• L.Jay

South Beach

Nu va de dax igen. Gamla traden var full sa tankte starta upp en ny. Finns de nagra overlevare efter julen o all den goda maten?

L.Jay

• Svar på tråden South Beach
  • utvandraren

Hej! Prova att vara magsjuk...det har jag varit 1,5vecka-suck!! Men, nu är matlusten tillbaks. Är det någon som vet var man kan hitta recept på SB mat? Börjar tröttna på lax...
    Har försökt hitta på nätet men det flesta sajter kostar pengar. UGG!

• L.Jay

Magsjukan.. tur i oturen :) onskar vissa dagar att ja tappa tanderna o fick magsjukan eller tappa handerna. Allt hadfe blitt sa mycke enklare. Ja har precis borjat om i fas 1 igen och allt gar bra. Har precis klarat av 2a dan o har inge sot sug alls, eller hunger. Men ja ater ihjal mig pa agg, slutar allti med att ,nar ja natt min malvikt, att ja kommer in i anti-agg period tills ja kor om igen. Nan som har na bra forslag, natt som med e latt att gora, gott o allti finns tillhands?

L.Jay

• L.Jay

Tidig morgon. Kor utr art idag for att halla motivationen uppe.. kl 7 va ja uppe o sprag 45 min *stakrt jobbat*. nu e det bara halla styrkan uppe.

• Sanne-06

Hej!

Vad kul med en ny SB tråd! Har inte varit aktiv på trådarna ett tag, men är en trogen SB:are!

Gick förra vintern + våren ner ca. 12 kilo med SB och ganska mycket träning, och har nu hittat en bra balans mellan kost och träning! Håller mig för det mesta till SB tillåten mat, och mår absolut toppen av det! Ser inte SB längre som en bantningsmetod, utan som en livsstil. Tror stenhårt på SB, så ni tjejer som nu börjat med beachen; kämpa på, första dagarna kan vara lite jobbiga, men sen går det av bara farten (ok, svackor råkar väl alla ut för).

Kerran... tittar du ännu in här också? skulle vara roligt att veta hur det är med dig!

Sanne

• thevovvegang

Hej! Jag har också varit med här i forumet från och till. Jag gick ner från 60,5 till 55 kg förra våren/sommaren. Har sen legat mellan 56-57. Men nu efter julen har vikten börjat stiga stadigt. Väger nu 58,5... Äter enligt fas tre tror jag. Mitt problem är att jag har väldigt långsam ämnesomsättning och att jag har ett hejdundrande sötsug. Fas ett klarar jag hur bra som helst men när jag kommer till fas två så spårar det ur... Har aldrig gått igenom alla tre stegen men kört fas ett till två i två omgångar med kanonresultat! Hur ska jag klara övergången till fas två och tre utan att spåra ur igen? Vilka kolhydrater anser ni vara de "värsta" att börja med igen?

MVH /Heléne

• L.Jay

Hej Helene!
    Ja vet va du menar. Basta e att lata bli de sota som godis, chips etc etc. Och lyssna till va din kropp sager. Ater ja for mycke kolhydrater sparar ja ur, ja lbir sotsugen och kroppen vill ha energi snabbt och ja tar mig na sott.. Kann efter va de e som far dig sugen sa du sparar ur. Raa morotter e ett jatte bra alternativ for mig som apelsiner, mandariner. Glomm inte heller bort traningen om du tranar i fas 2-3.. Traningen gor en gla o man glommer bort maten for ett tag..

Mvh Linda
    Lycka till

Linda

• L.Jay

For mig e pastan, riset och potatisen varst.. ater ja de sparar ja latt ur sen..

• thevovvegang

L.Jay:
    Träningen påverkar nog en hel del. Är höstochvinterdeppig så jag orkar ingenting, men så fort våren kommer så blir det full fart! Jag försöker nu hålla mig helt ifrån sötsaker och även sötningsmedel och äter bara frukt godis. (Är alltså i fas ett fast med frukt kan man säga). Är det helt tokigt? Måste ha frukt annars blir jag galen! När det gäller pasta, ris och och potatis vilka sorter äter du då? Jag äter alltid grovpasta och råris och aldrig potatis. Man tycker att det borde funka bra men det gör det ju uppenbarligen inte. Så fort jag skippar råris, grovpasta och grovt bröd rasar jag i vikt hur mycket nötter jag än äter, men så fort jag börjar igen spårar jag ur. Vill ju kunna leva ett normalt liv med nyttiga kolhydrater, annars orkar man ju ingenting.

• L.Jay

Helene

Ja visst. ja kor me nan lattare fas 1.. ja klarar mig inte utan raa morotter :P eller yogurth (utansocker och fett).. de gar jatte bra att nar siget narmar sig ta ne morot och/eller en yogurth... sa ja tycker du gor helt ratt.. anledningen me att skippa all frukt, yogurth o allt sott e for att fa bort sotsuget.. klarar man de anda utan att utesluta allt e de kanon bra ju =) alla kolhydrater, allt som har mycke kolhydrater kor ja pa.. borjar ja ata nanting.. skriker kroppen efter snabb energi hela dagen... borjar ja dagen me kolhydrater blir de samma sak dar.. ja visst traningen e jatte kul, kul att komma igang igen. har vart uite o sprungit varje da nu sen ja borja o har ida min forsta vilodag.. ska ut o ata me tjejerna ikvall o se hur de gar att saga nej till allt.. :) ja de e jobbigt me svensk vinter... ingen sol ja hade me vart deppig.. no for inte solen skiner stralande, sa skiner den iaf har o lyser upp dagarna =) e nu inne pa min 9e dag o e hel peppad =)

• thevovvegang

Idag är det jättehärligt väder så jag började dagen med en rask morgonpromenad. Jag ska köra på som jag gör i drygt en vecka. (Fas två kan man ju säga att det är) och se om jag går ner i vikt. Annars får jag väl helt enkelt köra en strikt fas ett igen och försöka att inte tappa greppet vid övergången till fas två sen..

Svar på tråden South Beach