• vioola

Sluta röka*

Hejsan

Nu har jag beslutat att göra ett försök till att sluta röka. Är nu inne på min andra dag utan nikotin. Så stolt så hihi... Jag har för övrigt rökt i nästan 10 år, usch å fy! Hoppas nån mer hänger på så vi kan peppa varann.

Kramis

• Svar på tråden Sluta röka*
  • CPH

Sen en till grej som peppar mig är ju att kunna skriva in här att jag _inte_ tagit en cigarett :)

• vioola

Hejsan

Då var snart min femte dag avklarad. Gått lite bättre idag faktiskt. Konstigt nog är jag inte lika hungrig som förut, inte lika sugen på chips heller... Jättebra ju men skumt!

Hur går det för er nu då? Med snusningen å rökningen?

Kramis

• Tival

Åååh va duktiga ni är tjejer!!! Det verkar ju gå jättebra!! Blir så glad för er skull!

Dessvärre.. föll jag för.. suget! Usch, jag skäms! Och känner mig helt värdelös!
    Höll upp ett dygn, och sen kunde jag inte hålla mig längre. Så fort jag blir stressad av något, eller känner mig nere så har jag alltid haft snuset som tröst. Sorgligt, jag vet. Men nu blev det så igen, har varit ganska nere den här veckan och skolan är stressande (bara för att skylla på ngt).

Nu har jag i alla fall bara en kvar i dosan och ska försöka sluta imorrn -igen!
    Bara jag kan uthärda de första tre dagarna så brukar det vara lugnt. Så jag hoppas, hoppas jag klarar det nu!

• pickolina

Min mamma har försökt sluta röka sååå många ggr men aldrig lyckats hålla upp mer än 6mån... Förrän hon fick medicinen Zyban. Nu har hon hållt upp i 2år snart tror jag... Förutom 2-3 cigg sammanlagt vid olika tillfällen. Stolt över henne! Hon kämpar dock fortfarande mot röksuget till och från... Det är ju inte alltid så att suget försvinner för att det fysiska behovet försvinner.

• jocelyn

Petar in en styrkekram till er tjejer som försöker lägga av med giftpinnarna. Efter att ha sett m2b sluta röka kan jag dela med mig av lite tips;
    * trappa ner antalet cigaretter innan du slutar
    * använd nikotinplåster/tuggummi (i vissa fall kan man få särskild nässpray utskriven av läkare)
    * kolla apotekets hemsida och sluta röka linjen, där kan man få support för att orka sluta

Lycka till allihop!
    *kram*

• CPH

Ingen cigarett igår :D
    Är förkyld nu så jag tror jag fixar helgen också utan att röka. Det värsta är om jag dricker vin, då kan jag bli så röksugen att jag kan gå ut i värsta jävla skit-blöt-snö-stormen här i Köpenhamn bara för att få en liten cigg.

• vioola

Nämen tjenare

Ja nu är ja inne på sjätte dagen och jag mår redan mycket bättre. Något ja märkt är att jag blivit sugen på dricka, ex krusbärsdricka. Jag dricker vanligtvis citronvatten eller ramlösa el nåt liknande. Å nej jag bantar inte (har aldrig gjort) utan för jag tycker det är mycket godare än tex cola å fanta osv.

Jag är inte sugen på godis el äter mer än vanligt, verkar snarare va tvärtom.

Jaja, inte så intressant kanske men.. ;).
    Hur går det för er andra nu då?

Kramis

• guinevere

Jag har gått upp i vikt. Har ätit massa choklad istället för ciggen. Känner mig fet och äcklig. Kan inte banta utan att röka MASSOR. Saknar ciggen.

Min nya "morot" är att jag kommit överens med pappa, som betalar bröllopsfesten, att han inte får betala ett öre om jag röker.

Idag är det 5 veckor. Undrar om sambon fortfarande kommer att vilja gifta sig med mig när det är dags?

• vioola

Hejsan

Till guinevere

Känner du fortfarande ett sug efter cigg nu när det gått 5 veckor el när började det minska? Du får dricka oboy eller nåt så kanske just suget efter choklad försvinner. Eller det försvinner väl inte, men de är ju lite nyttigare iaf än en hel chokladkaka ;).

Till alla

Nå, hur går det för er?

Kramis

• CPH

rökte som en borstbindare i lördags kväll... suck, jag + vin = puffpuffpuff blossblossbloss

Svar på tråden Sluta röka*