• Lurline

Vill ha tips på bästa läppbalsam!

Skulle vilja ha tips på bra läppbalsam eftersom mina läppar blir så torra nu på vinter. Får massa hudflagor som jag sen biter bort och så blir dom alldeles såriga.

Så snälla ge era bästa tips på läppbalsam som verkligen går in i läpparna och inte bara ligger som ett tjockt, kletigt lager utanpå det torra.

• Svar på tråden Vill ha tips på bästa läppbalsam!
  • Helen77

Aloe Vera läppbalsam är superbra, säljs hos privatpersoner som är återförsäljare ( säljer inte själv men köper ofta )

• Kirsto

Jag tycker att läppbalsam i regel är helt förfärligt att ha på sig (just den där hinnan du pratade om). När jag blir fnasig stryker jag på lite vanligt olivolja. Funkar verkligen finemang!

• snuff

Jag håller med Pompano, Carmex slår allt jag någonsin provat. Har du någon vän i USA eller någon som åker dit ofta så kan du be dem köpa med sig ett litet lager, de kostar bara 1.20 dollar om jag inte mins fel. Men hemma är det dyrt, fast värt varenda öre. Ge det ett test!

• pickolina

Det absolut bästa tycker jag är Föllinges Tea-tree cerat. Finns att köpa på hälsokosten. Det var det enda cerat jag tålde i många många år, nu är jag tyvärr även allergisk mot det.

Men det är verkligen super och läker torra och/eller sårade läppar, på timmar.

• Lion

BiOliv eller något annat med bivax från Hälsokosten!

• Hon

Såg på fråga doktorn idag att läppbalsam torkar ut läpparna på sikt.

• jocelyn

Uppdatering; skaffade aldrig nuxe pga det luktar LAKRITS! Herregud...vem kom på idéen att ha det i skönhetsmedel? Jag fick kräkkänslor i affären så det var bara att skippa. Jakten fortsätter...

• L-N

jag kanske föreslår samma märke som nån annan redan har gjort, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden
    Mitt förslag är iallafall ett läppbalsam från rosenserien. Har inte testat själv, men min kompis lovordade verkligen detta!

• Delicatoboll

Åhlens egna läppbalsam är super

• Modestie

Nuxe: Japp, Nuxes är bra, innehåller b la apelsinämnen, inte lakrits?

Felet jag gjorde var att fast jag tog pyttelite tog jag för mkt, det blev då som grynig massa på läpparna, inte alls bra fick sedan tips här om att ta extramt lite, vi snackar kanske 1/10 tesked..och massera in det,DÅ var det KANON! Det dumma med Nuxe är den otympliga glasburken man måste släpa med sig, men å andra sidan behöver man bara en insmörjning om dagen så det kan stå hemma

Men annars har de bra på hälsokosten också, leta sådant med bivax, går ej att jämföra med t ex Lypsyl

Svar på tråden Vill ha tips på bästa läppbalsam!