Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (3)

Kändi

Mamma till 3 har heeelt rätt, du har FEL storlek på bh´n!

Att 85C passar bättre i kupan än 80C är pga att den är lite större. Även om båda är C. Ju större omkrets detso större kupa.

Eftersom du har samma omkrets som förr men större bröst så ska du gå upp en kupa ej en omkrets.

Som mamma till 3 skrev så är 80D ungefär samma storlek på kupan som 85C men mindre i omkrets, dvs precis det du söker.

• pickolina

Kändi

Nej så klart du inte ska ha 80 runtom om den är för liten, men vad jag förstod (läste inte ditt första meddelande utan läste responsen, som kanske var feltolkad) så hade du 80 men att den inte längre passade i kupan så du hade gått upp till en för stor omkrets för att kupan skulle passa bättre....

Om så inte var fallet så har du ju inget problem. Passar 85C både i kupan och omkretsen så har du heelt rätt storlek.

• pickolina

Fråga!

Varför måste man tejpa ärren så länge???

Jag vet ju att man måste det....MEN, ärren i sniktet ska tejpas i 2 veckor bara, ärren på kroppen ska tejpas i 2-3mån och ärren efter bröstop. ska tejpas i 6mån (har jag för mig i alla fall). Vad är det tejpen gör egentligen, om man inte solar osv dvs...

När jag var och tog bort stygnen efter min fettsugning såg kirurgen att jag reagerat på tejpen.. Jag är nämligen allergisk. Då sa hon att jag inte behövde tejpa så länge med tanke på huden. Efter att ha köpt den bruna tejpen för känslig hy så går det rätt så bra men jag behöver hjälp att hålla efter tejpen på vissa ställen eftersom de sitter på ryggen.. Därför har jag börjat undra hur länge jag ska tejpa och VAD exakt som gör det bättre att tejpa en längre period?!

Hoppas någon kan svara.....

• pickolina

Tack!

Tänkte nästan att det var så. Hmmm, får försöka tejpa så länge jag kan då. Så bökigt bara eftersom jag inte kommer åt själv. *haha* Ärren är ju väldigt små dock så det gör kanske inte så mycket om jag inte klarar att tejpa tiden ut. Värre var ju med brösten, då var man ju supernoga med tejpandet med tanke på att det är stooora ärr som verkligen kan bli fula.

• pickolina

EnYsterSyster

Jag hade oxå så, det är nog väldigt vanligt. Ser man på bilderna på Viktoriaklinikens hemsida så är det många som har så faktiskt.

Förstår dig dock. Jag hade lika dant och det var en bidragande faktor till att jag tog ut mina implantat. Det bröstet hänger tyvärr fortfarande lite nedanför, pga att det blev uttänjt av implantatet. Så ska man placera om dem ska man nog göra det INNAN bröstet fått sin form efter implantatet.

Tror dock att alla är lite osymetriska men att det inte syns lika mycket före man lägger in implantat.

Min svåger tycker att fejkbröst är skifula för att de pekar åt alla möjliga håll och aldrig är symetriska. Det tror jag är pga att den egna asymetrin blir mer påtaglig när man lägger in ett implantat.

• pickolina

cockie

Det borde inte vara några problem, alkoholen ska ha gått ur kroppen innan dess. Fast jag skulle nog inte riskera något om jag vore dig, så jag skulle ta det säkra före det osäkra och skippa alkoholen.

• pickolina

Jag betalade 37,000:- för anatomiska gelehallon. Fast det var år 2000.

Men priset varier från 25,000-60,000:- vad jag förstår. Beroende på implantat och klinik.

Din operation låter dyr men samtidigt är det nog vad de dyraste klinikerna tar.

Dyrt är ju dock inte = BRA, men det måste du ju känna själv om kliniken du valt känns rätt eller ej.

• pickolina

lemon

Tror verkligen inte du är ensam. Många söker perfektion och perfektion existerar inte så det är nog lätt att man stör sig på små saker efteråt, när man höjt sina krav liksom.

Jag blev så störd på det att jag tog ut implantaten.. *haha* Inte bara därför så klart men det var en bidragande faktor. Var missnöjd med massor av små saker som inte var perfekta.

• pickolina

lemon

Ja det är ju det man måste lära sig att göra. Svårt ibland dock. *s*

Kram

• pickolina

Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd (HSAN)
    Box 3539
    103 69 Stockholm
    Besöksadress: Teknologgatan 8 C, Stockholm
    Expeditionstid: 9-12, 13-15
    Tel:08-786 99 00
    Fax: 08-24 62 49
    E-post: hsan@hsan.se

• pickolina

Min mamma och min bror var VÄLDIGT emot min operation men pappa, syster och kompisar förstod...tja, inte alla förstås. Så det blev ju en del dikussioner och övertalningsförsök från deras sida men har man bestämt sig så har man.

• pickolina

Problemet är ju att det inte går att veta. Det måste ju kunna bevisas att orsaken är implantaten och det är nog svårt att göra. Jag tror dock att det är möjligt, att vissa faktiskt mår dåligt pga sina implantat.. I många fall kan det nog vara inbillning dock, att man skyller på omplantaten för att man inte hittar någon annan anledning osv..

• pickolina

Mina ärr ligger precis ovanför vecket, lite upp på bröstet alltså.

När brösten hänger ner sig så är det just bröstet som hänger ner sig..vecket stannar på samma plats så om du har en bh som trycker upp brösten och vecket syns nedanför kanten så kommer det nog att förbli så..

• pickolina

Om ärret syns nedanför bh-kanten menade jag, inte vecket..så klart... :)

Svar på tråden Bröstförstoring (3)