• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • MimmiMus

Jag börjar också idag!

Men tjejer - jag behöver mer hjälp och stöd än någonsin!

Jag är en rutinerad CK:are och kan allt innan och utan.

Problemet just nu är att jag inte har särsklit mycket att gå ner och hur jag än har betett mig de senaste veckorna har jag inte klarat de första 3 dgr:na.

Jag vägde för exakt 2 år sedan 83 kg. Jag är 165 cm lång. Jag gick ner till 69 kg på 5½ vecka. Ren kur - endast pulver och vatten (men droppade alltid ner lite citron). Jag höll den vikten i 1 år och förra året gick jag ner ytterliggare 9 kg. Tog 5 veckor på ren kur det också.

Nu hra jag gått upp till 67 kg. Jag fick nytt jobb för 6 månader sedan och det var då som de där j-kla 7 kg smög sig på.

Jag jobbade (och jobbar fortfarande) nästan 70 timmar i veckan och i och med detta nya jobb höga arbetstempo har jag inte förmått mig gå till gymmet på mornarna. JAG HAR ÖVERHUVUDTAGET INTE SATT MIN FOT PÅ GYMMET SEDAN I NOVEMBER. All sömn jag kan få är ovärderligt. Till detta kommer många goda och ofta feta affärsmiddagar. Finns alltd "smal-alternativ" oavsett vilken restaurang man går på men det är ovanligare än vanligt att jag ändå beställer det jag behagar äta. Så det är väl inte så kontigt att jag har gått upp dessa 7 kilona.

Usch, tjejer - nu behöver jag ert stöd!!!!

Jag har påbörjat en ren kur 3 gånger den senaste månaden och inte lyckats klara mig igenom dessa 3 överdj-liga dagarna som man måste genomlida innan ketos.

Det har funnits 15 miljarder ursäkter när hungern har satt in!

Jag fattar inte att det har var så lätt förra året och året innan. Jag kan inte påminna mig att det var jobbigt alls då. Visserligen var de första tre dagarna jobbiga då också - men inte så här fruktansvärt jobbiga!!!!

Men nu - nu f-n ska det bara gå!!!!!!!!!!!

Jag började idag och vet ni, det känns faktiskt riktigt bra. Kanske beror på att jag fick gå hemma och strosa idag. Känns lättare när man kan sätta sig i soffan med en filt om man känner sig lite frusen och yr i huvudet.

Snälla, snälla, snälla CK-tjejer! Lova att hjälpa mig igenom dessa tre första dagar!

Cambridge är det enda som någonsin fungerat för mig och jag vet hur mycket lyckligare jag kommer vara om en vecka när jag ställer mig på vågen.

Jag har såååå mycket fina sommarkläder i storlek 36 som jag bara måste komma i i slutet av maj.

Jag har satt den 26 maj som slut mål - oavsett vad jag väger. Jag bör väga ca 58-60 kg då.

Förövrigt!!! Fy så duktiga ni alla är! Jag har läst tråden från dess start så det känns faktiskt som att jag känner er lite grann vi det här laget!

NI ÄT TOPPEN ALLIHOP!

P&K

• okt2006

MimmiMus: Jag har inga bra tips och råd att komma med, jag hoppas bara att klarar de tre dagarna! Jag antar att du fått denna kommentar många gånger förut - men du vet väl att du verkligen inte borde jobba så mycket som 70 timmar i veckan? Din kropp mår inte bra av det!!

• MimmiMus

Tack okt2006!

Nä, det finns inga konkreta råd att ge - bara peppning peppning peppning!

Nu har det gått 1½ dag och det känns fortfarande superbra!

JAG KOMMER ATT KLARA DETTA! Om man intalar sig att det inte är hunger och sockerbefrielse det handlar om blir jag inte lika hungrig. Jag är förespråkare av den mentala inställningen och äntligen börjar de råd jag ger mig själv ge effekt.

Det känns superbra.

