• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • *Vårblomma*

Oj det blev ett kort inlägg...

Hej på er!!

I dag går jag in på dag 5 som kombikurare på CK.
    Tänker oxå hålla på rätt länge. Jag VET att man inte kan räkna så här - men OM jag gick ned ca 0,5 kg om dagen - alltså 3,5 kg i veckan. Skulle det bara ta mig 1 månad att bli av med 15 kg! Och 2 månader att bli av med 30... Vet att det är orealistiskt att tänka så men, men jäkligt kul och det motiverar mig att fortsätta. Personligen måste jag säga att jag inte har några svårigheter alls att hålla mig till denna diet!

Drömmål är ca 67 kg (170 cm lång). Men jag kan nog tänka mig att krypa ned till 63-65 kg. Men jag får se hur kroppen ser ut först vid 67.

Så minst ska 25 kg bort. Helst ca 30 kg...

Så nu är det bara att köra på! För hur skönt vore det inte att kunna möta våren som färdig-bantad och snygg som fan...

hi hi...

• *Vårblomma*

Invägning på 91,3 kg nu på morgonen. Startade alltså för 5 dagar sedan på 93,8 kg

Så minus 2,5 kg på 5 dagar!!
    0,5 kg om dagen...

• Blowjo

skit bra!
    jag har ju typ 30kg som jag också vill bil av med..och det är bra att tänka som du gör...för går man ner mer så är juh det bara plus!!

• pickolina

Blowjo

Ja det var nog vatten, eller något..för i morse var de två kilona borta igen... :) Jag biter ihop och kämpar men skulle önska lite snabbare resultat men jag får nog helt enkelt ha tålamod för de där måltidsersättarna får jag bara inte ner. Naturdiets färdigblandade chokladdryck går OK i några dagar men sedan är det kört... De andra jag testat går inte alls. Trist!!! Men jag får försöka kämpa så gott jag kan på mitt eget sätt antar jag och hoppas på att det fungerar.. :)

• pickolina

Oh, ställde mig på vågen nu och jag vägde 0,5kilo mindre än för några timmar sedan... Jippie! Jag vet att det inte säger något definitivt men så fort jag ser en vikt på vågen som jag inte varit nere i sedan jag vandrade uppåt i vikt så blir jag så lycklig och taggad att fortsätta kämpa och förhoppningsfull att jag KANSKE till slut kan nå trivselvikt igen. :D Ville bara "skrika" ut lite glädje... *hihi*

• Blowjo

skrik på...!!!!!!!! =) ha ha ha

• *Vårblomma*

Härligt tjejer att det går så bra!!!

Blowjo - får man fråga vad du väger och hur lång du är??

Märker du av att du gått ned 7 kg, i typ kläder, ser din omgivning något?
    Jätteduktig är du i alla fall!!

Pickolina - Grattis!! Visst är det såååå jäkla skoj att se nya siffror varje gång! Som en liten vinst när man kliver upp på vågen

• Gloriousgirl

Nu kommer jag här som anser mig vara "erfaren" av ren kur osv :) Fr exakt 1 år sedan påbörjade min första rena kur. Den varade i 6 månader och jag gick totalt ner 40kg under den tiden. Man stannar ibland upp i viktminskningen och vissa veckor går man ner 2kg och andra går man ner 0,5kg. Så ett tips är att ni istället för en viss tid som ni planerar att gå ner en massa kilo på, sätter ett mål i antal kilo att gå ner. Sen får det väl ta den tid det tar. Man kan inte skynda på det heller.

Väg er inte varje dag (vilket jag också gjorde) för man blir helt fixerad. Jag gör numera så att det är endast min konsulent som väger mig och jag vet inte min egen vikt, men hon berättar hur mycket jag gått ner.

Har ni frågor till mig så svarar jag gärna! :)

• Blowjo

hej hej vårblomma!!

jo, jag är 1.56 cm och väger 87.7 kg från början...så det är väldigt mycket på en kort person. Men om man får försvara sig lite, så var det ingen i min omgivning som trodde det...så det kändes ju skönt...!

tycker att jag märk att det försvunnit, på magen mest....nu går liksom inte brösten och magen "ihop" längre....om man kan säga så..hehe

och en del säger att man kan se i ansiktet lite....men själv så har det varit svårt att se på sig själv...

• Blowjo

jo...du har erfarenhet...och det är bra att du talar om....för innerst inne, hoppas man juh på att det ska flyta på så här bra....men jag känner att jag blivit tokig i att väga mig....men ska sluta med det!! som du säger det är bättre att ens konsulent står för det

tack !

kram

Svar på tråden CAMBRIDGE!