• skogstösen

Ofantliga bröst?

Vet inte riktigt varför jag frågar, men i andra trådar har jag sett tjejer som frågat efter bh-tips i strl H. Jag trodde inte ens att det existerade. Även E och F låter helt enormt tycker jag. Har jag fel, är det så att skillnaderna mellan storlekarna inte är så stora?

Mina (dumma)frågor är egentligen: kan man ha strl H utan att ha opererat sig och utan att vara mycket kraftigt överviktig. Hur ser en sån byst ut, är den så enorm som jag inbillar mig :) eller skulle man inte ens reagera om man mötte en person med sån byst på gatan.

Är bara lite nyfiken. Har själv liten byst, och tycker att de flesta i min omgivning också har det, så det där låter som science fiction för mig. :)

• Svar på tråden Ofantliga bröst?
  • Princessa

men vad håller jag på med?? Skriver utan mellanslag och skriver fel bokstäver..! Hoppas folk fattar vad jag skriver ändå :D

• vioola

Hejsan

Ifall bhbandet åker upp i ryggen på dig då har du för stor omkrets. Mät med måttband under brösten, tight me. Har du 68-73 cm under brösten ska du ha 70 på bhn, har du 73-77cm under brösten ska du ha 75 på bhn.

En kompis till mig gick också omkring me fel storlek i flera år, alltså 75F, 80D ibland tom, helt galet haha, när hon egentligen ska ha 65H el 70G. Hon gick till en underklädesbutik å fick mäta å prova. Fast mäta kan du ju som sagt göra själv.

Kramis

• Princessa

när jag mäter kommer jag till att jag ska ha 75 i omkrets. Men då känns det alldeles för löst och jag måste föra upp bhn typ hela tiden.

• pickolina

Princessa

Ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt vad du menar med att den åker ner??? Bh´n kan ju åka ner fram om den är för stor i omkrets och åka upp i ryggen...men vad menar du med att den åker ner i ryggen??? Låter jätte knasigt i mina öron. Men om den är ute och far så har du för stor storlek i alla fall...

Använder du de olika hyskorna??? Jag har haft 75 runtom enda sedan jag var smal, dvs 30kilo smalare. Så jag trodde att jag skulle ha 80 runtom eftersom jag blivit så mkt större men då sitter inte bh´n som den ska så jag använder 75 fast på yttersta hyskan.

• Princessa

vet inte hur jag ska förklara, men antar att den sitter för löst. Använder den innersta haken på 75 och den yttersta på 70. Men nästa gång jag ska köpa så ska jag prova 70E.

• Princessa

nej, alltså, jag menar ju inte att den åker ner i ryggen, utan fram i!

• pickolina

Ok då hänger jag med, då är den för stor... En bh ska sitta perfekt på yttersta haken när man köper den sedan kan man använda de som sitter längre in allteftersom bh´n töjs, vilket de gör... Om man har rätt storlek och rätt modell på bh så ska man inte behöva gå och rätta till den hela tiden och brösten ska inte heller ploppa ut som du säger att de gör.. ;) Testa som sagt en som är 70 runtom men med en större kupa. Det borde bli bättre...

• Princessa

det ska jag göra! Tack för hjälpen till dej och alla andra som ger bra tips, och förlåtom jag kanske snodde tråden lite :)

• Lindalii

pickolina: Jag envisas När smala, små tjejer med naturligt stora bröst förminskar dem tror folk i regel att de bara tokbantat. Jag vet flera som fått många kommentarer om hur de rasat i vikt, när de egentligen gjort en förminskning. Att de haft stora bröst är det ingen som märkt. Tror dina upplevelser är lite annorlunda, då du väl haft sillisar?! De sitter ju uppe på ett helt annat sätt!

• Ananas

Jag har 70H i vanliga fall. Nu är jag gravid och har fått gå upp i omkrets och lär nog även få gå upp något i kupa så småningom. Just nu har jag faktiskt mina 70H-behåar med en förlängnigsdel i "spännet", men de börjar bli för trångt i kupan. Jag är 172 lång och väger ca 77 kg i vanliga fall. Var på väg ner men så kom graviditeten och nu pekar ju vågen åt andra hållet igen. ;)

www.bravissimo.com är det mycket snyggt för storbystade! :)

Svar på tråden Ofantliga bröst?