• 29.juli.06

Bakis-askar, vad ha i?

Vi tänkte fylla våra favor askar med saker som kan vara bra att ha dagen efter.
    Istället för det traditionella med chokladpraliner.
    Behöver nu tips på vad man kan stoppa i...

Vi har kommit fram till följande:
    * 2 st alvedon
    * 1 st kondom (som en kul grej)
    * Någon godisbit
    * Visdomsord/citat

ge mig förslag...

• Svar på tråden Bakis-askar, vad ha i?
  • Ab fab

en coca cola burk hade ju passat perfekt men den får nog inte plats

• Johanna = en lat kock

postafen mot illamående

• Ellte

En sån liten påse med pulverkaffe kanske :D

• nasa

TREO
    chips
    vatten

brukar funka jättebra, lägg till lite smågodis när den värsta bakisen gett sig.

• okt2006

Tror det blir svårt att få plats med en chipspåse och en flaska vatten i en 5*5 cm ask...

• nasa

AHAA det skall vara små presentaskar, fattade inte lite tidigt på morgonen för mig, men några chips kanske och det kanske finns små söta behållare för vatten, men jag tror nog på en treo och lite praliner...

• snuff

Tuggummi!!! och om ni får plats, köp flaskor med Underberg å lägg i, de är små miniflaskor som man tar i ett svep, å de gör verkligen UNDER! vi köpte såna å hade i våra survivalkits, de var uppskattade under brunchen dagen efter bröllopet.

• 29.juli.06

Tack alla för era förslag!

Har fått några uppslag nu.
    Angående pizzan kan det bli ganska dyrt, men vi ska höra efter med den lokala korvkiosken om ev. rabatt.
    Tänkte då lägga i en "korv-biljett" som endast gäller dagen efter bröllopet.

Fyll gärna på med mera förslag om ni kommer på något...

• 29.juli.06

Snuff: Vart kan man köpa dessa flaskor?

• Johanna = en lat kock

om man ser till de saker som verkligen funkar mot bakfylla så är det

huvudvärkstabletter - självklart (undvik de som är blodförtunnande, dvs acetylsalicylsyra)
    postafen - mot illamående fungerar verkligen toppenbra, ffa om man behöver ut och åka under dagen...
    resorb - för att ersätta all vätska man blivit av med...

nästan samma saker funkar ju om gästerna mot förmodan skulle blivit matförgiftade

Svar på tråden Bakis-askar, vad ha i?