• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • Blowjo

Glourious girl...

du är helt otrolig!! 6 MÅN PÅ REN KUR!!

nu känner jag mig väldigt klen som tänker ge upp efter fyra veckor!!

tack för att du ger mig styrka! =)
    hur mycket lyckades du gå ner på de här 6 mån...jag är ju inne på fjärde veckan och har gått ner nästan 11kg...men jag har 17kg kvar!

• mss

hej,
    bara undrar om det här med cola light osv, i mina paper står det förslag på "recept" som man kan förbättra smaken på sin shake och det står att det gäller ren kur (förutom ett par undantag) och två av förslagen består av att man kan blanda ut pulvret med cola eller fanta light...jag har gjort det ett par gånger, har jag förstört mycket då?

undrar lite också om det kan påverka så mycket, i pepsi max finns det mindre än 0.1 g kolhydrater per 100 ml så om man bara dricker en dl kan kroppen verkligen känna av det??

Blir lite förtvivlad jag har ju tyckt jag varit så duktig (-3.1 kg på tre dagar)

Kram till er

• Gloriousgirl

september bride:
    Jag älskar choklad/mint smaken, den kan jag äta 3ggr per dag om jag får.... men de flesta smaker är bra och alla är klart ätliga.

mss: Nej, jag tror inte du förstört mycket, eller nåt alls, MEN jag tror du gör det svårare för dig själv genom att få i dig dessa saker. Jag är ingen expert, men i det långa loppet så skulle jag definitivt skippa cola och saker som innehåller sötningsmedel. Det finns egentligen ingen anledning till att göra det, lika bra att vänja av kroppen från socker. Min konsulent råder mig att skippa allt, hon tycker inte ens det är lämpligt att smaksätta vattnet med några droppar citron.

Blowjo:
    Ja, bra att du får lite sporrning av mig! :) Och ja, jag tycker INTE du ska ge upp nu. 4 veckor är skitbra, och du kan absolut gå ner dina ytterligare 17kg. Ge det mer tid, stålsätt dig och PLANERA FÖR UPPTRAPPNINGEN.

På mina 6 månader gick jag ner totalt 38kg, men det går fort först, sen kanske man "bara" går ner 1-2kg per vecka när man väl blivit smal. Men jag gick alltid ner och i snitt blev det 1,5-2kg per vecka som jag gick ner.

Nu äter jag ren kur igen, men bara i from 27 jan-4mars då jag vill trimma lite innan en större resa jag ska göra. Det funkar, är inne på min 3.e vecka nu och har tappat 9kg.

• Mi72

Jag är inne på min sjätte vecka och har gått ner ca 14kg. Har 15kg kvar!
    Jag måste erkänna att jag har fuskat idag för första gången. En smarrig hamburgare blev det. Det kanske var dumt men nu har suget lugnat sig och jag kan koncentrera mig på de sista kilona.

• vickegbg

Gloriousgirl:
    Gick du upp några kilon efter kuren? Tränade du något under tiden?
    Varför inte tuggummi?

.

• vickegbg

Glömde.. E det någon som vet om det är svårare att gå ner om man har struma???

• Gloriousgirl

vickegbg: Jo, jag har gått upp. 20 kg för att vara exakt. Men då kan jag säga att jag sket i upptrappningen, åt godis varje dag ungefär och massor med mat. Ingen dietmat eller hälsokost alltså..och jag väger ju fortfarande mindre än för 1 år sen och det är jag nöjd med. Nu går jag ju ner igen, men denna gången vet jag lite mer hur jag ska hantera saker och situationer.

Jag tränade aldrig under den tiden för jag blev snurrig i huvudet. Numera tränar jag, men max 2 ggr per vecka. Lagom alltså. Ingen hets på nåt sätt.

Tuggummi innehåller kolhydrater, om än en liten mängd. Samma sak med halstabletter osv...icke, säger min konsulent! ;) Sen kan jag erkänna att jag varit sjuk och har ätit halstabletter ändå...:)

• vickegbg

Men det e ju jätte bra ändå som sagt . En sak jag inte riktigt fattar bara, det e det här när man kommer in i ketos. Hur kommer det sig att man bränner fett istället och hur mycke kan man bränna? Det måste ju vara väldigt bra om man rör sig samtidigt för då bränner man ju som mest.
    Det här med yrsel och huvudvärk måste bero på att man druckit för lite, eller??
    Varför skulle det vara såå viktigt att göra den där upptrappningen?
    Hihihii här kan jag sitta å fråga hur mycke som hellst ju..
    kämpa på..

• Lippi

Det finns vetenskapliga bevis på att man inte bränner mer fett när kroppen är i ketos. Det enda som säkert händer med dig är att du får en sur illaluktande andedräkt.
    ------------------------------------
    Gloriousgirl

Vad säger din konsulent om din extrema jojo-bantning?

För mig låter det livsfarligt.

• Gloriousgirl

Ingen av oss här är ju vetenskapsmän/kvinnor och jag har ingen förklaring till exakt hur ketosen fungerar. Det jag vet är att det tar en tre dagar ungefär innan kroppen ställt om sig och sug och hungerkänslorna mattas av. Sen om man får dålig andedräkt är nog olika från person till person. Jag har inte märkt av något.

Lippi: Min konsulent säger ingenting för hon vet hur det fungerar. Det är inte så att jag är den första som går upp i vikt igen. Cambridge är ett verktyg, men ingen hållbar lösning på fetmaproblematiken. Det min konsulent dock gör för mig är att lära mig förstå de bakomliggande orsakerna till varför jag blev fet från början. Och det hoppas jag att alla som äter Cambridge förstår.
    Det är även det jag menar med vikten av upptrappning. Jag struntade i det helt sist, och ja, kontentan blir att man går upp i vikt igen. Hade jag följt den delen av programmet hade jag troligtvis bara gått upp 2-5 kg, men det är mitt eget ansvar att jag inte gjorde det. Det tycker jag är tråkigt idag, men man kan inte gå omkring och ångra sig hela tiden heller.

Jag kan säga att det var farligare för mig att vara fet (108kg) än att vara som jag är nu. Huvudsaken bör väl ändå vara att man får någorlunda bukt med de ätstörningar man som fet har, då jag är helt säker på att de flesta som är feta har en störd relation till mat. Sen kan själva åtgärderna vara mer lämpliga för andra, alla kan inte vara med i viktväktarna, alla kan inte operera magsäcken osv. Detta passar MIG, jag är nöjd och glad och då är det ingen som ska lägga sig i det.

Svar på tråden CAMBRIDGE!