• Mno

Kämpa med mig?

Fram till 1:a april ska jag ha lyckats med att gå ner minst 8 kg!
    Någon som vill hänga på och kämpa med mig å peppa varandra?!?!
    Äta rätt, tipsa varandra om goda men nyttiga maträtter?
    Hur vi ska bränna fett på gymmet, hemma, på jobbet osv?!?!

Kom igen!

KRAM!

• Svar på tråden Kämpa med mig?
  • Carma

Har tittat in oss er tjejer då & då & tycker att ni är jätteduktiga! Själv vägde jag 17 kg mer ngn gng i tiden...

Jag provade atkins föra veckan. Fick tyvärr lägga av innan jag hann ens börja :D, dvs efter min första omlett utan några alls kolhydrater... Nu tillbaka på spåret. Inledde måndag med en äppelkaka till mellanmål! Över alla mina förväntningar. Jag som skulle vara så duktig... insåg att vågen står stilla på 55 oavsett om jag äter sunt & nyttigt eller om en tårtbit med glasstillbehör åker ner i magen. Kroppen mår kanske bäst just vid 55?? Skulle dock inte ha ngt emot att bli av med 1 eller 2... aldrig nöjd :D

Ha det gott!
    Carma

• Lippi

Carma

Jo, man brukar väl bränna mer än det antalet kalorier som jag skrivet på de olika träningspassen. Men det är det antalet som Hälsovakten räknat ut att jag gjort av med.

Tycker själv att det är snålt, men när man försöker gå ner i vikt är det bättre att räkna med mindre. Och trots detta så gick jag alltså upp i vikt.

Men jag tror som du. Det måste vara muskler! ;)

Hmmm, nu till dig! 55kg låter väldigt lite. Fast det beror ju på kroppslängd. Hur lång är du?

• Lippi

Mno

Hur har du tyckt att det har gått idag?

Blev du hungrig eller trött?

Jag har faktiskt inte kännt mig hungrig. Men lite sugen och så känner jag mig lite trött på kvällen.

Hur länge tänkte du hålla på med CK?

Jag tänkte köra tio dagar och se vad det ger för resultat. Jag tycker även att det är lättare att genomföra om man har ett överskådligt mål.

Om resultatet är till belåtenhet, tänkte jag äta som vanligt i två veckor och sedan gå på en ny kur.

• Carma

Lippi,

Jag håller med om att det kan vara bra att ha lite marginaler när man räknar hur mkt man förbränner, osv. Men man får hålla i åtanke att inte ens hälsovakten räknar helt rätt ibland. Tycker de är bra annars. Hade en prova-på-vecka ngn gng.

Jag är 165cm så 55 är nog perfekt för mig. Jag skulle dock vilja justera figuren med 1-2 kg nu när bikinisäsongen närmar sig :D Annars är jag bara glad att jag lyckats hålla en stabil vikt ett bra tag. Försöker röra på mig & tänka på vad jag stoppar i mig. Jag är iof hälsofreak... vegetarian som jag är. Självklart åker ner en & annan chokladbit då & då ;) .. och äppelkaka för den delen också haha.. Man ska inet ha allt det goda förbjudet. Annars finns det risk att man just går & längtar efter det förbjudna. Borde iofs börja med att "lansera" lördags/söndagsgodis eller ngt. Bra för tänderna om inte annat.

Jag tycker att ni är duktiga som kämpar på! Jag provade också nutrilette ngn gng. Tyckte dock efter några bars att om ska äta ngt så är det godare med riktig mat.

587 kcal är inte mkt. Framförallt när du tränar. Det kan ju
    hända att din ämnesomsättning kommer "låsa sig" vilket i sin tur kommer medföra att det blir mkt svårare att gå ner i vikt. Skulle föreslå att öka kcal-intaget. Annars kommer du bara bryta ner musklerna som bidrar till förbränningen. Du säkert vet bättre vad som passar dig & gör att du mår bra!'

Kram/Carma

• Lippi

Carma

Tja, jag kan väl inte säga att jag vet vad som är bäst för mig vad gäller viktnedgång. Hade jag vetat det hade det nog inte varit så här svårt. ;)

Fast jag är väl medveten om riskerna med ett lågt energiintag. Det är bland annat därför som jag bara tänkte hålla på i 10 dagar.

Trist nog så hade inte vågen rört sig det minsta idag heller. Står kvar på exakt samma som för två dagar sedan. Jag tycker att det är hemskt underligt, för det ska ta längre tid innan kroppen ställer om för svällt och sätter sig själv på sparlåga.

Och jag har ju inte känt mig direkt hungrig. Jag har haft jämna pauser mellan målen och alltid ätet något till min dietdryck. (som ett äpple till exempel)

Kanske har jag drukit för lite vatten..? Kan det vara det?

• Carma

Hur mkt vatten dricker du då?

Lågkaloridieter funkar inte på mig iaf.
    Man går upp lika fort som ner. Dessutom tar det långt tid innan ämnesomsättningen har återställt sig. Jag mår så dåligt dessutom om jag inte får i mig det jag behöver: blir yr och svimvärdig. Hoppas du mår bättre.

Hur mkt vill du gå ner förresten? Och varför har du så brottom med din viktnedgång? Jag har brottom men mina 2 kg (låter löjligt, jag vet) eftersom jag & min älskling ska åka på semester & då vill jag inte gå runt i bikini när bullen sitter på magen .. haha Vilka bekymmer, eller hur? Men vi tjejer är sådana.

• Lippi

Tja, jag dricker inte så hemskt mycket vatten. Max en liter om dagen. Annars mår jag illa och måste kissa var tionde minut.

Sist jag gick igenom denna dieten så fungerade det utmärkt. Och det bästa var att jag inte hade några problem med att hålla vikten sedan.

Jag har brottom eftersom jag har minst 10kg till som ska bort och dessa ska vara borta till min 25 års dag i slutet av maj.

• Carma

Men då har du inte så brottom egentligen. Det räcker om du går ner o.75/veckan. Det kan man göra även om man bantar långsammare, dvs nyttig mat & träning.

Jag vet bara att man får celulliter av sådana dieter också.

Håller tummarna för dig.

• Lippi

Carma

Men jag vill liksom vara 100% säker på att jag nått min målvikt då. Därför vill jag att det snabbar på lite nu i början.

Vad gäller celulliterna, så tror jag inte jag kan få fler. Hi,hi,hi... ;)

• Carma

Hoppas det kommer gå bra för dig & jag håller tummarna! Förstår att min vill känna sig på toppen när man fyller 25. Det kommer du säkert bli också.

Jag ska försöka köra min gamla vanliga racet, nyttig mat & motion. Så märker man vad man åstadkommit efter några veckor.

Ha det gott,
    Carma

Svar på tråden Kämpa med mig?