• L.Jay

South Beach

Nu va de dax igen. Gamla traden var full sa tankte starta upp en ny. Finns de nagra overlevare efter julen o all den goda maten?

L.Jay

• Svar på tråden South Beach
  • L.Jay

Kan informera att middagen me tjejerna gick jatte bra. at en underbar kycklingsallad.. vi gick en ut o tog natt att dricka.. medans dem forberedde sig for fest o drack de ena goda efter de andra drack ja nojt upp 3 liter vatten =)

Helen

Raska morgonpromenader far en pa bra ata-ratt-humor hela dagen.. o gla blir man. Starkt jobbat!

• Kerran

Heeej alla ... och Sanne!!!

Jodå, jag tittar in ibland. För mig fungerar allt mycket bra. Precis som du har SB blivit min livstil och det är ju fantastiskt att jag lyckades frossa i kolisar och sötisar i jul och INTE gå upp någonting. HURRA!!!

Men om jag ska vara helt ärlig så har jag inte riktigt kommit igång med träningen efter julen. Fick en envis förkylning som vägrar släppa taget, men jag tar mig en morgonpromenad innan frukost i alla fall - det är alltid någonting.

Jag har lite funderingar på att köra fas 1 igen snart. Jag har sedan länge satt en målvikt på 50 kg och det skulle vara en härlig känsla att få väga det. Som sagt - bara funderingar.

Sköt om er och kör i vind!!!

Kram Kerstin

• L.Jay

Oj... 11edan paborjades imorse. en da ja kan stryka pa direkten.. Tror de narmar sig. Vart sot sugen sen ja steg upp o de bara vill in nanting i munnen.. forsta fusket, o inte blev de lite o annu mindre e dan over. Kan man fortsatta som vanligt imorgon, eller far man borja om pa dag ett fas ett?

L.Jay

• Kerran

Heeeej!!!
    Så, nu kör jag fas 1 igen i två veckor. Idag är det dag 1 och jag har ätit skitgoda grönsaksquiche till frukost och nu närmast lite nötter till mellis.

Snart är det dags för lunch och idag serveras det Gazpacho och hamburgare. Till middag blir det grillad biff med sallad och hommus.

Är det någon som är med mig i fas 1???

Kram Kerstin

• Kerran

Jaha ... det verkar som om jag är ensam med min South Beach. Suck!!!

Men det går bra för mig i alla fall. Humöret är på topp även under andra dagen i Fas 1. Idag blev det liksom igår en morgonpromenad (ca 30 min) till jobbet. Som bonus ska jag simma efter jobbet. Skönt. Tidigare under mina Fas 1-dagar har jag varit lite lat, men nu ska jag verkligen vara duktig. Promenader, pilates och simning - det är saker som man faktisk orkar med även om man käkar pyttelite "kolisar" och är lite slö i sinnet.

Jag vet att man INTE ska väga sig varje dag, men jag kunde INTE låta bli ... och jag VET att det bara är vatten men ack vad det är roligt. Jag hade gått ner 1.0 kg. HURRA, HURRA, HURRA!!!

Puss Kerstin

• L.Jay

Grattis Kerstin!
    Nejensam e du aldrig! Ja avsluta min 2 veckors fas 1 men overgangen blev svar. Plus att ja fatt inflamation i benen nu efter min alltfor duktiga spring satsning, sa kan ja knappt ga nu. Nu e ja e igang igen me fas 2 for att fa bort suget e inne pa min 2a dag. Lycka till Linda

• Sanne-06

Härligt Kerstin!

Säger samma som Linda - klart du inte är ensam! Nu om du kommer att hänga här, får jag väl lov att titta in oftare också fastän jag kör min fas 3. Går fortfarande bra! Det enda jag ändrat på sen sist är att jag börjat dricka lite proteindrinkar nu som då efter träningen... tycker dock att jag blir himla mätt på dem. Har inte vägt mig på några veckor så jag vet inte hur det ligger till med vikten, men tror det e ganska stabilt.

Linda - vad duktigt att ha fas 1 avklarad... jobbigt att inte kunna springa... bäst att vila tills benen är helt återställda.

Ha det bra tjejer! Vi är så duktiga!

• L.Jay

Herj Sanne! Duktiga e bara fornamnet =)Fas 3, Fas ett e inge svart det e overgangen som gar snett.. nog for ja inte ater nna pasta,ris,brod,potatis eller sa.. men choklad.. godis.. men den har gangen tar ja det.. den har gangen ska fas 2 ga lattare =) Hur igck de me dina overgangar?

Krmaar

• Kerran

Jag är inte ensam... HURRA, HURRA, HURRA!!!

För mig känns allt fortfarande tipp-topp, men å andra sidan har jag aldrig haft några problem under Fas 1 - jag tycker snarare att det är lite skönt att leva under total disciplin och struktur dessa två veckor.

-----------------------------------------------

Sanne - vad kul att höra av dig!!! Är du i mål nu med vikt å sånt? Jag är snart där - jag nuddar på linjen. Jag hade bara för dåligt tålamod för att fortsätta med Fas 2. Jag ville ha snabb viktnedgång och det nu ... dessutom ska jag vara tärna till en kompis i början av mars och då vill man ju vara fin.

Linda - vad tråkigt med benen. Ta det bara lungt, så är snart tillbaka i spåret. Och vad duktigt med Fas 1!!! Ta det bara lungt med starten till andra fasen. Pyttesmå steg. Du fixar det såklart!!!

Dagens SB:
    Frulle: Två grönsaksquiche + tomatjuice
    Lunch: Grekisk sallad med rökt skinka
    Middag: Ungstekt marinerad kyckling och blomkålsmos

Dagens vikt:
    - 0.3 kg (Hurra, även om det förmodligen bara är vatten och sista-vecka-semlor-och-chips-kilon)

Sköt om er tjejer.

Puss Kerstin

• Kerran

Heeej tjejer!!!
    För den som är intresserad fortsätter jag att uppdatera min resa genom Fas 1. Idag är den den tredje dagen.
    Dagen mat:
    Frulle: 2 grönsaksquiche med 1 glas tomatjuice.
    Lunch: Korvstroganoff (Min egen specialare, mums)
    Middag: Kinesisk sallad med festaost och böngroddar. (Recept finns med i den nya boken: "South Beach KOKBOKEN")

Dagens vikt:
    +0.1 kg

Dagens träning:
    Morgonpromenad (till jobbet)
    Pilates
    Hoppas ni andra mår lika bra som jag.
    Puss Kerstin

Svar på tråden South Beach