• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • Mastermind

Dag 2 för mig. :) Har dock en fråga: Jag är en kvällsmänniska och kommer ofta i säng väldigt sent och går upp väldigt ojämnt på morgonen, så det är inte alltid jag orkar gå upp innan nio (anledningen till varför jag kan unna mig sådan "lyx" är för att jag pluggar distans). Jag frågade min konsultent om det är ok om jag tar min morgondryck efter kl 9 ibland, och samtidigt skjuter på dom andra dryckerna lika lång tid framåt, men hon sa att det inte gick bra, och att det är bättre att jag går upp, tar min morgondryck, och sen går ocg lägger mig igen, för annars tror kroppen att jag svälter den. Men det låter ju inte riktigt rätt? Sålänge jag tar drycken direkt när jag gått upp, oavsett klockslag, så ska väl inte kroppen tro att jag svälter den?

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte min konsultent är så smart, utan mer har läst på och upprepar det hon läst (hon säger t.ex "keton" istället för "ketos"), så det är därför jag vill ha ett andra utlåtande. Och vilka är det bättre att fråga än ett gäng tjejer som redan går på kuren och ser resultat? :)

Så; kan jag ta min morgondryck när jag går upp, även om det kan bli så sent som 10-11? Sålänge jag förskjuter dom andra "måltiderna" lika långt fram (dvs 1-2 h)?

Sen måste jag bara fråga lite snabbt om Fun Light, som redan diskuterats lite tidigare i tråden (där det stod att det var helt förbjudet). Min konsulent tycker det är helt ok om jag dricker det, men inte att all dryck ska vara Fun Light. Just nu är den i princip det, och jag försöker dricka mer rent vatten, men det är mycket svårare att få i sig. Just nu är väl fördelningen 2 liter Fun Light + 1 liter rent vatten. Hur gör ni som redan går på kuren och gått ner lite? Kan Fun Light verkligen förstöra viktnedgången? Jag vet att jag kommer gå ner ändå (jag har överlägset mest övervikt i denna tråden, tyvärr), men jag vill gärna maximera min viktnedgång så mycket som det går, ändå.

Tacksam för svar. :)

• Mastermind

;)-smileyn är en slutparantes.

• MimmiMus

yezzii - Va skönt att höra att det känns bättre!

Med tanke på att du ska ha mens så brukar vikten stagnera något dagarna innan. Det är helt normalt. Men man tror lätt att man inte tappar någonting under dessa röda dagar men faktum är att det gör man. Om än något kilo mindre. Det positiva är att veckan efter "lingonveckan" brukar vikten rasa mer än en normalvecka. Tittade i ett gammalt resultat som jag har sparat att jag normalt gick ner ca 2,5 kg/v, under lingonveckan 1 kg, veckan efter lingon veckan 3,5. Det ger sig, vännen! Håll ut och återigen - VA GLAD JAG E ATT DU MÅR BÄTTRE! KÄMPA KÄMPA KÄMPA!

M.H - Jisses va roligt att någon fortfarande känner igen mig. Sen blir jag så oerhört smickrad att du blev inspirerad. Nu tänkte jag fortsätta inspirera!!! Jo, tack - dag 3 känns lika bra som dag 1 och 2. Lite bättre till och med.

Men jag har ett ständigt återkommande dilemma och detta kan förefalla vara ett lyxproblem - fast ändå inte.

Jag har tur just nu och det beror på min positiva mentala inställning men jag är mätt hela tiden. När detta hände i vecka 4 (tror jag det var) förra året så gick kroppen in i svält och jag går ner i vikt långsammare. Jag har aldrig känt sådan mättnadskänsla så snabbt in i en ren kur förrut som just nu - roligt men ändå inte roligt! Sen igår eftermiddag har jag i ärlighetens namn tvingat i mig drinkarna.

Men om detta är mitt enda problem så ska jag ändå skratta mig lycklig!

Nåja - nu ska jag gå och mixa min drink!

P&K

• MimmiMus

Hej, Mastermind och alla andra igen

(Hela min lunch har jag suttit framför datorn och läst och begrundat på BT! )

På din första fråga - beträffande dygnets 24h skulle jag vilja säga att din konsulent snackar dynga. Jag - precis som du - pluggade förrförra året och drack aldrig första drinken före kl 10.00 på morgonen. Min enda princip är att inte dricka drinken inom de närmsta 2 timmarna på kvällen innan jag går och lägger mig.

