• inte min tur än

klädkod på ert bröllop?

Hej!
    Nu är jag nyfiken på vad ni kommer ha för klädkod för gästerna på ert bröllop...
    Vi funderar på smoking,vill att gästerna ska vara riktigt finklädda. Helst skulle jag vilja att de har frack,men då kanske folk tackar nej för att de inte har råd...
    Smoking känns lite bättre, eller inbillar jag mig bara?
    Så vad ska ni ha för klädkod?

• Svar på tråden klädkod på ert bröllop?
  • lolabe

jaha, där ser man ang smoking - jag trodde också att man inte "fick" ha smoking på bröllop!

Vet inte vad vi ska ha för klädkod än. Troligen kavaj (=mörk kosttym). Men smoking är ju faktiskt ett alternativ då. Jag vill gärna att gästerna skall vara ganska finklädda och jag tycker relativt ofta man ser bröllop där folk inte är så värst uppklädda trots att klädkoden uppenbarligen är kavaj. Enigt min mening duger det inte bara med vilken lite roligare topp och kjol som helst. Och då kan ju smoking vara ett sätt att få det lite mera uppklätt.

• inte min tur än

lolabe

Precis så känner jag också!
    dn.se kan man ställa frågor till M.Ribbhagen och då frågade jag om smoking, hon sa att det numera är accepterat om man inte har ett förmiddags bröllop!

• Sarge

Hej !

Vi gick emot allas protester här på BT & körde skilda klädkoder på damer & herrar & det blev SÅÅÅ lyckat !

Herrar: Mörk kostym
    Damer: Långklänning

Varför?
    Jo, det är så att i vår umgängeskrets är de flesta karlar brandmän, hantverkare mekaniker etc & äger knappt en kostym så vi ville inte pracka på dom högre krav än så, medans alla kvinnor i bekantskapskretsen älskar att klä upp sig...många har redan långklänningar eller har drömt om att få klä upp sig i en.

Skit i etiketten & gör så som Ni känner själva, då blir det bäst !

• fashiongirl

Vårat bröllop kommer att vara ganska lyxigt, men vi känner att kavaj räcker i klädkod för jag tror inte ens att hälften har en smoking hängandes i garberoben. Tämkte först ha mörk kostym men eftersom det är på sommaren så valde vi kavaj så att de som vill även kan ha ljus.

• anne på grönkulla

Just, det skulle kanske ha berättat hur vi hade också... Vi hade ingen klädkod, men så hade vi ett litet bröllop med i stort sett vara familjen. Maken bar smoking och jag dräkt i gräddvitt. Till de övriga hade vi sagt att de skulle känna sig fina å ena sidan, men tänka på att det var utomhus i 30 grader å den andra. Herrarna bar kostym, allt från ljusare till svarta och damerna hade klänningar eller kjol & topp i lite festligare stuk, antingen långt eller siden (eller båda!).

• fashiongirl

Just, ungefär hälften kommer från andra länder och då känns det lite väl överdrivet att de ska ta med sig värsta smokingen.

• Saferide

Mörk kostym kommer vi att köra på

• Snö brud

Sarge
    Så kommer vi oxå att ha

• jonnebo

Vi kommer att ha mörk kostym.
    Dels för att vi vill att gästerna ska vara finklädda, men dock inte lika finklädda som vi!

• Sarita 2006

Vi kommer nog köra "kavaj"...enbart utifrån motiveringen att vi gifter oss i början på augusti. Det känns som att det är schysstare mot gästerna att de själva får välja hur uppklädda de vill vara om det är en kanonvarm sommardag (vilket vi självklart hoppas på!)...Exempelvis har ju vissa män en tendens att vara rätt lätt-svettade...då känns det ju skönare både för oss o dem att de kan komma i en fräsch o luftig kavaj o tunn skjorta än att de ska sitta o pinas i en tjock kostym med slips, bara "för att"...

Men jag vet inte..det finns ju så många sätt att resonera.

Svar på tråden klädkod på ert bröllop?