• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • aug 06

Novemberbrud06

Fas 1 håller du på med i 2 veckor och om man är väldigt överviktigt kan man hålla på 2 veckor till eller längre.

• Novemberbrud06

aug 06:

Har precis läst Ola Lauritzsons bok och där skriver han att fas 1 vara i 2 dagar och fas 1 + 2 i max 6 veckor. Sen verkar det ju inte vara någon större skillnad mellan dessa faser.
    1 frukt och liiite bröd i fas 2.

(fast jag kan ju ha missuppfattat nåt...)

• aug 06

Ok det kanske är så måste nog ta och läsa boken jag har igen för jag måste göra nått fel i allafall har hållit på snart i 3 veckor och har inte gått ner ett gram men midje måttet har krympt med 3 cm i allafall. Är det nån som kan förklara vad jag gör för fel äter det som står i GI boken kan ha fuskat lite så där men inte överdrivet mycket nån har sagt att jag har mycket vätska i kroppen kanske är det jag vet inte måste då kanske äta lite mer sura saker så jag förbränner det. Nån som kan förklara varför jag inte går ner ett gram??

Tacksam för svar

• sweet saint

Hmmm jag jobbar nu men skulle kunna skriva lite under helgen o´m GIs faser. Skriver efter Giviktkoll från expressen som bla Paulun och Ola håller i.. Suverän sida!

oooh vad jag ser fram emot det!!! (kvällen )

Nästa vecka får vi Orbitek!!!! Hoppas den är bra.. Frågade en tjej som jobbar där.. Hon sa att hon hade den och var hur nöjd som helst så jag får tro på henne också plus alla andra som sagt positiva saker om den!

• svessan

Jag har blivit så förkyld idag så jag orkar knappt gå utanför dörren. Det blev självklart ingen fredagsträning som jag brukar ta köra och nu har jag toppat detta med massa lösgodis. Får sååå dåligt samvete, men man måste väl få ha sina dagar då man "slarvar"??

• Sockerpinglan

Gaaah... Vi har precis börjat äta GI här hemma, men vi har liksom ingen riktig koll ännu på vad man får och inte får äta... Så jag tyckte att jag varit jätteduktig idag, tills jag läste i boken och insåg att jag "fuskat" jättemycket. Suck, nu måste man lära om allt och glömma points och kalorier och allt sånt...

• Miafina

Äntligen... har försvunnit 7 hg, 5 cm i midjan och 2,5 runt höfterna......

Utifrån vad jag vet så är ju det under hela denna snart 5 veckor långa period, men hektona har kommit de senaste 3 dagarna.... (håller på att försöka väga in mig på nya vågen)... Ordentlig start på måndag, så allt innan dess är bara en kul bonus.

Men hurra.... äntligen =)

• Drakdal

Nu har jag äntligen köpt en ny vås som fungerar lite bättre för enligt vågen hos min mamma hade jag gått ner men inte enligt den hemma. Men nu har jag en riktig våg så nu ska vi se hur det går framöver. Har ju även mätt mig så det blir spännande på tisdag.

• Jessie76

Hej tjejjer! Här går allt utmärkt än så länge... Blir spännande å väga sig på onsdag
    Så vitt jag vet har jag inte fuskat nåt alls, idag var det svårt som tusan för vi hade brottningstävling (Jag sitter i sekretariatet) och då blir man verkligen matad med varmkorv, fika och läsk men jag drack 1 burk vichy noveau och sen vatten vatten vatten. Åt ett stycke hamburgare utan bröd med rostad lök på - visst inte är det nåt "farligt"?

Ikväll har min M2B lagat:
    Färsk grillad tonfisk
    rostade grönsaker (fänkål, röd och gul lök, körsbärstomater och paprika)
    Och musselskum som sås (kul ord! )

Funderar på att ta ett eller två glas vin ikväll så det blir väl lite fusk då Men det får jag lov att ta...

Ha en underbar fortsättning på helgen - vi hörs framöver!

• Miafina

Så, idag börjar det... Bytte dag eftersom måndagmorgon brukar vara så stressigt. Dumt att hålla på att försöka väga och mäta sig då.

Fuskade tyvärr mkt mkt igår, men det var ett val jag gjorde, och står för det så... Det är bara att köra hårt igen.

Så, nu är jag invägd & mätt och antecknad... Så nu kör jag så det ryker..... =)

Trevlig fortsättning på helgen !

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.