Människokroppen ser ut på många många sätt och man kan ha rätt så stor byst utan operation och utan större övervikt.
Jag är lite överviktig, ungefär 10 kg och har 80G. Ingen operation, naturens eget verk. I mitt fall är det så att min mamma och mormor var storbystade, ett arv s a s. Jag ser inte ut som ett freak eller en rymdvarelse men visst, någon push up BH behöver jag inte. ;)
Som smalare har jag 75E-F så det hänger inte enbart på övervikten.
Många års p-pillerknaprande har säkert också ökat på bysten en del men när jag som 19-åring vägde 52 kg, inte börjat med p-piller hade jag 75D. MIna mått då var 89-66-86. Proportionerna är ungefär desamma i dag men mer... :)
Hur det ser varierar ju från person till person. Jag är kurvig, d v s har höfter och rumpa även om mitt bystmått alltid varit större än mitt höftmått. Jag klär mig inte medvetet för att framhäva bysten, snarare tvärtom och min kropp är sådan att exakt hur stora mina bröst är syns inte förrän jag tar av mig allt.
Även om det är sällsynt så kan man ha mycket stora bröst utan operation.
Jag skulle faktiskt hellre ha mer normal storlek, kunna hitta olika fina BH:ar och kunna ha en blus eller skjorta utan att behöva ha 3 storlekar större än jag egentligen drar men jag kommer aldrig operera mig eftersom det aldrig är riskfritt med operation, de får sitta där de sitter nu.
Träffade du mig tror jag inte du skulle reflektera så mycket över min byst för den är som sagt inte så "synlig" vilket säkert hänger ihop med att jag är tämligen proportionelig och bär mina kilon ganska jämnt fördelade på byst, höfter och rumpa.
Alltför urringat undviker jag - vill ju att man ska se mig och inte bara mina bröst...