Jag hade på den tiden också mer att gå ner än vad jag har nu men det påverkade inte min viktminskning överhuvudet taget. Eller iofs - det kan jag väl med säkerhet inte veta men det verkade inte som att det påverkade i och med att jag tappa 2-3,5 kg per vecka.

Vattnet däremot är dödsviktigt!!!!! Fun Light skulle jag absolut inte tillåta mig att dricka! Fun Light lurar kroppen att tro att det är socker vilket först och främt bidrar till att man kan tendera till att inte helt känns sig fri från sitt socker behov men jag har även hört att det kan hämma produktionen av ketoner. Men jag precis som du har jättesvårt med vattnet så jag droppar ner saften från en färsk citron! Mycket, mycket bättre! Det är visserligen ett avstamp från regelboken men, herre jisses, man e juh inte mer än människa. Min tanke var att om den där förbannade citronen var mitt måste för att klara detta - då var den det!

Ja - om hon pratar om att kroppen är i keton då skulle jag också börja fundera på hur kvalificerad hon egentligen är som konsulent. Däremot är benämningen på ämnet som försätter dig i ketos, "keton".

Kämpa på Mastermind!!!! Du e jätteduktig!

P&K

• yezzii

tack mimmimus!!

jag ska klara det det känns skönt att denna sidan finns med alla som stöttar och peppar varanra.. jag ska inte ge upp jag ska va fin i sommar!! e juh trots allt bara april nu =)
    lycka till alla ni är hur duktiga som helst =)

• Mastermind

MimmiMus - Tack för ditt snabba svar! :D

Jag ska försöka gå över till citronvatten, då. Men Kan man köpa sån plastcitron och använda den istället? Jag äter nämligen inte citroner annars (och jag får ju ändå inte äta nåt annat under ren kur), så det känns lite dumt att köpa en ny citron varje dag. Eller kan man spara dom, och hur länge isf?

Jag tror jag ska googla runt lite på det där om ketos och ketoner, och se om jag hittar lite mer info om det, annars. För hittills så känner jag mig inte mer sugen på något pga Fun Lighten, snarare tvärtom. Så i det avseendet tror jag inte det är några problem för mig att fortsätta, men det vore synd om det hindrade viktnedgången.

Sen vill jag bara tillägga att mig konsultent är jättesnäll och trevlig, och hon har själv gått ner med Cambridge och har därför erfarenhet och kan därför tala utifrån den. Men just på grejer som hon måste läsa sig till kanske det inte är riktigt 100% bra, eller så hade hon bara en dålig dag. Så jag vill bara påpeka att jag inte vill snacka skit om henne, ifall det kanske såg ut som det i föregående inlägg. Men det är ju alltid bra med ett andra (eller tredje, fjärde, femta ;)) utlåtande. :)

Till sist vill jag bara säga tack till peppningen och peppa tillbaka, du verkar ju vara jätteduktig och ha en stark viljestyrka. :)

• Mastermind

Jag borde lära mig orka läsa igenom inläggen innan jag postar.. >_

• september bride

oj oj oj va många inlägg det är nu...sååå kul att läsa om alla..Och vilken vilja alla verkar att ha...

Själv så kämpar jag på som vanligt är på min 57:de dag....phuu...men nu är det inte många kilo kvar.....

ska ut i det fina vädret en liten stund till,,det finns ju en del att göra när man har hus.....
    Ha De`

• Mastermind

september bride - 57e! Jag hoppas verkligen jag kan vara lika duktig som du.

__

Jag har kollat runt lite ang ketos och ketoner nu, och än så länge verkar det inte vara några problem med Fun Light. Men jag hittade detta på www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx :

"I allmänhet rekommenderas att man också äter tillskott av flera mineralämnen och B- och D- vitamin."

Är det ok om man tar en multivitamin varje morgon, samtidigt som morgondrycken? Det borde det väl vara?

• Uller

Ska börja med cambridge på söndag. Gick ner 17 kg sist jag använde cambridge. Men har sedan dess fått ett barn till. Känner mig nu motiverad för att se om det vill fungera igen

Svar på tråden CAMBRIDGE!