• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • tvillingsjäl

Håller med dig Lippi! Det lustiga i det hela är att alla som dricker pulver "fuskar" i tid och otid eftersom ingen normal människa pallar att leva på pulver å då faller hela den här Ketosgrejen....men som tidigare talare skrev..det är ju era kroppar, synd att ni vill misshandla den på det sättet...

• Blowjo

Jo..en desperat människa, gör desperata saker. Man når en viss gräns som i detta fall, sedan orkar man inte må eller se ut såhär. då vill man har en drsastisk förändring snabbt och, sen råkade man stöta på cambridge..som faktiskt visat sig inte vara något farligt. man får i sig den närning man ska ha i sig per dag...även om man inte får i sig lika många kcal per dag som man normalt sett ska ha.

Men jag har nog fått i mig mer näring med cambridge, än när jag åt själv förrut!
    så jag ska försöka lyckas med maten efter det här är slut sen...

• september bride

Hoppas på att få mina varor i dag... pengarna har dragits från kontot så då borde de ju komma snart....
    Är sååååå peppad av er alla att jag vill börja nuuu.....
    Hoppas bara att jag står ut med de första "tuffa" dagarna,vilket jag har fattat ska va de svåraste.... men med lite stöd och pepp talking från denna tråd ska det nog gå bra.....

• Blowjo

ja...hoppas på det bästa för dig!!!!

hoppas på det bästa för mig med....har nämligen sett en brudklänning på tradera som jag vill ha...den är "en exakt 38:a" som säljaren beskriver..den går ut i eftermiddag..och jag vill verkligen ha den klänningen!

men jag tror inte jag kommer komma i den...även om mitt mål med cambridge är att jag ska bli en 36/38

men jag vet inte om jag vågar lägga bud endå...just nu är jag en 40/42...har börjar närma mig mer en 40 än en 42...men kanske blir pressen för stor om jag lägger bud på klänningen och vinner den,
    då ska den hänga där i garderoben ihop om att jag ska kunna ha den 1Juli..detta år!!!

kanske skulle man kunna vända på det hela...ha den som motivation!! det kanske skulle gå...

men det kanske är en liten 38:a....och då känns det värre,...

what to do, what to do!!!!!!!!!!!!

• Bröllopstokiig

Jag kan bara hålla med Blowjo här då jag får i mig avsevärt bättre näring när jag äter Cambridge än när jag äter "vanlig" mat. För man får inte glömma det faktum att när jag äter vanlig mat så är den inte balanserad alltid och sockerintag osv är oftast för högt. Kroppen mår inte alls bra av det och det märks tydligt hos mig. Min hy blir väldigt dålig, energin är dålig och min mentala status blir försämrad av att man känner sig fet och plufsig osv.

När jag däremot äter Cambridge så får jag strålande hy, pigga dagar utan den där traditionella efter-lunch tröttheten och jag känner mig vacker. Välbefinnande med andra ord. Skillnaden är inte innehållet utan kaloriintaget. Hade Lippi och Tvillingsjälv reagerat så om jag åt vanlig mat med exakt samma kaloriinnehåll? Vad vet jag...man möter ofta en viss skeptis när man äter pulver, men jag ber er att inte klanka ner på oss som äter pulver, för tro mig vi vet vad vi gör och det är inte det första alternativet för oss.

Och tyvärr måste jag också säga att det definitivt inte är alla som fuskar och äter i tid och otid när man äter pulver. Det är nog din egen uppfattning av saker och ting och ingen sanning.

• september bride

håller helt med.....

• september bride

gå in på chatten on någon vill prata lite!!!!

:-:-:-:-:-:-

• tvillingsjäl

Gloriusgirl:

Var har du fått idén att det inte finns "vanlig" mat som inte innehåller en massa socker och som inte är balanserad? Det är väl ändå sån mat du måste inrikta dig på efter din pulverkur för att lyckas långsiktigt? Det finns massor och åter massor med nyttig mat som INTE innehåller en massa kalorier men man måste ju lära sig vad det är förstås...

Min uppfattning av att det fuskas en hel del har jag hämtat från alla forum som handlar om pulverdieter och i princip ALLA skriver nån gång "oj..idag fuskade jag lite men jag fortsätter imorrn!"
    Det är alltså inte MIN sanning utan det är bara att läsa forumen för att förstå att det är sant...för många, inte för dig kanske! Men ser du inte det absurda i att leva på pulver i 6 mån?!

Nåja, jag vill inte klanka på er utan alla gör som man vill och personligen tror jag på att äta nyttig hälsosam mat och må bra (fattar inte att man måste fråga varför man mår illa och är yr!?)

• september bride

tvillingsjäl

Du kan ju starta en egen tråd för att krittisera folk som äter pulver mm
    och låta oss som tycker det funkar bra
    fortsätta med detta.........!!!!!

• tvillingsjäl

Septemberbride: Varför den otrevliga attityden? Jag är bara intresserad av hur ni tänker, långsiktigt tex...det är väl en legitim fråga tycker jag: Om ni inte lär er äta rätt nu, varför tror ni att ni ska göra det EFTER pulverkuren? Men det är som vanligt, ifrågasätter man någon som dricker pulver så blir det "spott å fräs" Svara på frågan istället....

Okej tjejer, jag ska lämna er tråd..ha det bra å sköt om er!

Svar på tråden CAMBRIDGE!