Vilket ris är vitast?
Då försöker jag igen...
Skulle vilja ha så vitt ris som möjligt. Vet ni vilket ris som är det vitaste? Och så undrar jag hur mycket ris man ska lägga i varje rispåse så att det blir lagom.
Då försöker jag igen...
Skulle vilja ha så vitt ris som möjligt. Vet ni vilket ris som är det vitaste? Och så undrar jag hur mycket ris man ska lägga i varje rispåse så att det blir lagom.
Jennie, tänkte inte på att det blir "många bäckar små..." Kan nog också tänka mig att ett par matskedar per person räcker.
UncleBen's passar alldelses utmärkt!
Hm, eftersom era gäster ringt och frågat om riset kanske du har givit dem "hintar" om att risfärgen är viktig för dig. Vågar jag fråga vad du har svarat gästerna??
Själv hade jag nog trillat av stolen om någon ringt och frågat mig om RISET.
Ärligt talat (jag kanske var en fruktansvärt oengagerad, oromantisk, opysslig och ytlig brud) ägnade jag inte riset en tanke. Det liksom bara fanns där efter vigseln.
Blev snarare förvånad när jag kom hem till vår lägenhet dagen efter bröllopet och upptäckte att det fanns massor av risgrynspåsar i skafferiet, kvarlämnade av gäster som förberedde sig inför bröllopet i vår lägenhet.
Jag gav henne svar på förra tråden. Hennes fråga var "Finns det riktigt vitt ris?" Svaret är nej...ris är en naturprodukt och något genomskinligt gulvit. Man kan ju tycka att gud när han nu ändå skapade budord och tvåsamhet och annat kunde ha tänkt på att också se till att riset blev RIKTIGT VITT men av någon anledning glömdes detta bort.