• Ängla

Aprilbrudar 2006- del 2

Välkommen hit alla Aprilbrudar!

Nu har vår gamla tråd stängt, som ni hittar här www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1318535.html, så då startar vi väl en ny!

Här kan vi ju diskutera färgtema, trycksaker, dekorering, mat, sånger & en massa annat skoj som går i vårens och bröllopets tecken...

• Svar på tråden Aprilbrudar 2006- del 2
  • Luks

Vi som gifter oss i april verkar inte va lika fanatiska som sommarbrudar. Eller? Det är rätt låg aktivitet i vår tråd i alla fall.

Jag har äntligen fått min korsett från Eliteladies (sissodär en månad efter det datum det stod på sidan) så först NU kan skräddaren börja sy min klänning. Jag menar, man får ju helt andra mått i en korsett. Så han har en måndad och en vecka på sig, stackaren.

Just nu är jag mest nervös inför:

1. Resan. Vi har inte bokat nåt än.

2. Vilka av våra vänner ska vi våga be om slavhjälp under dagen? Vem ska duka?

3. Ska vår polare åka ner till Tyskland och handla öl eller inte? Har vi råd att bjuda hela kvällen?

4. Vad ska jag hitta på för överraskningar för min blivande? Jag vill gärna hitta på nåt kul under middan/festen. Läsa en dikt. Sjunga en sång. Dra en låt på trombonen. Whatever.

5. Är vår vigselplats verkligen den bästa? Tänk om det inte regnar men ändå är lerigt eller minsta fuktigt?

• Pi-06

Ja aktiviteten i den här tråden är rätt låg, det kanske är dags att ändra på det nu när det börjar dra ihop sig?!
    Jag har varit hos frisören idag och diskuterat frisyr och smink, det känns bra att ha det avklarat.
    Däremot är det mycket annat som inte är bestämt. Håller som bäst på att försöka få klart med musik till vigseln och festen, det måste bestämmas den här veckan. Vigselprogram, festprogram och bordsplacering är inte påbörjat ännu. OSA-datumet gick ut i fredags så nu vet vi i allafall vilka som kommer (fast det är såklart några som inte har hört av sig).
    Man kan lätt bli stressad när man läser i andra trådar om hur långt i förväg endel planerar detaljer. Jag tycker ändå att vi ligger rätt bra till trots att det är mindre än en månad kvar...

• flower06

Härligt att se att det är några som har hittat hit.
    För mig är det mindre än 3 veckor kvar...oj va tiden går snabbt. Nerverna börjar kännas och jag tänker på det nästan jämt. Vet att vi har läget under kontroll, allting är så gott som klart.
    Vår budget verkar hålla och bli bättre än vi kunde ana, trodde det skulle kosta 70.000 men det verkar som det blir 50.000, gött!!
    Men var är våren? Visst har man valt att gifta sig i april, kanske man inte valde det pga vädret, men nu är det ju tok-kallt. Vad ska man ha över axlarna nu, jag hade tänkt att det räcker med en stickad sjal. Vad ska ni ha på er?
    Förra helgen träffade vi vår vigselförättare och det kändes mycket bra. Vi ska säga löftena alldeles själva, utan hennes stöd...oj, hur ska det gå?
    Skönt att få skriva av sig och som ni kanske märker så börjar jag bli lite pirrig! Men det ska bli så skoj!!

• Ängla

Å vad kul att ni fixar och donar tjejer, å snart är det ju vår tur!

¨Hade ett jättetrevligt möte med min frissa i veckan, det kommer bli superbra verkligen! Jag har koll på det mesta tror jag MEN det finns alltid en del att fnula med och säkert blir jag jättestrssad i sista stund. Jag är oerehört glad att jag redan orkat göra en preliminär borsplacering (det gick på ett kick med hjälp av verktyget här på BT)och att vi har en bröllopskoordinator som "slavar" på själva dagen!

Detta är kvar:
    Söka hindersprövning - Det MÅSTE vi göra NU
    Köpa Skor - har hittat ett par jag gillar men de känns för "sommriga"
    Hitta underkläder - vill ha nåt som drar in magen
    Välja ut slöja
    Fota secretbox - har prelbokat datum men behöver ju underkläder, skort etc innan dess...
    Göra vigselrpogramm
    Göra festprogram inklusive presentation av gästerna - detta stressar mig
    Provduka
    Prata med prästen!

kram så länge!

• Luks

Ja, hehe. Lite börjar det allt kännas nu. Vi har precis skickat in kompletteringar gällande sambons namnbyte. Hoppas det ordnar sig till det stora dagen.

Och så bokade vi resa i dag till Paris.

Och i morrn tänkte jag ringa förrättaren och bestämma en träff. Och på torsdag ska vi träffa två av våra närmsta vänner för att diskutera festen. Vi vill ha lite råd och tips på hur vi ska lägga upp underhållningen.

Jag håller också på för fullt att skriva små beskrivningar om alla våra gäster, som ska ligga uppe på vår hemsida så folk kan plugga på lite innan.

• Ängla

Jag har köpt skor!!!!

Smolket i bägaren är att vår konditor har gått under jorden. Himla mysko är det, han svarar inte på mail, brev eller på sina telefoner. Han skulle göra prov tårta redan i februari och nu är det ju snart April. Vi vill ha en så speciell tårta och han ska vara bäst....

Luks kan man få ser webbsida eller är det hemlis? Lycka till med träffarna, hoppas det hittas på en massa skoj!

• Jenny Luks

Fyra veckor kvar för min del! Ni andra april-brudar som gifter er tidigare - hur går det för er?

Vi har fått igenom vårt namnbyte nu. I morrn ska vi planera middagen i detalj med vårt "cateringgäng" (våra vänner alltså!). Nästa vecka ska vi träffa vigselförrättaren.

Och så håller jag på att fila på en dikt till min blivande. Men det är ju hemligt än så länge!

Vi letar efter kostym till honom - utan ull! Vi är ju veganer och det är f*n inte lätt att hitta utan ull.

• Pi-06

Bara några dagar kvar nu, gifter mig på lördag! :-O
    Det mesta är under kontroll, tror vi. Vi håller på och färdigställer festprogrammen nu. På torsdag börjar släktingarna dyka upp och hjälper oss med de sista förberedelserna.
    Tiden har gått så fort, kan inte fatta att det redan är på lördag vi gifter oss! Ska ha semester torsdag-fredag, det blir skönt. Det är lite svårt att koncentrera sig på jobbet när man har ett bröllop att planera!

• cotton77

Jag gifter mig också på lördag! Nervöst!

Vi är i stort sett klara med allting. Var hos min frissa igår och färgade och slingade håret och diskuterade håruppsättningen på lördag. Shit, nu är det nära!!!

Svar på tråden Aprilbrudar 2006- del 2