• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • charlie06

Hej!
    Jo, tack det känns bättre nu. Ingen feber,men jäkligt ont i halsen fortfarande... blir la bättre.
    Har inte bestämt mig hundra för vilken bikini det blir, men nån svart tror jag iaf. Återkommer när veliga jag bestämt mig..:)

Låter härligt med en vecka på Teneriffa! Bor de där eller? Och novemberresan som ni planerar är ju inte helt fel heller...:)
    Vi håller på o planerar bröllopsresa. Spännande! Måste snart bestämma oss bara.

Hoppas mätningen gick bra..;)Blir det en baddräkt idag då? Idag är det ju lönedags! Hurra! Bäst att föra över till bröllopskontot på en gång....

• LizaGBG

Halloj!
    Jag mätte mig i går kväll...
    Vet du vad?
    Midjan -10 cm, och höfter -6,5 cm & överarmarna -5 cm!!!
    Gissa om jag blev glad?!
    Såååå glad att jag rusade till NK innan stängningsdax & brände 900 kr på en ny baddräkt... Svart såklart !

Ja, det ska bli skönt med lite sol & värme... Min syster är bosatt i Spanien (sambo med spanjor) & pappa (1/2 spansk & 1/1 svensk)jobbar där nere sedan 5 år tillbaka.
    Det ska bli jättekul att shoppa med min syster & umgås med pappa... *längtar*
    Min sambo stannar dock hemma denna gång för det nya köket till vårat hus levereras samma vecka...

Åhh, bröllopsresa... Vart funderar ni på att åka? Och har ni tänkt att åka direkt efter bröllopet?
    Vad mysigt!

Nu ska jag jobba lite - snart helg!!!
    Vi hörs!
    Kramis Liza

• LizaGBG

Oj, jag skrev visst lite fel:
    Pappa är 1/2 spansk & 1/2 svensk
    såklart !

• Mastermind

900 på en _baddräkt_??? Du måste skoja? Var den täckt med juveler, eller?

• charlie06

Mastermind... räkna cm istället för pengarna! För det var ju hur många som helst! :D

Gu va kul Liza! Grattis! Tänk va snygg du kommer att vara på stranden i den nya baddräkten och med de minskade måtten!

Aha, så lite spanskt påbrå!Pratar du nån spanska?

Vi åker på bröllopsresa ett par dagar efter bröllopet, men är väl inte 100 på vart vi ska åka ännu. Min sambo är dock frälst i USA, så vi får se om det kan bli nåt romantiskt av det....

Gjorde den där pajen idag, men har inte smakat den ännu, den blir lunch eller middag imorgon... doftar ljuvligt iaf...

kram!

• Mastermind

Ja, minskningen låter ju helt fantastisk. :) Grattis, LizaGBG/Liza77. :) Men 900 kr för en baddräkt är en jättelöjlig summa, tycker jag (menar inte att du är dum som köper den, utan att det är affären/tillverkaren som är idiotiska som sätter ett sådant pris på en baddräkt..).

• Ann-ie

Hallåj alla!
    Nu är jag tillbaks i tråden! Har läst hela kvällen det jag missat så nu är jag uppdaterad.

Jag vill först börja med att säga tack för alla lyckönskningar! Äntligen är det "slut" på allt fikande och festande (& alla rester!) Kan man få hamna i 30-årskrisen någon gång?

Liza, du skrev: "tyvärr tror nog många i min omgivning (inkl min sambo) att det är "ännu en bantning" som kommer resultera i ett sannolikt frossande om några månader & göra mig FETARE på lång sikt."
    Känner så igen det! Och jag tänker varje gång jag ger mig in på ännu en diet att jag inte ska säga NÅT till någon förrän de ser viktminskningen med egna ögon. Men varje gång kan jag inte hålla min käft för min stackars sambo som inte har NÅ hopp för mig i den "avdelningen". Du skrev vidare: "Oj, vad jobbigt att man berättat om varje bantningskur. Jag känner mig liksom så misslyckad och dömd att vara tjock hela livet då." Ja, eller hur??!!! Och det blir ju en slags självuppfyllande profetia varje gång.. Ond cirkel.

• Ann-ie

Känner mig lite avis när ni berättar om alla träningsmöjligheter ni har på era orter.. Flyttade förra året till liten ort där det inte finns mkt till utbud på nåt. INTE för att jag är någon träningsnisse på långa vägar, men att ha de möjligheterna är så bra. Ibland när man fick en dos överskottsenergi och gav sig dit så blev man "fast". För det är ju SÅ skönt efteråt!! Tur iaf att vi skaffat hund under året så att jag har nåt som "tvingar" mig ut och motionera. Jobbigt bara en bakis-dag som denna då man vill ligga framför tvn och titta på "Sex & the city" hela dan.

Men appropå träningsställen: Inte undra på att "vanligt" folk inte vågar träna på en del ställen! De kryllar ju av folk som inte skulle dö av lite vila. =smala & vältränade. Och JA speglarna!! Vad de är deprimerande. Varför behövs de överallt? Och jag håller fullständig med: längst bak i ett hörn "rockar"!!

• Ann-ie

Charlie06, vilken prestation av dig att bara äta en bit choklad och inte hela kakan!! Fy tusan va bra gjort!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg