• Bröllopstokiig

Blodning under graviditet

En fraga till alla som varit gravida +/ haft missfall.

Ska man bli orolig om man bloder? Jag ar i v6+6, i helgen var det lite ljusrott pa toapappret, igar och idag har det varit rott blod och mer nar jag torkar mig, men bara nagon droppe i trosan. Det ar mest runt lunch, igar kvall var det bara pyttelite brunt.

Jag har last att man kan bloda lite under hela graviditeten utan att det behover betyda nagot. Jag har inte ont, mar jattebra.

Erfarenheter mottages tacksamt.

• Svar på tråden Blodning under graviditet
  • Bröllopstokiig

Jag fick en ljusrosa blödning, knappt skönjbar när jag fick mitt missfall...

Ring sjukhus direkt vännen!!!!!!!!

• Bröllopstokiig

Men vad kan de gora? Ett missfall som ar pa vag gar inte att stoppa, vad jag forstar. Ar det inte bara att forsoka ta det lugnt och vanta och se?

Fler som har erfarenheter?

• Bröllopstokiig

Varför inte få svart på vitt eller bli lugnad?!?

Skulle det inte vara nåt så är det mycket bättre för både dig och barnet...

Och det är inte bara det att de kan/inte kan stoppa det, det kanske behövs en skrapning???

Du får gärna vänta, men för din egen skull så tror jag nog det är bättre att du får reda på vad som är på gång... Kompisen hade en regelrätt mens fram tills i 6 månaden... Det kan ju vara något sådant, men då slipper du gå och orora dig iaf...

• Bröllopstokiig

Jag har bokat tid hos lakaren om en vecka. Da far jag ultraljud, om det inte blir varre (dvs borjar gora ont, bli mer och klumpigt) sa vantar jag tills dess. Jag ar inte jatteorolig, jag tror att det kommer att ga bra...

Tack for dina svar och lycka till med ditt brollop!!!

• Bröllopstokiig

Ta det lungt gumman, det är vädigt många som brukar få en blödning i början av graviditeten så det är inget att hispa upp sig över det första man gör, men jag vet hur det känns. Man skall alltid kolla upp vad det kan tänkas bero på när man är gravid om man får en blödning så gör det.

Hoppas att det inte är något att oroa sig över.

En bamsekram till dig! Det går säkert bra allting.

Mvh Tove

• Bröllopstokiig

Med min son blödde jag ungefär som du i början, nån droppe då och då. Annars var det inga problem med den graviditeten, han kom ut stor och frisk.
    Jag har också haft 3 missfall och de gångerna har det kommit rejält med klumpat blod.
    Tycker det är bra att du får ultraljudet gjort nu så du inte behöver oroa dig i onödan.

• Bröllopstokiig

Jag hade blödningar under min graviditet. Det visade sig bara vara skör slemhinnor, som av en eller anledning börjat blöda.

Tyvärr har jag också haft ett missfall och det blödandet skiljde sig inte mycket ifrån det under graviditeten.

Men, oavsett vad man tror eller inte tror, åk så fort du kan för att kolla.

Bättre att veta än att oroa sig!

Lycka till, hoppas att allt går bra!

• Bröllopstokiig

Detta ar min forsta graviditet (efter att ha kort utan p-medel i fem ar, nagot svart att bli gravid...). Det jag lart mig av alla er som skriver har och pa andra mer barnrelaterade sidor ar vad otroligt vanligt det ar med missfall. Pa nagot satt ar det trostande, jag har insett vilket under det ar OM det funkar och skulle det ga at skogen sa gar det forhoppningsvis flera tag. Livet gar vidare...

Men jag har absolut inte tappat hoppet! Min pappas flickvan har dromt att hon haller i var son och det tror jag pa! Hon drommer ofta sanndrommar, tro't om ni vill.

• Bröllopstokiig

Jepp... jag tror dig, sanndrömmarna alltså.

Jag har en bekant som för 4 år sedan "såg" mig med fyra barn. Jag har alltid velat ha två - ingen mer, ingen mindre...

Men nu har ju M2b två barn från innan, så helt fel hade hon inte.

Lycka till!!!!!!!!!!!

• Bröllopstokiig

Modestysnake-
    jag har aldrig själv varit gravid, men en kompis som fick barn i maj hade små blödningar genom hela graviditeten och allt gick bra. Jag håller verkligen tummarna för att det ska göra det för sig också! Jag blev så glad när jag läste inlägget där du berättade om den glada nyheten, förstod att du egentligen nästan hade "lagt ner" projektet att få barn på "naturlig" väg. Många kramar och lyckönskningar!

Svar på tråden Blodning under graviditet