Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (3)

Nu kapar jag er tråd lite, hoppas ingen tar illa upp?

Jag ska fettsuga mig nästa vecka. Huah, jag hoppas innerligt att det ger det resultat som jag förväntar mig. Väldigt rädd för det, men kirurgen försäkrade om att man skulle få ett fint resultat. HOPPAS! Gick till Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen, på rekommendation härifrån, tack. :)

• pickolina

Om du inte redan fått ett recept av henne så har du kanske missförstått?!?

Jag ska själv op hos Gabriella i övermorgon, fast då fettsugning. Jag hade fått för mig att jag skulle få recept på sprutor som skulle tas en vecka före op men då jag kontaktade henne så fick jag veta att det var en vecka EFTER operation och att jag hade missförstått det hela.

Ingen katastrof utan heller, jag fick ingen penicillin när jag op brösten.

• pickolina

EnYsterSyster

Helt riktigt, det är blodförtunnande sprutor.

Vid första fettsugningen som jag gjorde för ca 5år sedan så var jag väldigt smal och man tog pyttelite. Exakt hur många ml man tog vet jag ej men resultatet lyste med sin frånvaro så det kan inte varit mycket. Det var även på väldigt små ytor. Därför behövdes inga sprutor den gången. Ångrar dock att jag inte gick tillbaka och klagade på resultatet... :(

Denna gång väger jag en hel del mer så det kommer att tas bort så mycket som bara går, dvs mycket. Samt att det handlar om stora områden. Hela magen/sidorna/rygg (+dubbelhaka). Räknar med att hon kommer att ta så mycket som bara går, dvs 3-4liter. Därför kommer jag att behöva ta dessa sprutor denna gång.

• pickolina

EnYsterSyster

Tack! Ja jag hoppas verkligen jag blir nöjd. Det är alldeles för mycket pengar att lägga ut för att sedan inte bli nöjd... Lite nojig just nu. Hon sa att hon pga säkerhetsriskerna inte tar mer än 3-3,5liter ungefär och jag frågade om det verkligen skulle räcka för att få ett bra resultat och det sa hon att det skulle. Hoppas hon har rätt för det känns som om jag har minst 10 liter runt magen.. *s*

Jag har sett på Viktoriaklinikens hemsida att de i vissa fall sugit bort så mycket som 5,5-6 liter men det sa Gabriella att hon absolut inte gör, så modig är hon inte var hennes uttryck.

Tror som du säger att hon är mån om att inte ta för stora risker och att få naturliga resultat.

Hoppas att vi båda blir nöjda med våra operationer hos henne.. ;)

Ja liiiite fåfäng får man vara, men man kanske är lite för mycket för sitt eget bästa. I alla fall för ekonomins bästa...

• pickolina

Gjorde testet på: www.earthli.com/users/marco/view_quiz.php

Fick 20/20.. :D Snacka om att man blivit hjärntvättad. Tror ett icke tränat öga skulle kunna ha många fel. Men det visar ju bara att man KAN se om det är fejk eller ej på de allra flesta, även de som inte tror det. Inte för att det kanske spelar någon roll men... :) *S*

• pickolina

EnYsterSyster

Det har gått bra. Är fortfarande väldigt öm och svullen samt hård här och där så än kan man ju inte se resultatet men visst är det skillnad... Längtar tills jag är lite bättre och kan gå utan gördel och så så man får känna efter hur det känns med den nya kroppen.

Ytterligare två bra saker är att jag dels fått motivationen att sluta tröstäta i och med fettsugningen och att jag slutat äta den medicin som gjorde att jag ökade 10kilo på kort tid så jag har även lyckats gå ner några kilon.

Mer ska det bli...

Känns som fettsugningen förde flera positiva saker med sig än bara själva fettsugningen. Det där med lånet är ju dock en annan femma... *hehe*

• pickolina

Jag personligen tycker att det syns så tydligt men jag tror inte att det är så för alla. Jag är väldigt intresserad av utseende och däribland bröst. Tex så ser jag direkt på tv, på de olika serierna när någon lagt in implantat, bytt ut dem mot en annan storlek/tagit ut dem medan min mamma som inte alls är intresserad inte har en aning om att personen ens ser annorlunda ut. Då är det i och för påklädda personer men ändå, man ser saker väldigt olika och jag tror att vi här inne ser sådant väldigt bra pga intresse.

Men JA, så synligt är det faktiskt, för en som har ett tränat öga. Sedan får människor säga/tro vad de vill om sina egna fejkbröst eller kompisens osv.. Vissa kommer ALLTID att se att man har fejkbröst och andra kommer inte märka ett smack.

• pickolina

bröstfixerade???? *haha* Jag som hade 20 av 20 då.. ;) Snacka om... :D

• pickolina

hally

Jag hade oxå gelehallon och jag hade som Jengirl sportbehå efter operationen. Verkar väääldigt olika vad kirurgen rekommenderar men det är absolut inte "fel" att använda sportbehå eftersom flera kirurger rekommenderar det. Kanske kan det lindra smärtan, du kan ju testa. jag tyckte nämligen att det blev väääldigt tungt att ta av mig sportbehån när jag skulle duscha då jag var nyopererad.

• pickolina

EnYsterSyster

Om det inte släpper så kan du säkert få tabletter utskrivna som går på nerverna. Min syster har sådana, så finns finns det.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)