolina

Lindalii

Det är nog för att många är så ouppmärksamma. De ser bara att personen blivit mindre på något sätt... En uppmärksam person skulle se att det var brösten som blivit mindre. Jag har haft kompisar som varit väldigt smala men haft stora bröst och visst såg man hur smala de var, tyckte inte alls man upplevde det som du beskriver men det kan ju säkert oxå bero på klädstil och vilken typ av bröst man har som du säger... Så jag kan hålla med dig delvis ;) Men det är långt ifrån alltid så... *s*

• Psh

Hmmm...var i stan med min syster i helgen och vilka problem med att hitta bikini eller bh !!! Hon brukar köpa 75 D och den sitter jätte tajt (så att fettet sticker ut fast hon är smal runt om) runtom fast den åker upp i ryggen och spänner oftast axelbanden mkt för hon vill inte att de ska hänga....vi brukar ändå gå in på collero och får ändå inte rätt på det?!

Jag själv har väl en ca 77 cm runt om under brösten och har 75 som någon skrev här innan men min bh glider ändå omkring där framme så att man får trycka den upp och under brösten igen...hoppas det är någon som fattar vad jag menar...

• pickolina

Att det blir fett som hänger över är bla pga bh´n är för stor och sitter för högt upp på ryggen.

Låter kanske knasigt...

Om man har en mindre omkrets så den inte åker upp utan sitter där den ska, så får man inte så mkt fett som hänger över. Bandet på ryggen ska sitta precis på samma höjd som bh´n gör fram över brösten eller tom lite längre ner.

Många gör felet och har den mycket högre upp på ryggen...

• skogstösen

Det har ju kommit en massa bra BH-tips i den här tråden.

Det verkar som jag gått på det vanliga misstaget att ha för stor omkrets. Sist när jag skulle prova BH satt den helt trångt och hemskt, så jag tänkte automatiskt att jag behövde en större omkretsstorlek, men den satt också hemskt. Så lösningen är kanske i stället att gå upp en storlek i kupa, men inte i omkrets.

Samtidigt låter det lite märkligt, för varför skulle jag ha gått upp i kupstorlek så där utan vidare? Kan man göra det? Jag äter inte p-piller och har inte gått upp nämnvärt i vikt.

• Psh

Ok då bör min syster kanske ha 70D eller kanske även större kupa.

Jag själv ska nog testa en större kupa eftersom den jag har nu 75c glider omkring här framme, men om den känns förstor alltså D kupa ska jag testa 70D även om jag har ca 77 cm under brösten?

• Psh

Åh ja just det jag glömde fråga hur mäter dom när man är tex på Twilfit?

För om jag har en bh som sitter fel redan så kan de väl inte mäta med den på eller?
    Någon som vet?

• ProudWoman

jag har aldrig fått det där med omkretssen att fuka, när jag mäter ska jag ha en 90, men det är omöjligt, den bara glder runt och sitter oskönt, samma med 85, men när jag använder en 80 så sitter den perfekt

• pickolina

skogstösen

Det kan vara så att du ökat i kupstorlek, det är faktiskt inget ovanligt.. Det kan oxå vara att just den modellen du testade den gången hade en konstig storlek. Precis som med vanliga kläder så kan en och samma storlek ibland vara väldigt olika..trots att det inte borde vara så.
    Stirra dig inte blind på en storlek, du kanske fortfarande har samma storlek men att i just den bh som du provade sist ska ha lite smalare runt och större kupstorlek...

Psh

Prova en mindre omkrets och större kupa. Det kanske slutar med att du ska ha samma omkrets som du redan har men en större kupa bara.. Det får du testa vad som känns bäst. Har jag tex en bh som är lagom runt men för liten i kupan så sitter den aldrig bra fram. Om man ska mäta korrekt så ska man mäta när man är naken men man ska inte ta mätten på alltför stort allvar utan mera som ett ungefärligt direktiv så man vet ungefär vad man har, sedan får man testa sig fram, för det där beror även på formen på brösten osv...

ProudWoman

Då tycker jag du ska köra på den storleken... :) Viktigast är att man känner att det sitter bra, att det sitter som det ska..

• Ananas

Det här med omkrets och svenska mått stämmer inte... Att säga att man ska ha 75 om man mäter 75 runt om kan inte stämma...

Jag har blivit mätt och jag mäter ca 80 cm runt bröstkorgen men ska ha en 70 enligt de butiker jag varit inne på. Alla större storlekar glider upp i ryggen. När jag beställer på nätet från bravissimo beställer jag en 32:a och det måttet om jag räknar om till cm blir mitt omkretsmått... Skumt men sant!

Det är alltså någonstans när man gjort våra storlekar i Sverige som det blivit lite konstigt...

• Ananas

TS

förresten, om du vill se hur någon ser ut som har stl 70H så kika in på vår hemsida
    weddingphotos.aulin.se/index.asp där våra bröllopsbilder finns. Det är visserligen inga avklädda bilder men man kan få en idé iaf...

Svar på tråden Ofantliga bröst?