Brudar i strl 46 och uppåt! Tråd 2!
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1330645.html
Nu är den gamla tråden stängd, men häng med i den nya vettja!
Fler stora vackra brudar?
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1330645.html
Nu är den gamla tråden stängd, men häng med i den nya vettja!
Fler stora vackra brudar?
Hej hej!
Jag är också en brud modell större. Drar storlek 46/48. Jag hoppas dock kunna gå ner lite till mitt bröllop.
Jag har bara kollat på lite olika modeller när det gäller klänningar och har insett att min favoritklänning har drapering i midjan. Jag har inte provat några modeller ännu. Vad tror ni om att ha drapering vid midjan om man är lite större?
Min spontana tanke är att det kanske är dumt eftersom man markerar midjan och den vill jag ju helst dölja. Men å andra sidan har jag läst att drapering i midjan ska vara kanonbra om man vill dölja lite. Hmm.
www.bridefashion.dk/index.php&mid=40&start=6
Den klänningen tycker jag är jättefin men min kropp är ju inte riktigt sådan...
Jag tror att en drapering är bra, den markerar ju midjan utan att framhäva den. Har du provat klänningen på bilden? Tror att den skulle passa bra även på en större brud.
Bara att sätta igång och prova, då märker du också om du själv tycker att du passar med drapering i midjan.
Jag är också en av dem som inte lyckats riktigt med att se ut som man ska enligt modemagasinen. Jag har turen att ha en mamma som kan sy så hon håller på att sy min klänning. i st 46 ungefär. Min sambo tycker att jag är som en kvinna borde vara men för min egen skull tänker jag försöka gå ner lite. Det är jobbigt att släpa på onödiga kilon
Hej yamaha. Titta på min klänning på www.foreverbridals.com/gownpix.asp på bilden är den blå men min ska vara i ivory. Den har ganska mycket drapering i midjan. Satt mycketbra på min kropp. Så det borde se bra ut på dig också. (ps på mig gjorde klänningar med ärm att jag blev 3 gånger så bred. Hade räknat med att ha ärm på klänningen innan jag började prova
Hej Uller. Jättefin klänning!
Har inte tänkt på det där med ärmar. Hmm... måste nog gå och prova olika modeller tror jag.
Kul nöje i och för sig!
ni andra då, vad ska ni ha för klänningar?
Hej!
Min kära syster var mitt självklara val som brudtärna. Hon är storlek 46-48 och jag är nu på jakt efter klänningsmodeller som hon kan känna sig bekväm och vacker i (för det är hon!). Vill att den ska vara av enkel modell och gärna i mörkröd...
Hjälp?
Vad kul att ni skapat en fortsättningstråd!!
Uller: Den klänningen är super fin, jag fastnade också för den & den satt jättebra på.
Den jag tillslut beställde (i dag faktiskt) är i samma stil som Ullers men ett annat märke.(Aspera) Har tyvärr ingen bild på den än, men den är ganska lik den här:
www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Jag är en stl 46, men Aspera verkar vara stora i storlekarna, så jag har beställt en 44!
Det här med att hitta en klänning som man känner sin bekväm & snygg i har verkligen legat som en klump inom mig & har varit super stressad, så jag är SÅ lycklig nu när jag äntligen hittat en jag trivs i!
ElSt:
Tack!
Storleken är svår att säga, för den är uppsydd efter mig. Men jag drar 42:a i vanliga fall.
Min klänning eller tvådelat är så bra för att det är en omlott skjorta/blus som man kan reglera själ.
Men kan tänka mig att den passar en 40-44/46. Kjolen kan både tas in och tas ut.
Pris är bud!
Finns under köp och sälj här på BT.
Jag har storlek 46/48 och försökte länge dölja min storlek med löst sittande kläder. Det gjorde naturligtvis inte att jag så smalare ut, sanrare tvärtom :)
När jag äntligen vågade pröva lite figurnära kläder blev resultatet bättre.
Ett tips till alla er som funderar vilken typ av klänning som passar er är att testa BTs virituella provrum.
www.brollopstorget.se/Klanningsguide/
Fästmö:
Jag kommer beställa min klänning från ww.1koo.com. Dom säljer även brudtärneklänningar. Priserna är fantastiska, klänningarna finns i stora storlekar och det går även att få dom måttuppsydda.
Så, jag fick min klänning igår, har bara gråtit hela tiden. Klänningen är så jäv*a ful!!! Jag är så besviken... Ska skicka klänningen tillbaka till säljaren. Köp aldrig kläder från xenia_sim (anna brezska)på tradera!!!!!!!! :(:(:(