• skogstösen

Ofantliga bröst?

Vet inte riktigt varför jag frågar, men i andra trådar har jag sett tjejer som frågat efter bh-tips i strl H. Jag trodde inte ens att det existerade. Även E och F låter helt enormt tycker jag. Har jag fel, är det så att skillnaderna mellan storlekarna inte är så stora?

Mina (dumma)frågor är egentligen: kan man ha strl H utan att ha opererat sig och utan att vara mycket kraftigt överviktig. Hur ser en sån byst ut, är den så enorm som jag inbillar mig :) eller skulle man inte ens reagera om man mötte en person med sån byst på gatan.

Är bara lite nyfiken. Har själv liten byst, och tycker att de flesta i min omgivning också har det, så det där låter som science fiction för mig. :)

• Svar på tråden Ofantliga bröst?
  • vioola

Hejsan

Javisst kan man ha så stora utan att operera sig. En kompis till mig har 70G el 65H (vilket motsvarar 75F typ). En annan har 85E. Inte så vanligt men man kan ha iaf... Det första man ser är ju givetvis brösten, å även om man inte vill titta så kan man inte låta bli ;). Jag tror båda önskade att de hade lite mindre faktiskt, mycket för klädernas skull.

Hon men 85E har enorma tuttar men tjejen med 70G har "bara" väldigt stooora ;)

Kramis

• Ettolrach

Människokroppen ser ut på många många sätt och man kan ha rätt så stor byst utan operation och utan större övervikt.

Jag är lite överviktig, ungefär 10 kg och har 80G. Ingen operation, naturens eget verk. I mitt fall är det så att min mamma och mormor var storbystade, ett arv s a s. Jag ser inte ut som ett freak eller en rymdvarelse men visst, någon push up BH behöver jag inte. ;)

Som smalare har jag 75E-F så det hänger inte enbart på övervikten.

Många års p-pillerknaprande har säkert också ökat på bysten en del men när jag som 19-åring vägde 52 kg, inte börjat med p-piller hade jag 75D. MIna mått då var 89-66-86. Proportionerna är ungefär desamma i dag men mer... :)

Hur det ser varierar ju från person till person. Jag är kurvig, d v s har höfter och rumpa även om mitt bystmått alltid varit större än mitt höftmått. Jag klär mig inte medvetet för att framhäva bysten, snarare tvärtom och min kropp är sådan att exakt hur stora mina bröst är syns inte förrän jag tar av mig allt.

Även om det är sällsynt så kan man ha mycket stora bröst utan operation.

Jag skulle faktiskt hellre ha mer normal storlek, kunna hitta olika fina BH:ar och kunna ha en blus eller skjorta utan att behöva ha 3 storlekar större än jag egentligen drar men jag kommer aldrig operera mig eftersom det aldrig är riskfritt med operation, de får sitta där de sitter nu.

Träffade du mig tror jag inte du skulle reflektera så mycket över min byst för den är som sagt inte så "synlig" vilket säkert hänger ihop med att jag är tämligen proportionelig och bär mina kilon ganska jämnt fördelade på byst, höfter och rumpa.

Alltför urringat undviker jag - vill ju att man ska se mig och inte bara mina bröst...

• Ellte

Jag har haft 95C i storlek men när jag gick ner i vikt en massa ska jag ha 80E vilket jag tyckte lät fasansfullt när jag hörde det... MEN...kupan blir ju mindre med omkretsen och eftersom mina tuttar inte blivit så mycket mindre men däremot fettet runtom är borta så blir det så... Antar att jag kommer ha 75H när jag är klar...och jag har inga ENORMA bröst. Stora, javisst...men inte ALLS så att du skulle reagera om jag inte har urringat och push-up ;)

Om man däremot har stor omkrets OCH stor kupa, då är tuttarna enorma...men det måste inte vara opererat för det...

• skogstösen

:) Vad kul med svar från er storbystade. Det är tydligen inte så ovanligt alltså.

Nu när ni talar om bh-storlekar inser jag att jag nog aldrig förstått mig på dem. Har alltid trott att "bokstaven" står för storleken på kupan och att "siffran" står för omkretsen på bh-bandet, alltså det som går runt ryggen. På er låter det som om siffran står för omkresten på kupan, är det så?

• vioola

Hej igen

Jo men du har rätt, jag tex har 75 i omkrets (på bhbandet) å C el D på kupan. Inga bomber som mina 2 vänner men det räcker hihi.

Kramis

• pickolina

Nej bokstaven står för kupan och siffran för omkretsen. Men det är lite mer komplicerat än så.. För varje siffra du ökar omkretsen så ökar även kupan, även om det är samma bokstav.

Om vi tar en C-kupa tex, har C65 en storlek på kupan, C70 en liten större storlek, C75 ytterligare lite större osv...

Tex B80 C75 D70 har alla ungefär samma kupstorlek pga att de har olika omkrets runt ryggen.

Hängde du med????

Själv har jag 75E-F och väger precis över 70kilo, icke fejkbröst.

• skogstösen

Aha, tack Pickolina. Nu känner jag mig uppslyst. :) Så om man går upp en storlek i omkrets går man samtidigt upp en storlek på kupan, utan att eg. byta kupstorlek.

• pickolina

Precis!...

Så om två personer har exakt lika stora bröst men den ena är mycket smalare än den andra, då har den smalare större kupstorlek.

Min syster har tex MYCKET större bröst än mig men hon har C-kupa och jag har E/F-kupa. Låter ju sjukt, låter som att jag har större bröst men så är det alltså inte, jag är bara mycket smalare och därför är mina kupor mindre och jag måste gå upp i kupstorlek.... Det kan du titta på i butikerna. Titta på en A70 och jämför med en A90 så ska du se vilken stor skillnad det är på kupan...

• Ellte

skogstösen: Vet inte om jag missuppfattar nu...det var lite svårtolkat :D men om du går upp en storlek i omkrets men INTE på brösten kommer du förmodligen behöva en MINDRE kupa :? Alltså om du har 75C och går upp i omkrets till 85 kanske det räcker med en B-kupa :D

Jag "ska" ju ha storlek 80E men eftersom det är så svårt att hitta E-kupa nöjer jag mig ibland med 85D ;)

• Tiger72

Jag är en naturlig 65-70 E. är smal är 150 lång och väger 45 kg alltså ingen övervikt.

för att en bh ska sitta rätt ska man kunna ha bh utan att axelbanden är uppe och bhn ska ändå sitta på plats. många gör felet att de ta större runt om för att få plats. men man ska göra tvärt om ta en större kupa och mindre runt om.

för ca 3 år sen gick jag själv med fel storlek på bhn. trode jag skulle ha 75 D gick till Twilfet och fick hjälp. Där sade bara, att det var inte konstigt att jag aldrig hitta någon bh som satt bra. de berätta att jag skulle ha 65-70 E sen har jag aldrig haft problem.

Svar på tråden Ofantliga bröst?