• Stefans fästmö

Är det här en rimlig budget?

Behöver er hjälp tjejer! :)
    Har börjat knåpa på en budget för vårt bröllop, men vet inte om den är rimlig... Vi gifter oss söder om Göteborg. Vi ska ha ca 80 gäster, catering, förmodligen buffé som huvudrätt. Jag har gjort upp följande:

lokal 3000
    personal, städning 5000
    catering 20000
    dryck (köpa Tyskland) 5000
    transport från kyrkan 1000
    brudbukett, tärnbukett 2000
    bordsdekorationer 500
    trycksaker 2500
    klänning 3000
    underkläder 1000
    skor 500
    smycken 500
    hår o smink 2000
    hyra brudgummens kläder3000
    bröllopsnatt 2000
    presenter tärna,
    marskalk, m fl 2000
    ringar 10000
    fotograf 2000
    bröllopstårta 4000

Summa 69000

Har jag missat nåt? Är nåt för lågt satt?
    Om slutsumman blir det jag räknat ut är det ok, jag bara undrar om den är rimlig...
    Tack för hjälpen!! :)

• Svar på tråden Är det här en rimlig budget?
  • Stefans fästmö

sockerpinglan: porslin ingår, dukar gör nog inte det... champagneglas var en kul idé!! treats till gästerna är ju kul, men en sådan sak som vi nog får skippa för att hålla budgeten... Har skrivit upp fotografkostnaden till 3000 o funderar samtidigt på att be en vän, måste fundera några varv till..

• Sanasol

Ifall ni ska ha en riktig fotograf får ni nog nästan räkna med 4-5000.

• Stefans fästmö

Iiiih, så mycket?!?

• Sanasol

Vi kommer betala ca 4000 för vår fotograf och har fått höra av många att han är väldigt billig.

• Stefans fästmö

OK, bra att veta iaf... Ska leta runt ltie o diskutera med m2b hur vi ska göra, kanske prata med vår kompis som hobbyfotar oxå...

• Sanasol

Gör som ni tycker, men vet många som ångrar sig efteråt att de inte anlitat en riktig fotograf!

• Agnesnille

En liten bisak.. men vi kommer att lägga lite mer pengar på en skicklig fotograf som förljer med oss halva dagen och spara in pengar på andra områden istället. För oss känns minnet genom bilder viktigt att det inte blir fel..

• junibrud2006

Vår studiofotograf tar 1800 i fotograferingskostnad och sedan tillkommer kopior på det. Springer snabbt iväg... Sedan har vi en fotograf som är med från 14 till 21, kyrkan till kvällen. Av honom får vi 100 kopior 10 x 15, 20 något förstorade och alla bilder på dvd skiva för 6000 kronor. Så vi lägger lite pengar på foto, men det är ju något bestående. Plus att jag som fotofreak kanske kan slappna av och veta att det området är täckt...

• Sanasol

Vi kommer ha en riktig fotograf med under vigseln och fram till brudskålen, han tar även porträtt innan vigseln. Resten av dagen kommer min bror fota med systemkamera, han är väldigt duktig! Bilder är ju det enda som finns kvar sen förutom minnen.

• Stefans fästmö

junibrud2006, var bor ni? vilken fotograf är det? låter ju inte så dyrt, om han är bra... Har kollat runt på lite andra fotografer o tycker att de som är billigare än 4000 inte verkar såå bra, så då känns det som att antingen blir det jättedyrt eller så kan man lika gärna be en vän... Visst är bilderna viktiga, men kanske inte värda så stora summor!

Svar på tråden Är det här en rimlig budget?