• Kvinna

stora bröst !

Ni som har stor och tung byst vad annvänder ni för underkläder ?.
    Man vill ju att hyllan ska se fin ut och inte för litet eller för stort.
    Jag läste under debattforumet,kroppen där flera har förstorat sin byst. Hur hittar ni någon bh som passar till kupa dd,e,f?.
    Jag har flera gånger märkt att det är en nackdel med stor byst, för utvalet bland underkläder blir inte så stort när man ska ha en stor kupa. Så var köper ni era underkläder ?

• Svar på tråden stora bröst !
  • L-N

Ja, det där med underklädesköp är jobbigt. Speciellt om man vill ha en lite sexigare variant. Jag har nån gång låtit min kille välja ut en som han skulle vilja se på mej. Då har det förstås blivit en sån modell som inte funkar på mej, så man blir ju lite lessen!

• Kvinna

jag fick höra att det finns en sorts bh som heter minimizer. Är det något specielt med den?.

• Eorin

Till Kvinna!

Ajas i Sturegalleriean i Stockholm har torseletter i stora kupstorlekar. Det har även Gustav Mellbin på Västerlånggatan. Jag har själv köpt torselett på Ajas och jag har samma storlek som du.

• Kvinna

Tack ska du ha för tipset Eorin !.
    Nästa gång jag är till Stockholm så ska jag gå in och köpa torselette på Ajas.
    Se vad bra det går att lösa problem tillsammans. Nu slipper jag leta i hela stan utan kan gå direkt och handla.
    Änn en gång mycket tack ska du ha för tipset.

• knubbsälen

Kära flickor med byst storlek större, Jag har själv storlek H och kan tipsa om Aubad som faktiskt har fina, snygga och tillockmed sexiga underkläder för oss storbystade. Kostar lite mer dock. Det finns en butik på drottninggatan som säljer det märket! Lycka till!!!

• Tittij

Knubbsälen: Aubade har väl bara upp till E?
    Jag har inte hittat större.. Jag har en BH med trosor som jag fått i present och skulle gärna vilja ha fler, men jag har ju egentligen F..

• loppalina

Kvinna : Var bor du någonstans? Själv bor jag i Göteborg och där finns det en butik som heter korsetten och dem har väldigt bra utbud :)

• Kvinna

Hej på dig loppalina !.
    Jag bor uppe i norrland så jag har en liten bit ner till alla fina afärer.
    Men till somaren brukar jag åka på semester söderut till Göteborg och stockholm. Då passar jag på att handla.

• fruRT

Hej igen, tjejer!
    I den här tråden har det hänt grejer medan jag varit på resande fot! Kul!

Tack, snälla, för all information om bröstförminskning. Det var verkligen lärorikt att läsa om dina erfarenheter! Själv har jag inga barn än (är också 28) och vi har väl inte direkt tänkt skaffa några de närmsta åren heller... vi får se hur jag gör. Jag bor utomlands nu, så när jag har flyttat hem till Sverige igen skall jag absolut gå till en läkare och prata om det här. Tack igen för all information!

loppalina, så bra att du är nöjd med att handla på korsetten i Göteborg! Tyvärr kan jag inte hålla med dig - jag är helt enkelt för stor... Så, mitt tips till alla inblandade är att samtidigt gå till Chia - för de ligger bara 50 meter ifrån varandra. Vi är ju olika allihop, så man får helt enkelt prova sig fram...

Lycka till, allihop!
    /FruRT
    Kvinna, en minimizer är (som jag har fattat det) en bh som liksom klämmer på "rätt" ställen, så att bysten ser mindre ut. Den plattar till bysten och jag tycker att det funkar. Det är ju bara ett sätt att lura ögonen, men det kan ju vara bra...

• fruRT

Det skall ju såklart stå att jag är 28 år och inte vara en tramsig smiley.... Men, men...

/FruRT

• Kvinna

Hej på er tjejer !.
    Nu har jag varit och shoppat en sport bh och den håller fast bysten något fruktansvärt bra. Jag köpte den på Stadium. Min byst blev bara en c-cupa mot vanlig dd-cupa. En sport bh fungerar ungefär som en minimizer, den håller in rätt mycket så man kan sporta med olika aktiviteter. Det är något jag kan rekomendera för dom som vill ha lite mindre byst för tillfälle.

• Hemligt ( fast inte längre)

Hej kvinna!
    Vad var det för sportbh du köpte? Låter mycket intressant.

• Kvinna

Hej på dig med hemligt namn!.
    Jag köpte min sport bh på stadium och den heter Casall. Den sitter son gjuten på mig.Jag har tvättat den flertalet gånger men den fungerar perfekt. Jag har ju ganska stor och tung byst (dd-cupa) men jag kan sporta och hoppa och bysten sitter fast så fint. Den här modellen täcker upp så att bysten inte syns.
    Jag behöver inget linne utanpå för den är så tät och fin. Jag rekomenderar den till er alla.

• Tittij

Jag har 70 F och använder Champions sportbh. Brösten sitter som gjuten och jag kan hoppa precis hur mycket jag vill. Köpte oxå den på Stadium. Kostar ca 400 kr och den första höll i 5 år. Är inne på min andra nu.

Visst funkar den oxå att ha som den är, men jag skulle ALDRIG springa runt på gymet med hela magen bar..

• Hemligt ( fast inte längre)

Tack för tipsen!
    Ska absolut investera i någon sådan sportbh!

• Kvinna

Hej igen på dig Hemligt !.
    Jag glömde att säga att du kan gjärna ta en storlek mindre än normalt när du köper en sport bh. Det är för att byste ska sitta fast när du hoppar omkring på gymet eller airobic eller buddy pump.
    Så stick iväg flickor och köp er en sportbh så ni kan träna.
    Hej då

Svar på tråden stora bröst !