• 29.juli.06

Bakis-askar, vad ha i?

Vi tänkte fylla våra favor askar med saker som kan vara bra att ha dagen efter.
    Istället för det traditionella med chokladpraliner.
    Behöver nu tips på vad man kan stoppa i...

Vi har kommit fram till följande:
    * 2 st alvedon
    * 1 st kondom (som en kul grej)
    * Någon godisbit
    * Visdomsord/citat

ge mig förslag...

• Svar på tråden Bakis-askar, vad ha i?
  • Johanna = en lat kock

jo paracetamol i sej kan ge leverskada - men det blir inte så mycket värre i kombination med alkohol - för vanliga människor som inte dricker dagligen...
    Det du skriver stämmer ju självklart

om du kollar på gamla och nya askar med det i så ser du att varningen om alkohol är borttagen

apropå det med inte godkänt -
    koffein skulle aldrig godkänts idag - dvs inget kaffe
    inte heller acetylsalicylsyra som värktabletter (bara som blodförtunnande - som ju ges i mycket mindre doser)

• BoIs

Jag hade faktiskt lagt ner en kondom...

• Ravial

Johanna (och Bobou): Jo, nu har jag läst i FASS och ser att jag kan ta paracetamol även vid baksmälla Skönt!
    Appropå koffein - inget kaffe?! Aaaaah, jag har en kille på 9 månader och behöver min morgondos!

Nu ska jag sluta vara OT i den här tråden

• Ofelily

Puffar på den här tråden!

Jag har tänkt att använda den här roliga idén till en fest jag ska ha snart (10/12), så jag hoppas på fler förslag!!

• snuff

Jag har sagt det förut, å säger det igen.. i ett bakiskitt MÅSTE man ha en liten återställare vid namn Underberg (liten grön flaska i brunt papper) det är en mini flaska alltså. Vi hade det i våra, å jag lovar, baksmällan försvann på en halvtimma. Mkt uppskattat av folk på vår dagenefter brunch

• Ofelily

Snuff, har hört att det ska vara bra med Underberg, men jag tvivlar på att så många av de jag känner skulle ta sig en sån dagen efter... Men tack ändå!

Mera tips!!!

• Hemligt ( fast inte längre)

Jag hade lagt i en kådis, finns säkert flera som är lite dagenefter fyllan sugna...

• Beachy

Kul grej att göra. Har faktiskt tänkt ngt liknande att lägga i våra Out-of-town-bags.

Snuff:
    Undrar också vad det är för flaskor???

• Time&Love

De gjorde en test på Brainiacs igår om vad som hjälpte bäst mot baksmälla. Läkemedel och sportdryck, återställare eller en fet engelsk frukost. Den feta engelska frukosten vann övertygande, men de som åt den såg inte så välmående ut vid intagandet. Kanske lite olämpligt dock med några feta stekta korvar och ett stekt ägg i den söta lilla asken. :)

• alpha

Svarade just i en annan tråd... Resorb från Apoteket är en hjälte! Mycket bra för att motverka baksmälla! :D

• Ofelily

Hej igen! Nu gör jag ett försök igen... Jag har tänkt att ha sådana här askar på en fest snart. Jag har askar som är 9x9x9cm.

Här har jag samlat trådens tips hittills:

Huvudvärkstabletter/Treo
    Resorb (vätskeersättningstabl.)
    Samarin
    Vatten
    Cocacola
    Chips
    Godisbit
    Visdomsord/citat
    Visitkort från pizzeria
    Druvsockertabletter
    Mintpastiller/Fishermans Friend
    Tuggummi
    Kondom
    "korv-biljett"
    Påse med pulverkaffe
    Återställare/Underberg

Så nu undrar jag om det finns någon med bra fantasi som kan lägga till något till den här jättebra idén som 29.juli.06 kom med!

• Beachy

Har hittat ngt på internet som antagligen borde finnas med på listan:

RU-21

Gör så att man känner ruset av alkohol, men att man inte får baksmälla. Om det funkar vet jag inte, men har precis beställt.
    Man skall tydligen ta 1-2 piller före första drinken och sedan lika mycket efter sista.

• Felice

Ska alla få askar med kondomer i?

• Ofelily

Felice...
    För min del blir det inga kondomer! Jag skrev bara upp alla saker som kommit in som förslag. Jag har bara 3-4 saker från listan som jag kan tänka mig att använda, därför vill jag ha lite mer tips!

Beachy, RU-21? Skulle nog inte våga prova ngt från nätet som jag aldrig hört om förut faktiskt. Men funkar det så är det ju bra! Berätta gärna om du provar!

• Beachy

Ofelily
    Nej, jag är också skeptisk till läkemedel o dyl från nätet. Skulle absolut inte beställa läkemedel fast jag vet vad det är.

Detta är lite annorlunda (tror jag!!). Läste först en artikel i Aftonbladet om detta och så har jag också kollat att det inte innehåller "läkemedel". Det ska vara en naturprodukt som är ofarlig(!!??). Håll tummarna!

• Ofelily

Beachy, jag håller tummarna!!

• Ofelily

Och så kom jag ju på en idé själv också!

Det är ju svårt att lägga ner en videofilm i asken, men man kan ju lägga ner en lapp med bra videotips el påminna om någon bra film som går på TV dagen efter!

• Mali73

Hej.
    Kronärtskockspiller från Alpnaering, hjälper till vid baksmälla, man tar dom på kvällen så hjälper dom till att rena levern. Superbra.
    /marie

Svar på tråden Bakis-askar, vad ha i?