Las Vegas
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
Hej igen!
Nu är det bara några dagar kvar till vi åker. Har börjat packa nu. Det är så kul!
Jag har köpt klänning, det gjorde jag redan i höstas. Jag ska inte ha ngn traditionell bröllopsklänning. Jag har köpt en rosa klänning i linne. Min dotter ska ha en likadan. Jag tror att det blir väldigt fint att vi matchar varann så bra. Även min m2b matchar såklart. Han ska ha ett par beiga linnebyxor och en vit skjorta. Det känns så bra.
Glam:
Vi har inte bokat chapel, men tror du att det blir svårt att hitta ett? Min uppfattning är att det finns många att välja på. Vi ska inte ha ngt speciellt tema. Vi vill bara gifta oss och sedan mysa tillsammans efteråt.
Var det kö även till kapellen? Eller bara till att få ut marrige license?
Ang dricks. Ger man mycket dricks överallt i Vegas eller bara vid vigseln? Ger man mer dricks i Vegas än i övriga USA? Hur ska man veta hur mycket dricks som är brukligt?
Mycket frågor... Svara på de du orkar..
/Stina27
Glam:
Hur varmt var det i Vegas när ni var där?
Jag kollar just nu på lite vädersiter, men det verkar inte vara så varmt. Jag trodde att det skulle vara jättevarmt, men jag får nog packa ner lite tröjor..
stina27:
Kapeller finns det gott om i vegas men jag tänkte mest på att det är ju SÅ mycket folk som gifter sig där varje dag 24h o dygnet att det kanske vore bra att ni har ett bokat så ni slipper hålla på o leta fram o tillbaka.. de flesta kapeller ligger i downtown. Mellan stippen o downtown ska man passa sig, vi vart varnade att ABSOLUT inte gå där eftersom det är ett farligt område(folk blir rånade osvosv).. inte ens invånarna själva går där, därför ska ni alltid ta taxi till själva downtown. Men själva strippen är säker mitt på dan o natten så där är det ingen fara, säkertheten just på strippen är otroligt hög eftersom det är mycket pengar o kändisar där.
Japp det var kö till o gifta sig, var säkert 6brudar som skulle gifta sig efter mig.. hehe.. samma när man hämtar marriage licens det tog en evighet, vi köade säkert en timma så var där i god tid.
Man ger dricks i stort sett överallt, o till alla som passar upp en, det är så i USA, eftersom vi frågade receptionisten på vårat hotell att vi tycker att det är konstigt.
När vi var där så var det runt 20-25'C på dan o på kvällarna vart det kallare.. ca 10-15grader, det låter jättelite med 10-15grader men saken är den att klimatet där är ju inte som här hemma, jag hade sandaler på mig dygnet runt.. det hade alla där.
vilket datum åker ni? Gud va kuuuul, vill också!!!!
Du får visa bilder sen :)
Här är lite bilder från vigseln i Vegas o från festen :)
pg.photos.yahoo.com/ph/myspudding/album
Tack för titten. Vilken vacker klänning du hade.
Det syns att ni är lyckliga tillsammans.
Kram
Glam
Jättekul att se mer kort på Er - ni var verkligen jättefina !!
Glam, ringde du och bokade? försöker boka online men det fungerar ju inte :(
vittguld:
det var en kille som bokade åt oss, en svensk kille som bor i las vegas så han bokade allt till oss..
Du kanske får ringa io boka.. hm..va konstigt att det inte funkar o boka online??
Ok! Ja, får nog lov att göra det...kan ju bara vara något tillfälligt också! :)
Imorgon åker vi!! :)