• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Lippi

Jodå, idag var det bara roligt att stiga upp på vågen. På 48 dagar har jag gått ner 5,3kg och det utan direkt ansträngning.

Att träna är bara roligt och att låta bli godis och kakor är faktiskt inte så svårt bara man är motiverad.

Jag försöker komma igång och springa. Bor precis bredvid ett fint område med motionsslingor. Men jag hann bara vara ute en gång sedan snöade det jättemycket.

Jag har lite problem med mitt knä, efter en liten cykelrunda på 18mil, så jag kan inte springa när det är minsta halt eller när marken är för hård.

Jag hoppas så att vädret vänder, snarast!

• Lippi

Har precis varit på City Gross och köpt Nutrillete.

Jag tänkte byta ut frukost och lunch mot en pulverdryck och äta middag som vanligt. På det sättet har jag gjort tidigare och då fått ett fantastiskt resultat som faktiskt varat även när jag började äta som vanligt.

För visst är det kanon att jag har gått ner över 5kg, men jag har fortfarande 15kg kvar som ska vara borta innan 22maj.

Men jag tror på mig själv och är säker på att det ska gå! (Det gäller att övertala sig själv)

• lebrah

Jag håller ju på med atkins men om det börjar tröga så skall jag testa att byta några mål mot nuttrilett. Har bytt alla mål mot pulver när jag använt det förut men då blir man så j...a less på det och sedan går jag upp allt igen:(

Nä detta med atkins MÅSTE funka äna tills min målvikt!!!! Annars får jag råna en bank och fettsuga mig;)

• Lippi

Jag måste låta dööövelig!

Ena stunden gäller det bara att äta rätt, andra har jag lessnat och gått och köpt Nutrilette.

Men jag vill ha en rejäl kick nu. Sötsuget är helt borta redan, så det lär inte bli några problem efter jag lagt av med Nutriletten. Tänk om det var lika lätt att gå ner som att gå upp.

Idén om att råna en bank och lät väl något desperat, men definitivt ska du ha ett plus för ditt kreativa tänkande. ;)

• Mno

HALOJ!

Lippi.. jag tänkte faktiskt göra som dig nu. Men jag tar mina Ck i stället. Jag tänkte börja imorgon.
    Dricka 2 mål och äta 1... hoppas det funkar...
    Har du redan börjat eller??

kram!

• Lippi

Japp, jag började idag. Dumt kanske, för jag har varit och hårdtränat idag.

Först styrketräning, sen spinning och sist men inte minst core.

Men jag åt en VV snabbmat och sallad när jag kom hem, så jag är faktiskt inte hungrig nu. Får väl se hur det känns ikväll efter sista Nutriletten.

• Mno

Jag kommer ta å dricka morgon å middag å äta kvällen.. jag blir alltid så hungrig på kvällen.. tror det passar mig bäst!

Imon ska jag iväg å träna.
    Vi var ute å gick en runda innan. Så mycket snö så det blev en ordentlig träning

• Lippi

OOOHHHhhhhh!!!!

Igår började jag ju med min pulverdiet. Totalt fick jag i mig 222kcal i pulverdrycken ochh 365kcal i VV-snabbmaten. Alltså 587kcal.

Sen tränade jag 20min styrka = -40kcal, Spinning i 40min = -144kcal och core i 28min = -97kcal. Jag tränade alltså bort totalt 280kcal.

587kcal - 280kcal = 307kcal

Och så gick jag upp ett hg.

Tusingen också! Fast det var inte direkt jobbigt att bara äta ett mål och dricka resten, så jag fortsätter trots rejält bakslag. :)

Mno

Började du idag?

Lycka till hur som helst. Vi får se till att peppa varandra ordentligt nu!

• Mno

Jajamen.. jag började idag!

Ja, vi får verkligen peppa varandra!
    Det kommer att gå så bra så!
    Var å tränade styrketräning idag med..
    Riktigt kul å komma igång!
    Har ju vart förkyld från å till nu, å självklart kom det ikväll igen!
    Näsan rinner, ögonen rinner.
    Så nu blir det promenader för min del IGEN! Jaja, det gäller ju att äta rätt i alla fall!

• Carma

Lippi,

Jag tror att du gått upp ett hg i muskler ;)

Man brukar ju bränna mer på spinningen beroende på konditionen & sånt. Mellan 500 - 900 kcal brukar det ligga. Bra kämpat iaf!

Svar på tråden Kämpa med mig?