• SaturnusElaine

Brudar i strl 46 och uppåt!

Jag söker vackra brudar i min storlek för inspiration! Jag drar själv 50/52 i kläder, och ska gifta mig nästa vinter. Vad hade ni för klänningar? Visa, Berätta!

• Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt!
  • Henkes Sara

Skrutthumlan! Gud vad vacker du var!! Och blommorna, vart kommer iden ifrån? Om jag någon gång gifter mig, är det ok om jag har lika blommor som du, jag blev helkär.
    Grattis förresten, Henkes Sara

• Skrutthumlan

Henkes Sara

Tack så jätte mycket!
    Blombollen bad jag en florist göra efter att hon fått en bild på den av mig.
    bilden hittade jag på svart bruds hemsida, fast där var den i grönt.

Ha en trevlig jul!
    /Skrutt

• ElSt

Här kommer en kort tjej med storlek 48. Jag har turen att ha en mamma som är duktig på att sy. Från början hade jag tänkt mig en enkel empireskuren klänning i två lager tyg ( det undre i ljusaste blå siden och det övre i vit chiffong). Men nu börjar jag bli sugen på något i typ 20-tals stil. Vad tror ni om de här tre modellerna?

store.sewingtoday.com/cgi-bin/voguepatterns/s...

• dorislina

Hallå alla stora brudar. Är också en stor brud som drar 48/50 i vanliga kläder. Gifte mig i lördags så här är lite bilder om ni vill se. Är dessutom gravid i v 28 så där av magen (som inte syns så väldigt mycket) dorislina.blogspot.com/2005/12/17-decmber-2005.html

• elora

Dorislina!!!!
    Jag blir helt till mig, EXAKT sådan klänning jag funderat på att låta sambons faster sy upp åt mig!!! Har du mönster till klänningen eller vill du sälja den? ;) KRAM och lycka till med man och bebbe! GOD JUL förresten...

maila gärna svar: stenis35@yahoo.se

• dorislina

elora: Jag fick min uppsydd hos MIPA-form så något mönster har jag tyvärr inte då det är Thereses (på MIPA-form) design. Men kolla in på hennes sida. Innan jag hittade den där ritade jag själv upp den och det är ingen svår modell att rita själv.Har du en duktig sambo-faster kan hon säkert fixa det med några bilder. Sidan är www.mipaform.se och klänningen heter Elwing. Älskar min "lilla" röda bröllopsklänning så den ska jag spara.

God fortsättning på julen och ett (snart) gott nytt år!

• dorislina

Och nu blev det fel. Inte Elwing (den funderade jag också på ett tag men kunde bara få i vitt så den gick bort) utan Arwen.

• E+P

JessieJa:
    Jag vill oxå se dina bilder nu när alla säger du var så vacker, men sidan har flyttats eller finns inte mer står det. Vad har hänt?

• f.d. Svart brud

Therese på MIPAform har städat på sin hemsida och hon sa att det blivit ett par missar som hon inte hunnit fixa än... Men här är i alla fall en länk till klänningen Arwen. Jag utgick ifrån en länk som funkar och la till rätt klänningsnamn på slutet bara. :)

www.mipaform.se/default2.asp

• E+P

Skrutthumlan:
    Är jag bara hälften så vacker som du var på ditt bröllop är jag överlycklig. Du är sååå fiiin! Blir avundsjuk. Precis en sån klänning vill jag ha, men det känns så avlägset nu när jag är stl 52. Men alla bilder här bevisar ju att man är lika vacker när man är mullig som smal!

Svar på tråden Brudar i strl 46 och uppåt!