Förra året när jag gjorde detta var helt fantastiskt. Jag började den 19 april och runt valborg började jag gå runt Djurgården i Sthlm nästan varje dag. Frisk luft och våren fick mig att må så bra. När jag var klar med min rena kur hade alla träden slagit ut och jag var helt plötsligt en 36:a. Så där vill jag må igen. Och det kommer jag att göra snart.

Nä - jag vet okt2006! Det är inte vettigt att jobba som jag gör. Men samtidigt har jag världens roligaste jobb och jag är så glad att ja har fått den här chansen att visa vad jag går för redan vid så ung ålder. Det kan jag skratta mig lycklig för. Vad jag menar är att det är inte fullt å påfrestande att jobba 70 h i veckan om man trivs med vad man gör som om man vantrvs på sitt arbete. Men nu när årets budget snart är prikad ska jag trappa ner till normala 40 h i veckan. Sen ska jag ta ut en välförtjänt semester i slutet av maj. Det är också en sporre. Men vill åka till Italien och bada och se ut som en valross bland alla tunna fina italienskor

okt2006 - hur går det för dig?

P&K alla!

• september bride

Hej alla CB:are...
    Tisdag igen då och vågen stod på -1,8kg det vill säga att jag gått ner 21,9kg nu.. och nu har jag kvar 14,1kg.....

Jag måste bara säga att ni som är i början av eran kur..GE INTE UPP....JAG själv tycker det blir lättare och lättare för varje dag som går,vet inte vad ni andra tycker som hållt på i mer än en vecka,,men för mig rullar det bara på nu....

Nu ska vi ner till stan min m2b och jag och prova bröllops klädet till honom...och boka våran smekmånad....

ha en bra dag!!!!!

• MimmiMus

GRATTIS september bride!

Bra jobbat!

Jo - det är som du säger. Det blir bara lättare och lättare. Efter en vecka känner man juh ingen hunger eller sug alls och då känns det faktiskt som att man skulle kunna leva på CK resten av livet. Lite farligt iofs. Förra året då hade jag nästan lite svårt att ta till mig det faktum att jag var tvungen att börja äta vanlig mat igen. Det här med Cambridge-pulver blir efter en ganska så kort tid väldigt vedertaget.

Låter som att du och din m2b har en riktig toppendag framför er.

Som lite kuriosa om mig (om ngn är intresserad så klart ) så ska jag gifta mig om tre år. Min pojkvän, numer fästman, friade till mig i Eiffeltornet den 11 februari i år. Det var helt fantastiskt och ringen gnistrar.

Era lyckostar som får gifta er så snart!!! Lite granna avis blir man juh!

Gud vad det är bra med den här tråden - så fort motivationen tryter går man in här och tittar om det finns ett nytt inlägg. Finns det inget nytt inlägg kan man läsa något gamalt som kan pigga upp en!

P&K

• MimmiMus

Woohoo....

Känner på mig att det kommer bli många lång inlägg från mig - hoppas ni står ut!

• september bride

MimmiMus

man tröttnar aldrig på att läsa allas inlägg här på tråden...skriv på bara....

• Desperate2bewife

Hej!
    Jag började med ren kur igår. Första dagen var lite kämpig, frös en del. Idag könns det toppen! Har inget mål inställt för hur länge jag kör ren kur, en dag i taget. Måste komma ur mitt sockerberoende och få en bättre inställning till mat. Man kan inte äta allt alltid!

Väger 114.2 kg till mina ringa 160 cm, så där ska väck en del.

Kämpa på allihop! Kram!

• MimmiMus

Hej Desperate2bewife!

Då kommer alla här att stötta dig!

Lova att ta detta rätt men när man har mer övervikt så går det snabbare och det skapar en enorm motivation!!!! Jag gick ner massor i början och det är så j-kla roligt!

Usch - nu när det inte är så mycket att gå ner längre känns det frukatnsvärt trögt! Fast jag e ändå peppad till tusen!

Nä - nu ska jag in i budgetmöte!

P&K

• MalinPalin

Imorgon börjar jag på ren kur med CB!!!

Lycka till alla och mig själv. :D :D

Svar på tråden CAMBRIDGE!