Modestie:
Jag var faktiskt också lite "orolig" att han inte skulle anse att jag hade tillräckliga problem med min akne. Vissa veckor är det ju faktiskt mycket mindre, än andra veckor.
Jag såg till att gå dit blek och osminkad..hahaha... ;)
Jag hade "bara" på hakan då, totalt ca 10 st. Sedan är det ju märken kvar från gamla finnar. Han undersökte huden med någon form av förstoringsglas..och lampa. Så han ser nog ordentligt hur pass svåra problemen är.
I mitt fall sa han dessutom att jag skulle gå på tablett-behandling, eftersom Basiron inte hjälpt. Han tyckte Basiron var ett utmärkt medel mot akne, hjälpte inte det tyckte han inte man skulle gå vidare med enbart ny lokalbehandling.
Ja, Skinoren är en kräm som jag smörjer ansiktet med.
Mitt problem är att jag blivit så torr. Han rekommenderade Propyless lotion, men jag har gått över på Vichy ansiktskräm nu ändå. Blir så torr, så torr. Det stramar i ansiktet hela dagen..och jag får en massa tydliga "torrhets-linjer" om jag inte använder kräm. Hoppas det går bra ändå. Det märks. =)
Alla medel gör inte huden solkänslig, tydligen. Tetralysal funkade bra även när man exponeras för solljus. Men jag tror inte han menade att man kan pressa i solen, eller sola solarium... Normalt solljus var det nog. Skinoren ska jag ju använda året runt, så den kan ju inte göra huden solkänslig tycker man...
Jag upplever inte att huden blivit bättre efter min första vecka nu. Men det skulle ju ta längre tid, sa han. Jag ska ju sänka dosen först efter en månad, då trodde han att jag skulle ha börjat se tydliga resultat.
Har fått ett par extra finnar nu tom. Men jag fortsätter och hoppas på det bästa. =)