• JAKF

Neutrogena Visible Clear

Jaha.. Så var man här igen då.
    På nytt vill jag testa något som ska hjälpa mot min akne-hy.

Jag provade Rosen Serien ett par månader, efter att bla ha läst mkt gott om den här på BT.
    Men jag blev rödflammig efter en tids användning och min hy blev känslig.
    Kan ju vara delvis pga årstiden också, iofs.

Hur som helst, idag hittade jag Neutrogena, en ny serie på Apoteket.
    Det finns tydligen inte fler som säljer den i Sverige, men utomlands finns den att få tag på.
    Därför är detta en chansning..men är det NÅGON som hört talas om eller provat denna serie?

Det ska vara för oren hy.
    Jag köpte en rengöring mot pormaskar, och en fettfri fuktlotion. Typ 60 kr st.
    Så jag kommer ju märka resultatet..men det är alltid skoj att höra om andra har erfarenheter också.

?
    =)

• Svar på tråden Neutrogena Visible Clear
  • Flummig

Wow, Har Neutrogena börjat säljas på Apoteket? Jag har hört mycket om det märket på MUA, det verkar skitbra!.. Blir att spana in det då.. :D

• JAKF

Aha.. MUA = Makeupalley? *ska kolla in*

Ja. De hade fått in det idag (!) tydligen. Rätt coola förpackningar (viktigt hur det ser ut i hyllan! *skratt*) samt bra priser.

Tänk vad underbart det vore om något BILLIGARE faktiskt fungerar mot min orena hy! Hmmm.. Det märks väl.

Nu har jag iaf använt fuktlotionen för första gången, ikväll. Jag är positivt överraskad, verkligen!
    Vet ju inte ännu hur den funkar mot finnar. Men känslan när jag lade på den är jätteskön! Det känns som att den svalkar huden, kyler lite. Det känns skönt för mig som ofta blir varm och röd/flammig nu för tiden.

Dessutom har jag provat andra fettfria ansiktslotioner tidigare, men alltid blivit torr och fnasig av dem.
    Den här däremot känns väldigt bra (än så länge som sagt). Hyn känns fortfarande återfuktad och skön.

Återkommer med rapport. *hehe*

Ingen annan som provat denna?
    Vet inte vad det är i som ev. skiljer den här serien från andra, är inte så kunnig på innehåll osv.
    Men jag har provat det mesta tidigare..

• BornToBeBride

Hej alla ni som söker hjälpande/täckande produkter för dålig hy. Jag har precis blivit av med min! Jag har haft oren hy till ordentlig acne i stort sen jag började med p-piller för 10 år sen. Har bara varit fin i hyn(som en persika) under mina två graviditeter när jag självklart varit helt utan hormoner. Testade hormonspiral under hela 2005 och insåg tillslut att jag skulle ta livet av mig om jag skulle tvingas leva med DEN dåliga hyn som spiralen orsakade. Så dålig som jag var sommaren 2005 önskar jag ingen. Såg bedrövlig ut. Folk började fråga vad som hänt mig. Testade under 2005 Mary Kays produkter och MD Formulations. MK suger! Men MD funkade till en början, men blev snabbt mycket torr och irriterad.
    Tog ur spiralen före jul och är idag helt fri från acne p.g.a Yasmine p-piller. Kan starkt rekomendera dem vare sig man behöver preventivmedel eller ej. De har verkligen funkar kanon för mig. Ska på ansiktbehandling för att ta bort lite tilltäppta porer nu i slutet av månaden, men sen kan jag gå osminkad. Använder idag Dermalogica. Köper dem på strawberrynet.com mycket billigare än hemma. Där finns startkit som är kanon om man vill testa en kur innan man lägger ner 1000-lappar.
    Lycka till tjejer!

• JAKF

Fast nu gällde frågan Neutrogena. Dermalogica finns det redan mkt info om här på BT.
    Men tack för ditt inlägg! Skönt att du funnit ngt som fungerar! Sköööönt! =)

• Bröllopstokiig

Låter spännande med neutrogena som jag läst om på nätet och verkar ha fått bra kritik av dem med oren hy/akne. Vilka är priserna? Uppdatera oss om hur det går för dig, JAKF!!

• nippon

Hej JAKF,
    måste fråga dig varför du inte var nöjd med Rosenserien? Har precis köpt den och ska börja använda den.
    mvh

• JAKF

Nu har jag lärt mig att serien heter Neutrogena Visibly Clear (inte Visible, som jag skrev i rubriken). =)

Priserna ligger på 60-65 kr st. Kommer inte ihåg exakt.

