• aug 06

Nån som har blekt sina tänder???

Jag har tänkt bleka min tänder innan den stora dagen men jag vet ej hur mycket det kostar eller om man förstör tänderna när man bleker dom är det nån som vet????

• Svar på tråden Nån som har blekt sina tänder???
  • pickolina

Jag gick till tandläkaren för att bleka. Skenorna kostade 2,000:- och sprutorna kostar 150:-/st. Sedan beror det på önskat resultat hur många sprutor som går åt. Men man kanske kan räkna med 4-6st.

Man kan välja att antingen ha skenan en stund varje dag eller sova med den på natten.

Det är ingen större fara för tänderna så länge man sköter det som man ska och inte bleker för mycket eller för ofta.

• pickolina

Skenorna sparar man så om man sedan vill bleka några år senare igen så är det bara medlet som kostar.

• aug 06

Hur länge är dom blekta??
    Tänkte om jag gör det nu är dom fortfarande fina tills sommaren???

• Sashimi

att bara gå till tandhygienisten och få tänderna polerade räcker väl en bra bit? (mkt billigare)

Fast det ska man nog göra ganska så nära inpå den stora dagen.

• pickolina

Ja absolut. Det håller i flera år.. Hur många beror på kvaliteten på tänderna, om du röker, vad du dricker tex te, kaffe osv... Beror även på åldern, när man är äldre får man bleka oftare, men såå gammal är du nog inte än. Men man kan väl räkna med 2-5år i alla fall.

• pickolina

Jag är supernöjd med att jag gjorde det för ett antal år sedan. Har även blek dem igen efter det för att hålla resultatet. Är supernöjd!

• aug 06

Ok jag röker ej snusar ej dricker nån gång så där har slutat dricka kaffe men har börjat med the istället och är 28 år ser det bra ut för att bleka tänderna.

Hur gör man när man polera tänderna??

• pickolina

Då har du samma förutsättningar som mig... :) Kanon med andra ord!

Att polera tänderna gör dem bara extremt rena och fina, inte alls vitare. Jo, om man tex röker och dricker kaffe så man har fläckar på tänderna så kan det göra en liiiten skillnad.

• aug 06

Men så bra kanske man ska ta och göra det då jag har även hört att flera skönhetsalonger kan göra det vad tror du om det kan det vara bra??

• pickolina

Det kan säkert vara jätte bra men jag vet inget om det... De enda jag vet som är seiösa och har bra produkter är tandläkarna men visst kan det finnas fler möjligheter. Fråga på salongerna och hos tandläkaren och se vad de har att säga skulle jag rekommendera.

Svar på tråden Nån som har blekt sina tänder???