Nu har jag lärt mig att serien heter Neutrogena Visibly Clear (inte Visible, som jag skrev i rubriken). =)
Priserna ligger på 60-65 kr st. Kommer inte ihåg exakt.
Det jag kan säga, efter bara några dagar, är att jag känner mig ren och skönt återfuktad. Hela dagen.
Jag använder en rengöring med små, små scrubkorn i (har hört att man inte ska skrubba varje dag, men den här är för daglig rengöring. Kanske är så pass milt ändå, eftersom kornen är så små?).
Det står att den är bra mot pormaskar...
Lotionen utan fett är toppen! Som jag skrev förut, så måste jag använda fetare krämer eftersom jag blir så torr annars. Men jag blir inte torr av den här, den känns skön.
Det står att den innehålle aloe (aloe vera???) och kamomill, bla.
Kyler skönt på huden också, det är en rätt cool känsla!
Det KÄNNS som att min hy är ren och klar. Jag har fått lite mer lyster nu (kanske pga peelingen?), tycker jag. Det var en av de sakerna jag saknade med Rosen Serien. Min hy kändes tråkig och hade ingen lyster alls. Jag såg bara trött ut.
Dessutom började min hy, efter någon månad, reagera med rodnad och sveda när jag smörjde mig med Rosen Seriens produkter.
Det slutliga är att jag främst ville prova den för att se om det hjälpte mot min akne. Men det gjorde det inte. Därför kände jag mig inte motiverad att slänga ut så mkt pengar, om jag kunde hitta ett billigare alternativ som jag trivdes med.
Om ändå inget kommer hjälpa (jag vet ju inte än hur Neutrogena funkar på min vuxen akne), så kan jag ju välja en billigare serie som iaf känns skön på huden. =)
Hoppas ju dock att man får bukt på finnarna också!
Men olika produkter funkar olika bra för oss alla. Du (nippon) kanske kommer älska dina produkter från Rosen Serien! Jag säger inte att det är dåliga produkter, bara att de inte passade MIN hy. =)