• Princessa

nä! Nu slutar jag!

nu har jag bestämt mej! Ska egentligen börja på en ny p-pillerkarta på lördag, men så kommer det inte att bli! Jag ska sluta proppa i mej hormoner. Ska bli så skönt att äntligen få veta hur jag VERKLIGEN är!

Finns det nån annan här som också ska sluta eller som just har gjort det? Skulle va kul att höra era erfarenheter. Vad hände med er, fysiskt och psykiskt? Är lite nervös för vad hormonrubbningen såhär i början ska ställa till med! Typ finnar, viktuppgång (hoppas ju på nedgång :D )osv.

Berätta gärna för mej, om ni vill! :)

• Svar på tråden nä! Nu slutar jag!
  • Popis

Det är så skönt att höra att det med tiden blivit bra för de flesta. Jag har nu varit utan i två veckor. Det enda jag har märkt hittis fast jag vet inte om det beror på pillerna men jag känner mig mindre hungrig. Jag kan gå nästan en hel dag untan att känna hunger, när man börjar närma sig 12 och det är unchtid blir jag alltid lika förvånad. Förr då började jag bli hungrig en timme innan lunch och satt bara å vondades den sista timmen.

Andra saker jag hoppas väldigt mycket på är att sexlusten ska komma tillbaka. Den har jag längtat efter sedan den försvann för 9 år sen

Hoppas bara min kropp hinner repa sig till bröllopet då vi ska starta babyproduktionen :D

• Janiz

Jag tycker typ att du ska fråga på familjeliv istället.

• 21 januari (fd 28 januari)

nenna-m

Blev intresserad av p-dator, var fick du tag på den?
    Via barnmorskan el kvinnokliniken?

• nenna-m

Nä, inte hos barnmorskan. De hade inte sådana där. Jag fick rådet att köpa direkt från dem som gör dem www.unipath.nu, kolla på deras internetshop. Kostade runt 800 kr. I startförpackningen ingår stickor för 2 månader, sedan kan man köpa fler stickor på apoteket eller prenumerera på dem från unipath. Man tjänar på det senare alternativet.

Princessa: Jag hade Cilest när jag åt p-piller om jag inte minns fel. Har provat så många olika sorter....

• 2/7

Jag slutade i november och det har gått jättebra.

Mensen kom igång direkt (gick som en klocka direkt) och jag märker ingen större skillnad. Något större blödning, lite mer mensvärk men inte outhärdligt på något sätt. Det stora lyftet är att sexlusten är tillbaka efter tio år.

På minussidan måste jag nämna att jag gått upp närmare tio kilo. (Fast jag slutade röka strax innan så jag vet inte vad som är vad.) Har gått ner fem av dem igen... Dessutom har jag fått innar på ryggen, vilket jag inte kan minnas att jag haft tidigare.

I det stora hela är jag toknöjd. Dessutom kan man ju bli gravid *tindrar med ögonen*

• Popis

Skönt att höra allas reaktioner.. jag känner mig mer säker på mitt beslut nu. Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter.

• Freddans fröken

Alltså, för er som är rädda för mycket blödning och torra slemhinnor, kan jag bara med varm hand rekommendera menskopp. Det är som en silicontratt, som man sätter in i stället för tampong. Du tömmer den 2 ggr per dygn och man känner den inte alls.

kolla på www.menskopp.se jag lovar att ni inte ändrar er!

• Oddansfru

Intressanta inslag!

Ingen som har ätit YASMIN och slutat? Märktes någon förändring?
    Har ätit dessa piller i några år men planerar att sluta äta till bröllopet. Antingen före eller efter.

• gurans

Jag behöver verkligen goda råd!

Jag började med p-piller iom Roaccutan (behandling för finnar). Slutade med Roacuttan och finnarna hade försvunnit. Fortsatte dock med p-piller tills för drygt tre månader sen då jag slutade pga humörsvängningar.
    Kände mig mycket bättre efter att ha slutat.

MEN nu börjar jag få massor med pormaskar i ansiktet och kvisslor på bröstet och axlarna o lite på rygg. Ok det är inte jättemtcket men jag vill inte ha tillbaks mina finnar och är livrädd för det. Men jag vill inte heller må dåligt av p-piller och det jag har läst om p-piller på sista tiden har skrämt mig!
    Så frågan är, ska jag börja med p-piller igen för pormaskarna och kvisslornas skull eller ska jag stå ut med dem för att slippa humörsvängningarna?

• tattar-Emma

gurans, ibland blir huden konstig ett tag efter p-piller men återgår till normal sen. Testa scrubkräm och rengöringskräm och sånt ett tag istället.

Svar på tråden nä! Nu slutar jag!