• Kia__

    Gifta sig litet & billigt?!?

    Jag skulle vilja ha ett litet bröllop för de allra närmaste i släkten & bekantskapskretsen. Det intresserar inte mig att bjuda in halva stan, är det någon som haft ett litet bröllop? Vad har ni haft för budget?
    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gifta sig litet & billigt?!?
  • V-ås gurkan

    Vi lägger ner mindre än 4000!

    3000 kostar våra ringar, vi kommer äta för ca 700 (var och en av våra gäster betalar för sig själv = bröllopsgåva). Vi kommer få presentkort i förskotterad bröllopsgåva för att köpa något snyggt att ha på oss då vi gifter oss (borgerligt), så vi slipper den utgiften också.

  • liellen

    Jag har tänkt mig ett hyfsat stort bröllop - fast billigt... :)Räknar med ca 100 personer, med 30-40 000 i budget. Lokal har vi gratis och bjuder på en enkel midsommarbuffé á la typ sill & potatis + tårta som en konditorväninna gör i bröllopspresent. Hyr klänning, mannen har egen kostym. Smälter ner gamla smycken till ringen.

  • mrs juni

    Inte haft, men vi ska ha! Vi blir 8 vuxna och två barn, mamma och pappa bjuder på restaurangbesök för oss allihop samt bröllopsnatt för mig och m2b på hotell.

    Vet ej vad maten kommer att kosta, vi har inte bestämt restaurang än, men hotellet kostar 1400 kr iaf.

    Ringar (vi ska göra nya förlovningsringar också) kommer kosta runt 5000 kr. Nya kläder och skor till hela familjen, bl a en kostym till m2b. Inget superdyrt men det kommer väl kosta några tusenlappar (4-5000?)iaf.

    Jag ska sminka mig själv, men vill få håret fixat (ej värsta uppsättningen) för det är jag kass på, ingen aning vad det kostar faktiskt. Under 1000 kr hoppas jag!

    Sen vill jag ha någon enkel bukett, men det duger med en vanlig som håller för foto och själva vigseln. Någon hundralapp?

    Fotograferingen får min sambos bror sköta. Han är inget proffs, men har en riktigt bra digaitalkamera och är superbra med datorn. Det blir nog några fina bilder av det.

    Tre dagar efter vigseln åker vi till Spanien på semester i två veckor, men den kostnaden är inte inräknad i bröllopsbudgeten!...

  • hillelill

    Vi kommer att vara 20 personer inklusive oss och räknar med en budget på ca 20 000:- och det är inklusive en bröllopsresa på två veckor till Kreta, dock så har vi fått mestadelen av resan i bröllopspresent vi betalar bara 2080:- själva + naturligtvis det som går åt därnere. Det dyraste var nog min ring som gick loss på 5 500:-. Vi tänkte ha buffe och där fick jag jättebrapris på 140:-/person av en cateringfirma, så det plus dricka ungefär 4000:- Lokalhyra får vi i present (vi hyr en klubblokal), min klänning köpte jag för halva priset 2600:-, gubbens kostym på Dressman för 1695:-med tillbehör. Brudtärnans klänning var ett fynd för 550:- och hår fixar en kompis och smink jag själv. Blommor kan väl kanske gå på en tusenlapp, och bröllopsnatten på pensionat ungefär 1000:- Foto får vi gratis. Hade hoppats på att komma ännu billigare undan men märker att det är svårt även om man försöker göra det så enkelt som möjligt. Men vi är nöjda, det hade inte varit roligt att behöva sätta sig i skuld för ett bröllops skull, då hade jag hellre väntat eller spart in på något. Jag hoppas att allt går bra... lite nervös börjar jag bli, tänk om man glömt något...

  • JagoMellivelli

    Lillan06

    våran budget ligger på 12000 och tänkte oxå köpa kostym på rea och klänning beg. men hur mkt gick eran mat på, vi tänkte ha för 35 pers.. så de är väl ganska lika..

  • JagoMellivelli

    Snartgift

    Våran budget ligger oxå på 12000 men hur mkt har ni för att betala till maten, buffén? Vi kommer bli typ 35 pers, vet inte hur många ni blev men skulle va kul å höra vad ni gjorde :)

  • Lanista

    vår budget ligger på 40.000 och ca 50 gäster... Vi fixar dock maten mestadels själva med vägledning av utbildad kock ca 2000 kr för kocken..

  • Lanista

    problem dock att htta lokal då minst tre hundar kommer att vara med

  • hillelill

    -JagoMellivelli, vi har hittat en bra catering som tar 140:-/person för buffe. Det fanns många olika buffer att välja mellan och man kunde också sätta ihop eget om inget passade. Detta är ett kanonpris då det vanligaste är det dubbla + att jag vet att de är bra så jag är glad för det "fyndet".

Svar på tråden Gifta sig litet & billigt?!?