• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • vioola

Hej

Nämen CPH då, fy skäms ;). Hoppas det går bättre nu när helgen är slut. Jag tycker det är godast att dricka vin utan att röka jag.. Älskar rödvin, tror jag ska köpa det imorn. Tycker om att smutta, gott till chips me haha. Fast om man festdricker är det ju helt klart bäst me en cigg, då går det ju hur många som helst...

Idag är jag inne på min åttonde dag. Nu vill jag att det där jävla suget ska försvinna, det känns som om det var senast igår jag rökte liksom...

Hur går det med snusandet då Tival?

Kram på er allihopa

• Tival

Vioola:

Det går inte alls bra! Allt känns så trist utan snus.. suck! Men vill ju verkligen sluta. Så ev. blir det ett lite uppskjutande. Tänk om man hade din karaktär! Du är så duktig! Att läsa hur bra det går och gått för er ger mig i alla fall hopp!

CPH:
    Ha inte dåligt samvete, hellre en kväll än varje dag. Det är ju svårt att bryta ett mönster över en natt. Hur går det nu?

• CPH

Nu går det bättre, så länge jag inte har några cigaretter hemma och inte dricker någon alkohol så går det fint. Känner inte något sug alls. Fattar inte det enorma suget efter cigaretter som uppstår så fort jag dricker nån form av alkohol.

Vioola du är så j-a duktig! Otroligt starkt. Har du någon emergencyplan ifall du skulle bli knasröksugen eller om nåt skulle hända så att du skulle frestas att tänka "men i den här situationen är det faktiskt okej att ta en enda cigg"

Tival - kan man bli hjälpt av nikotintuggummin och sånt om man är snusare? Snus är ju ännu värre beroende att ta sig ur än rökning.

• CPH

Tival, Vioola, var är ni? Ni har väl inte gett upp?

Jag lyckades gå ut och äta middag igår med drink och ett glas vin utan en enda cigarett! Det hjälpte förstås att ingen i sällskapet rökte.. :D

• Tival

CPH,

I'm here
    Jätteduktigt att du motstod ciggaretterna igår!! Du ska va stolt! Nu vet du i alla fall att det faktiskt går att ta en drink eller ett glas vin utan dem, det ger mer självförtroende.
    Och enbart gå ut med icke-rökare ett tag framöver, he he he!!

Tjaa, har funderat på att prova nikotinplåster och tuggummin.. men får se, det är ju så vansinnigt dyrt
    Min nya plan är avveckling, minska antalet och till slut kapa helt.

Men du är i alla fall superduktig! Fortsätt så!

• guinevere

Vioola:

Jag kände ett enormt sug de första dagarna, sedan försvann det men när jag slutade med nikotinplåster kom det tillbaka. Använde plåster för kort tid, men de är ju så dyra. Kostar mer ju än om man röker billiga cigg.

Oboy kanske är en bra idé.

Känner att jag har en jobbig vecka framför mig. Ska skriva en hemtenta, har aldrig gjort det utan att kedjeröka förr. hmmm. Lite choklad behöver jag nog då...

• vioola

Hej hej

Jag har också en tenta snart å måste läsa, men det är inte så lätt när suget kommer över en. Jag har ju inte använt plåster eller tuggummi alls, å jag känner nu fortfarande sug efter att det gått 10 dagar.

Usch idag har allt varit pest, tog en långpromenad me vovven å då äntligen blev det lite bättre. Men allt beror väl inte på ciggen kanske men men...

Vad bra CPH, du ser att det går... Skälet till att jag nu tog tag i det hela är att jag faktiskt fått rökrynkor kring munnen. Hur kul är det när man är 25...? Och att allt blir så mycket jobbigare, att andas, att gå, ja allt helt enkelt. Och det gör inte saken bättre att man stinker ;). Nä, hoppas verkligen jag fixar detta nu.

Vet inte vilket som är bäst, att trappa ner eller sluta tvärt, det är väl olika för alla. Går nog vilket som, bara man har viljan till det.

Kram på er

• CPH

Vioola, jag ær 28 (har fått nåt knas med tangentbordet hær i København) och jag kænner precis likadant som du. Nær jag ser ældre kvinnor som ær vældigt rynkiga så tænker jag direkt: før mycket sol och røk! Åååå vad man kommer ångra sig då nær man ær 48 och rispappersskrynklig..

• Miss Z

Vad duktiga ni är, verkligen! Åh jag vet, det är ju inte lätt för alla att sluta men jag tror att det handlar om viljan. Har själv försökt sluta tusen ggr men så va man där igen....Men nu har jag inte rökt på 6 veckor *stolt* o det går förvånansvärt bra! Kände att det va lite småäckligt på slutet o så luktade jag illa :( Känns mkt fräschare nu! När jag blev röksugen så la jag en ansiktsmask, borstade tänderna, satte in foton i album o annat pyssel mm allt för att komma på andra tankar o ja det funkade ju faktiskt :) Du kommer oxå fixa det vioola, första tiden är värst men nu har du ju kommit en bra bit på väg :)
    Lycka till!

Kram kram

• vioola

Hej på er allihopa

Ja hoppas ni överlevt helgen utan nikotin. Idag är det 14 dagar sen jag rökte, hela 2 veckor sen alltså.

Hoppas det kommer gå lika bra för mig som dig miss z.

Kramis

Svar på tråden Sluta röka*