• Ängla

Aprilbrudar 2006- del 2

Välkommen hit alla Aprilbrudar!

Nu har vår gamla tråd stängt, som ni hittar här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1318535.html, så då startar vi väl en ny!

Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006- del 2
  • Jonas_brud

Ja bröllopsresa är nog inte fel. Vi ska också åka iväg, det blir på tisdagen efter bröllopet. Vi ska till Isla de Margarita.

Mippemutt: Nu blir jag väldigt nyfiken. Har en kompis som är från Rörvik, hon ska vara med på mitt bröllop. Du kanske inte vill säga vad du heter, men kanske hur gammal du är och vad du gick på gymnasiet? Jag är -78 och gick natur.

Pi-06: det är onekligen lite bökigt att planera på håll, även om 20 mil inte är lika långt som 80..

Och nervös börjar jag också bli...

• Pi-06

Jenny Luks: Klänningen kommer säkert att bli jättefin! Jag hade väldig beslutsångest innan jag bestämde mig för min klänning, som inte är en traditionell brudklänning. Jag köpte iofs min, kan tänka mig att det är extra nervöst när man syr upp. Hur som helst fick jag väldigt mycket beröm för min klänning, vilket var jättekul eftersom jag inte hade en traditionell brudklänning.
    Och tänk på att helheten blir annorlunda när man är tillfixad i håret, sminkad och har en fin bukett i handen. Det är svårt att föreställa sig när man provar innan.
    Jag håller tummarna för att du blir nöjd!

• Pi-06

Oj, det blev visst lite störande upprepningar i mitt förra inlägg. Man ska inte hålla på och klippa och klistra när man skriver om man inte läser igenom ordentligt innan man postar...

• mippemutt

Pi-06: Tackar, mitt nick kommer från att vår ena katt heter mippe. Nä jag gifter mig inte i Rörvik utan vi ska gifta oss i Skara Domkyrka. Min sambo som är kantor själv vill ha en häftig orgel+att det är hans gamla orgellärare som är organist där. Kan förstå att det är långt att planera bröllop när det är 80 mil. Önskar en lycklig och skön resa

Jonas_brud: vad spännande. Dock är jag lite äldre 73:a men började gymnasiet ett år senare. Jag gick också natur i Vetlanda. Men nu börjar jag bli nyfiken. Vilka i rörvik är född 78 *tänka*. Rörvik är ju rätt lite så alla känner alla.

Jag är nervös. Sitter just nu på jobbet. Mycket roligare att vara på BT:

• Pi-06

mippemutt: Skara domkyrka, det lät pampigt! Vad kul!
    Om du är -73a borde vi kanske ha gått i högstadiet samtidigt om du gick på Hofgårdsskolan? Jag är -75a, ska faktiskt hem till Sävsjö på återträff med gamla klassen efter bröllopsresan. 15 år sen vi gick ut 9an på Hofgård, usch vad tiden går fort...

• mippemutt

Pi-06: Det gjorde jag med. Gick i rörviks-klassen alltså D. Vilket roligt sammanträffande. Vi borde ha gått där samtidigt. Tiden går fort, det är vi sådana återträffar man minns det.

• Pi-06

mippemutt: Kul, världen är liten! Jag gick ut 9C -91.

• mippemutt

Pi-06 Ja världen är allt liten kan man säga. Nyfiken att titta i gamla skolkataloger men tyvärr ligger de ju hemma i småland hos föräldrarna.

• Jenny Luks

Min klänning satt finfint! Skräddarn kommer hem till mig på tisdag och då ska den va helt klar! Wow, kändes helskumt men najs att för första gången i sitt liv vara i klädd en sån fin klänning.

I går fick jag möhippa. Också heltrevligt! Det börjar kännas nu att man ska gifta sig.

• Jonas_brud

Jenny Luks
    Kul att du blev nöjd med din klänning! Jag är också jättenöjd med min. Den är inlämnad för uppläggning nu, hoppas att allt går bra.

Svar på tråden Aprilbrudar 2006- del 2