• Stefans fästmö

Är det här en rimlig budget?

Behöver er hjälp tjejer! :)
    Har börjat knåpa på en budget för vårt bröllop, men vet inte om den är rimlig... Vi gifter oss söder om Göteborg. Vi ska ha ca 80 gäster, catering, förmodligen buffé som huvudrätt. Jag har gjort upp följande:

lokal 3000
    personal, städning 5000
    catering 20000
    dryck (köpa Tyskland) 5000
    transport från kyrkan 1000
    brudbukett, tärnbukett 2000
    bordsdekorationer 500
    trycksaker 2500
    klänning 3000
    underkläder 1000
    skor 500
    smycken 500
    hår o smink 2000
    hyra brudgummens kläder3000
    bröllopsnatt 2000
    presenter tärna,
    marskalk, m fl 2000
    ringar 10000
    fotograf 2000
    bröllopstårta 4000

Summa 69000

Har jag missat nåt? Är nåt för lågt satt?
    Om slutsumman blir det jag räknat ut är det ok, jag bara undrar om den är rimlig...
    Tack för hjälpen!! :)

• Svar på tråden Är det här en rimlig budget?
  • Stefans fästmö

Tack för era svar! Lindha: vi räknar med ca 80 gäster. Fotograf hade jag ingen aning om vad det kostar, men ska räkna upp det lite då... Transporten känns inte såå viktig (för mig iaf ;)) så tänkte inte lägga så mycket på det, får kolla upp det lite mer. Tror inte heller att vi måste ha svit på bröllopsnatten, men isåfall verkar ju Hotell Vasa bra! Var ligger det, Wedding2006? Skönt att jag kanske lagt vissa priser lite för högt oxå, då kanske det jämnar ut sig...

Mer åsikter, tack! :D

• Stefans fästmö

Luks: ja, fast lokalen är redan bokad, så den vet jag priset på! Billigt, jag vet!! :D
    Lindha: Var gifter ni er? Varifrån beställer ni buffén? Låter ju jättebra!!
    Wedding2006: Nej, jag utelämnade resan, det får bli för det vi har kvar... Har inte bestämt vart vi vill åka heller, så det är så svårt att räkna på...

• augustibröllop-06

Hej!

Jag tycker att det ser rimligt ut....Här kommer dock några punkter som kanske "saknas";

Något band eller en diskjockey på festen?

Bröllopsresa?

Konservering av brudbukett?

Engångskameror och annat "smått och gott" till festen?

Någon som sjunger vid vigseln?

Rispåsar med ris eller rosblad att kasta utanför kyrkan?

Det var bara lite förslag på punkter som ni kanske inte tänkt på!?

Kram//Em

• Lindha

Tips på fotograf: Ciprian Gorga www.ciprian.se Och billig catering Mia´s catering i Nol, vet dock inte hur långt söder om GBG hon åker. Men ring och kolla! :) Lycka till!

• Frill

Jag hittade min klänning för 2900, så har man tur så går det. Vår budget är ganska lik er, men vi har räknat med 80000 för 80 personer och hoppas på att vi ska få pengar över till resa. Men fotograf ser som sagt lite väl billigt ut.

• Stefans fästmö

augustibröllop: ajaj, det är ju såna där småsaker jag har glömt, som kan dra iväg... Tack!!! Band o solist blir vänner dvs gratis, men kameror o ris hade jag ju tänkt ha...

• Stefans fästmö

Frill: ja, 80 000 är väl max för oss oxå, hoppas på lite över till resan... Ska ni ha catering?

• H & A

Fotograf låter jättebilligt tycker jag, ska ni ta korten inne eller ute?? inne är oftast mkt billigare än ute... vi ger 6000:- och då är det ändå kompispris och vi bor i en mindre stad.

Hår o smink för 2000, låter jättebilligt om du ska göra detta på salong. jag ger 2000 (+1000 för extra löshår).

Ska du ha manikyr?

Bordsdekorationerna kan nog oxå öka... om det inte ingår i lokalen så att säga...

Dina kläder (skor, klänning) låter billigt...

Hyran av brudgummens kläder behöver kanske inte hamna på 3000, vårt hamnar på 2000!!

Transporten är av mina efterforskningar jättebillig(fixa själv) eller jättedyr (3000+)

Håller med de flesta om att bröllopsnatten är dyrare, vi kommer betala mellan 2500-3000... o com sagt, vi bor i en liten stad.

Ingår tiaran/slöja i smycken eller ska du vara utan?

ja... får tänka om jag kan komma på mer... kram

•  Miss Cee

de jag tänkte såg lite biligt ut var

*blommorna
    *fotografen
    *Brudklänningen
    * Hår och smink!

Fast allt är ju relativt och beroende på vad ni väljer. De siffor du skrivit på dessa 4 ligger kanske lite under standardpriset, som jag uppfattar det, men det är fullt möjligt att få alla dessa till de priser du skrivit. Det beror ju bara på var man frågar och vad man vill ha.

Så det är inga fantasisummor du skrivit. det är en rimlig budget, om ni leta bra priser och inte har jättestora krav!

• H & A

2000 för bara håret menar jag, inget smink för jag sminkar mig själv... sen lägger jag till 1000 för extra hår mm

Svar på tråden Är det här en rimlig budget?