Nu äntligen hinner jag ta mig lite tid för en liten berättelse om Dagen. Några släktingar och vänner stannade kvar några extra dagar och då har det inte varit läge att sitta framför datorn.
Vår bröllopsdag blev ett härligt minne! Vädret var bra, lite mulet men solen tittade igenom lite emellanåt. Och trots sena kvällar veckan innan kände vi oss inte trötta (fast dagarna efter har jag varit jättetrött...). Vi var ganska lugna hela dagen, fotograferingen innan vigseln kändes jättebra - ska bli spännande att se resultatet, men när vi stod i vapenhuset och väntade på klockringningen var jag så nervös att knäskålarna hoppade och buketten skakade!
När vi började gå in kändes det lite bättre. Det var en otroligt rörande känsla att se alla vänner och släktingar i kyrkan. Att alla hade kommit dit för vår skull! Själva vigseln gick väldigt fort, solisten sjöng fantastiskt vackert. När vi kom ut ur kyrkan möttes vi av många skurar av ris, solrosfrön och havre(!), och solen tittade fram bakom molnen. Festen efteråt blev lyckad. Alla hade trevligt, och jag tror/hoppas att de inte bara sa det för att vara snälla! Middagen flöt på med lagom mycket tal och sånger, betydligt mer tal och spex än vad vi hade kunnat tänka oss! Musikern vi hade hyrt in spelade själv som trubadur till en början och fick igång festen. Efter brudvalsen gick han över till att vara DJ resten av kvällen med blandad musik.
Det går att berätta hur mycket som helst, men egentligen räcker det med att vårt bröllop blev precis så bra som vi hade hoppats på! Det enda tråkiga är att dagen/kvällen gick så fort och man inte hann prata med alla som var där lika mycket som man hade velat. Det känns lite konstigt att allt man planerat för redan är över, men nu väntar det bästa - resten av livet som man och hustru! Lycka till ni som har ert bröllop framför er! Jag hänger säkert kvar här ett tag till och kan kanske vara till någon hjälp någon gång.