Bröstförstoring (3)
Man kan ju bara undra varför inte läkare som vet att det inte kommer att bli bra vägrar att göra operationen.
Har jag tänkt det många gånger när man ser o hör sånt här som med läpparna.
Man kan ju bara undra varför inte läkare som vet att det inte kommer att bli bra vägrar att göra operationen.
Har jag tänkt det många gånger när man ser o hör sånt här som med läpparna.
Jellomoon:
Jag tror ett par månader.
Jag bokade i dec fick till påsk för jag ville tvunget ha det intill ett lov för att slippa sjukskrivning (arbetar på skola).Försökte först med februarilovet men då var det fullt.
Jag bokade en tid för op. samtidigt som jag bokade konsultation. Och då fanns det en tid kvar vid påsklovet.
Men har man inte såna krav att det ska vara vid en viss tid är det kanske lättare.
vioola:
Man kan allt om man vill.Och jag tror du fixar det om du inte har tungt att bära.
Man är inte 100,jag kände mej väldigt asocial ville bara vara ensam och läka i min grotta typ.
Man går bokstavligt talat med armarna i kors över bröstet för man vill inte riskera att stöta ihop med någon.
Min första vecka på jobbet var jättejobbig men det gick men det varinte kul.
men det är bara att bita ihop och det är vi kvinnor bra på eller hur?
Tez82:
Har inte hört det men det låter ju logiskt faktiskt.
De sa till mej att det är alltid svårare om man har starka bröstmuskler, så det är ju samma sak.Musklerna är inte lika villiga att ge efter för implantatet,tar längre tid.
Men du kan ju träna annat, göra allt utom att styrketräna bröstmusklerna.
Jag har oxå hormonspiral ,det visste inte jag heller.
Jag är inte heller så rädd för siliconet i sig, utan tänker isåfall på andra komplikationer.
Jag känner tex av av det inte känns som vanligt rätt mycket, försvinner det eller man bara vänjer sig?
Som nu när det börjar bli kallt igen brösten blir som isbitar det tycker jag inte om.
Inte så att jag har ont det har jag inte.Men jag känner musklerna på nåt sätt( Särskilt vid vissa rörelser) att de har inte riktigt accepterat sitt nya läge.
Det känns konstigt.
Då tänker jag ska det alltid kännas så här?
Men då får jag vänja mej för jag är samtidigt så nöjd o överlycklig för dem.
Menar hemska tanke att behöva ta ut dem!!!!!!!!
Hur skulle man då se ut?????
Sånt funderar jag på mera än om silicon är farligt.
Rat:
Jag opererades för 7 mån.Jag frågade ju inte såna saker innan för det vet man ju inte att tex brösten blir iskalla.
Men någon här har frågat och de var väl för att de inte kan hålla samma temperatur som kroppen.
Och det verkar som de flesta känner av det.
Jag har ett sånt jobb som innebär att jag förflyttar mej ofta utomhus kortare sträckor så det känns inte lönt att ta på jackan det är vid såna tillfällen det känns.Inte när jag har varma kläder på.
Och när jag var på sista kollen så frågade jag just detta ,att ska det kännas helt som innan för det gör det inte för mej.
Men jag tror inte han förstod hur jag menade och hur vet han hur det känns egentligen?
Hur många plastikkirurger har siliconbröst?
Men han menade att man kan göra allt och leva som vanligt och det kan jag det är inga problem jag gör allt jag gjorde innan,men det känns inte som innan.
Det är svårt att förklara den känslan.
Men som att bröstmuskeln inte riktigt räcker till inte vill ge med sig.
Men han sa oxå att det tar upp till ett år innan det är klart.
Kanske min kropp och mina starka bröstmuskler gjort att det tar längre
tid för mej att bli helt "normal".
Jag frågade detta innan för ett tag sedan då svarade någon att hon kände sig helt som innan så det är olika för oss alla.
Men låt dej inte skrämmas av detta jag mår hur bra som helst och jag ångrar mej inte en sekund och jag kan vänja mej vid detta om det skulle behövas .Det är inget som gör ont eller hindrar mej att göra något.
Ceciliaj:
Jag fick dropp ett par timmar efter op. opererades rätt sent hade väntat länge inte ätit på hela dagen.
Men var ruskigt hungrig sen åt smörgås och drack kaffe innan jag somnade på kvällen.
Cickan:För de flesta har de tre första dagarna varit jobbiga sen blir det sakta bättre efter en vecka är du nästan människa igen.
Efter två är du människa.
Men vila o ät så mycket värktabletter du får.
Jag har ingen kapselförsäkring på min klinik är det så att blir det problem så första tiden så löser man det tillsammans.
Är det tex kapselbildning så betalar man inget.
Och det verkar fungera för jag har hört här hur det fungerat för andra som fått problem som gjort sin op. där.
Men hör hur det funkar på din klinik.
Rat:
Jag la in 350 hade innan b cupa så jag har väl lagt in varken mycket eller lite.
Och hade lite bröst innan.
Tänkte på det igår om man är jättesmal o har typ inga bröst innan och lägger in mycket känns som att då skulle det vara ännu svårare att "hålla värmen".
Fast jag är oxå en sån människa som fryser lätt HATAR att frysa.
Jellomoon:
Nej inte värme känsla när man solar.
Känns precis som vanligt.
Jag känner det när jag som jag skrev är ute nu idetta vädret utan jacka så jag blir kall om brösten.
Känslan är svår att beskriva de liksom drar ihop sig o man fryser om dem mer än övriga kroppen.
Kan ju faktiskt ha att göra med om man har under eller över.
Man ändrar ju faktskt läge på bröstmuskeln helt, det är ju inte konstigt att det känns.
Jag kan simma men det känns inte ok.
Det spänner i musklerna.
Men det sa min läkare att det är just sånt man ska göra då det som känns konstigt för att vänja musklerna.
Men jag simmar sällan så det blir inte av.
Och nåt han sa till mej som jag tänkte på när du skrev det om bollar .Att det är viktigt att efter op. töja och stretcha på bröstmusklerna just för att förhindra att de blir för korta.
Jag var jätte flitig med det första halvåret men har slappat til mej ska nog börja med det igen.
För saker som kändes konstigt i början som jag gör ofta det känns ok nu.
Jellomoon.:
Han sa inte att man skulle stretcha för att det inte skulle bli bollar utan för att muskeln inte skulle bli för kort,den måste töja sig ju eftersom man stoppat ett implantat under.
Men logiskt. som du sa så om muskeln blir för kort så trycks ju implantatet ihop.
Jag har inte hört någon annan här som fått det rådet.Men jag tyckte att det lät rätt.Och han sa eftersom mina muskler är så starka (mycket styrketräning) så var det viktigt för mej.
hur länge? Vet inte tills det känns bra.
Fast jag gör det för det känns bra.
Du får inte bli för nojad av det med att frysa o simma.
Jag kan simma bara att när jag gör det så känns det som att implantaten inte får plats liksom det spänner.
Men det var någn här som simmade som träning hon kände det ett tag i början när hon började simma igen ,men det gick över.
Det är inte så att jag går runt och känner detta hela tiden för det mesta känns allt som vanligt.
Nej det ser inte konstigt ut när jag blir kall.
Om jag står naken framför spegeln o spänner musklerna så syns de att implantaten trycks åt sidan, men det är enda gången aldrig annars.
De är jättesnygga jag skulle inte villa vara utan dem.