Det jag kan säga, efter bara några dagar, är att jag känner mig ren och skönt återfuktad. Hela dagen.
    Jag använder en rengöring med små, små scrubkorn i (har hört att man inte ska skrubba varje dag, men den här är för daglig rengöring. Kanske är så pass milt ändå, eftersom kornen är så små?).
    Det står att den är bra mot pormaskar...

Lotionen utan fett är toppen! Som jag skrev förut, så måste jag använda fetare krämer eftersom jag blir så torr annars. Men jag blir inte torr av den här, den känns skön.
    Det står att den innehålle aloe (aloe vera???) och kamomill, bla.
    Kyler skönt på huden också, det är en rätt cool känsla!

Det KÄNNS som att min hy är ren och klar. Jag har fått lite mer lyster nu (kanske pga peelingen?), tycker jag. Det var en av de sakerna jag saknade med Rosen Serien. Min hy kändes tråkig och hade ingen lyster alls. Jag såg bara trött ut.
    Dessutom började min hy, efter någon månad, reagera med rodnad och sveda när jag smörjde mig med Rosen Seriens produkter.

Det slutliga är att jag främst ville prova den för att se om det hjälpte mot min akne. Men det gjorde det inte. Därför kände jag mig inte motiverad att slänga ut så mkt pengar, om jag kunde hitta ett billigare alternativ som jag trivdes med.
    Om ändå inget kommer hjälpa (jag vet ju inte än hur Neutrogena funkar på min vuxen akne), så kan jag ju välja en billigare serie som iaf känns skön på huden. =)
    Hoppas ju dock att man får bukt på finnarna också!

Men olika produkter funkar olika bra för oss alla. Du (nippon) kanske kommer älska dina produkter från Rosen Serien! Jag säger inte att det är dåliga produkter, bara att de inte passade MIN hy. =)

• Bröllopstokiig

Hur går det för dig som använder neutrogenas nya serie för aknehy?? Uppdatera oss då o då om utvecklingen, tack.

• JAKF

Lanna

Nu har jag även en gel som man använder lokalt mot finnar, samt en rengöring som man kan använda som ansiktsmask någon gång i veckan. 4 produkter alltså. 60-65 kr st.

Efter några dagar har jag ju inte märkt hur det funkar mot finnarna, men hyn i övrigt är jättefin! Vet dock inte om det beror på Neutrogena, kan det synas lyster så snabbt? För JAG tycker att jag fått en ny lyster iaf.
    Det kanske är tack vare att man byter märke. Huden kanske får en "kick"? *har ingen aning själv*

Men jag är fundersam.. Förmodligen är det väl hormon-finnar jag har. Kan man verkligen påverka det med hudvård? Det kommer ju inifrån. Känns som att man snart inte klarar fler bakslag. Man provar något nytt, sätter sin tilltro till de produkterna..och blir besviken.
    Jag hoppas det här ska funka. Hmm...

En kompis sa att en hudvårdsterapeut sagt till henne (om finnar i vuxen ålder):
    Om finnarna uppkommer på haken är det hormonellt, kommer de på kinderna beror det på problem med magen, kommer de i pannan beror det på att man ätit alltför fet mat.
    Mina sitter i stort sett enbart på hakan.
    Men vad gör man åt det, liksom?

Ja ja.. Jag återkommer efter fortsatt användning av Neutrogena.

• Modestie

Hej Jakf, jag har Basiron på hakan endast då jag har samma problem, brukar köra med det 1.5-2 veckor i månaden, börjar några dagar före menstid i förebyggande syfte. Diane, Yasmin p-edel ska vara bra mot hormonacne, men jag AVSKYR hormoner, kan ju ge proppar och elände! Annars ÄR det bra sägs det!

Är det Nautrogena finnmedel du använder eller vad har du?

Jag tror att hormonell akne blir värre med dålig hudvård, men jag lyckas aldrig hålla varje finne stången vid mens, t ex nu har jag fått en jäkel inbillar mig dock som sagt att finnarna skulle vara fler om jag struntade i noga hudvård! Och 2-3 finnar....ja, för min del är det väl inget världsproblem direkt. Men ändå drömmer jag ju om att ha en HELT finnfri hud JÄMT!

Lycka till! Jag tror en scrubrengöring kan vara riktigt bra, den ska jag nog testa!

Svar på tråden Neutrogena Visible Clear