• Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt! Tråd 2!
  • Desperate2bewife

Hej alla vackra brudar!
    Här är en till som kommer att vara någonstans mellan 46-50 i stl vid bröllopet nästa år. Är en 52-a nu.
    Håller på att gå ner i vikt men har inte satt något mål än att det ska ske i en takt som jag mår bra av. Så vi får se vilken stl jag landar på när det är dags att prova klänning.

Kul att se bilder på er! Inspirerande!

• TottaMalin

Hur gör ni andra stora tjejer, bara armar eller klänning med ärm?

Själv har jag varit och provat lite i ett par butiker här i Stockholm och har kommit fram till att jag känner mig ful i ärmlöst. Men det finns ju knappt några med ärm, så jag håller på att bli lite tokig!

Men jag har hittat en fin på E-bay (beställa från Kina) som jag tror jag skall satsa på istället...

• Uller

Totta malin
    Jag tänkte som du att jag skulle ha en klänning med ärmar så folk slapp se mina slappa armar. Men nu bril der en axelbandslös klänning, vilket jag inte ens tänkt mig att titta på.
    Alla klänningar med ärmar fick mig att se extra bred ut då kroppen slutate vid armarnas ytterkant istället för som nu när det ser ut som kroppen slutar vid sidan. Hoppas att du förstår vad jag menar.

• Marre_

har beställt min klänning från Kina, (Cinderella Ebay) den e såå vacker har storlek 48-50 den gick på ca 2600 o då e d ink sjal, väska, klänning och frakten.. en bra affär måste jag säga :D

• 03062006

jag har valt ärmlöst men jag ska ha en sjal ovanpå så det döljer lite
    har valt denna klänning model 2530
    www.sarah.nu/index.php&firstrow=80

• Fru Nilsson 1/7-06

Jag ville först ha ärm på min klänning, oxå för att dölja mina fula överarmar. När jag provade olika modeller visade det sig att jag såg dubbelt så bred ut med ärmar än ärmlös.
    Vill oxå varna för 4-kantig urringning, jag såg ut som en ladugårdsdörr! (Inte säkert att det blir så för någon annan.)
    De flesta butiker jag besökte rekommenderade en klänning med V-ringning.
    Vad har ni valt, hur ser era urringningar ut?

• TottaMalin

Jag funderar på två alternativ på ärm, antingen 3/4 ärm eller trumpetärmar i chiffong. Kort är har jag dock märkt att det bara accentuerar hur tjocka armar jag har. Nåja, jag har inte tänkt att beställa klänning än på ett par månader, så jag har tid att prova fler varianter innan jag bestämmer mig...

• TottaMalin

Aahhrgg, jag smet lite tidigare från jobbet idag för att prova klänningar när det inte är lördagskalabalik i butikerna. Passade på att dra igenom alla tre butiker på Hornsgatan. Och nu helt plötsligt så vet jag inte längre vad jag skall ha för klänning... *suck*

Fru Nilsson, helt plötsligt så förstår jag vad du menar med att ärmar gör att man ser större ut... *suck* Så nu är jag inne på att ha ärmlöst, men med breda axelband...

Beslutsångest... Nåja, det kanske är tur att man är tjock så att man inte har hundratals klänningar att prova i butikerna... *hihi*

• Marlean

Vad vacker du var mjukisb!

Och det finns tusentals modeller att välja på, man kan ju få vilken man vill upsydd åt sig, låt er inte begränsas tjejer!

Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt! Tråd 2!