• algit

Bröstförstoring (3)

Just-me;
    Någon av de som opererats sista tiden eller ska på Citadell ringde dit o frågade tydligen är det soft touch de använder där.
    Jag vet inte vad jag har om det är soft eller inte de är hur mjuka som helst allafall.
    Jag är op. på Citadell.

• algit

Just_me:
    Jag tycker absolut du ska gå på din känsla o ta Citadell.
    Mina bröst är hur mjuka som helst och framför allt skit snygga o det är en mycket bra klinik .
    Men visst blir man förvirrad i denna djungel.

• algit

Hej Pernilla 25:
    Så bra att allt var ok vid återbesöket och att du mår bra.
    Jag mår oxå bra och är mycket nöjd med mina "nya" bröst.
    Känns verkligen mycket bättre nu 8 mån efter.Känns mycket mer som att de är en del av min kropp nu.
    Benetton har inte varit härinne alls.
    Men visst hade hon en op. tid ?

• algit

EnYsterSyster:
    Är det inte så att vi blir mer "känsliga" för olikheter efter op.
    Om jag tittar noga är mitt ena lite större o är lite längre ,ner men det var de innan med men då tyckte jag att de var så fula så det var inte största problemet liksom.
    Och bröst är ju inte riktigt lika.
    Fast har det blivit så nu så är det ju trist.
    Och syns det mycket så är det ju inte kul.
    Fast du ska veta att det händer mycket med brösten ju längre
    tiden går.

Pernilla 25:
    Hon kanske ångrade sig.Jag har oxå tänkt på er o undrat hur det gått.
    Trivs du på nya jobbet?

• algit

EnYsterSyster:
    Låter som du säger att det inte rättar till sig det är mer formen som blir annorlunda mjukare liksom.
    Inte bröstvecket.
    Jag tycker du ska gå till din läkare så hon /han får titta på det.
    Trist för dej din stackare.
    Stor kram

• algit

En yster syster o alla andra:
    Du skrev lyssna på ala kloka gummor härinne.
    Nu kommer en klok gumma.
    Det tar tid lång tid att bli ok, jag ville inte tro andra som skriver detta som jag nu ska skriva när jag var nyop.

Men först nu efter 9 mån kan jag säga med facit ihand att det känns ok nästan alltid.
    Jag trodde att tag att jag skulle få leva med att musklerna tog emot vid vissa rörelser de gör de fortfarande ibland men det är stor skillnad.
    Och jag känner nu att det kommer att försvinna mer o mer.
    Och hela ""alltet"" liksom känns ok igen känns som jag.

Det är oxå stor skillnad i mjukheten ,även om jag tyckte de var mjuka redan efter 3 mån så inser jag nu att
    det var de inte.
    Det är ju ändå ett stort o mycket onaturligt ingrepp på kroppen så det är ju inte konstigt att det tar tid för det gör det.Så tålamod flickor!!!!!!!!!!!!
    MEN under tiden kan vi alla njuta av våra nya behag och shoppa nya bh , bikini o snygga toppar.Det har jag gjort iallafall.
    Stor kram på er alla

• algit

Håller med om reportaget. Vem vill lysna på en 45 årig trebarnsmamma som tröttnat på sina trista behag o köpt nya för egna pengar?
    Och sen inte ens berättar det för sin omgivning .
    Fast vilken klok 45åring skulle ställa upp på nåt sånt.

• algit

EnYsterSyster:
    Nej eller hur? Och jag tror oxå at våra historier är totalt ointressantai deras öron.
    Vi vanliga kvinnor helt utan vilja att detta ska synas för alla, vi som inte vill ha jättebomber bara återställa det vi hade en gång.

Ja tex det är en sak som är mycket bättre nu som jag inte känner längre.
    Jag tror på min läkares tips att stretcha musklerna åt alla håll de spänner hjälpa dem att ge efter.
    Och använda dem på alla sätt just när det känns konstigt för att vänja dem igen.
    Han sa att efter 3 mån finns det inget man inte kan göra.
    Jag hade en depp period efter ca 6 mån att går detta aldrig över ska det alltid kännas så här konstigt när man gör vissa rörelser men sakta blir det bättre.

• algit

CPH:
    Jag bor i Malmö och när jag skulle op. mej ville jag först ha anatomiska men hittade ingen här som gjorde det, inte som står på deras hemsidor allafall.
    Därför blev mitt val Peter Cosmo på Citadell (han har mottagning i Malmö men op. sker i Landskrona))och gelehallon via armhålan.
    Och jag är mycket nöjd de är mjuka o formen perfekt. Och ärren har jag aldrig behövt bry mej om nu syns de bara om man tittar väldigt nära.

• algit

CPH:
    Ja det är nog bra inte som jag som stress tränade till kvällen innan för att jag visste att jag inte skulle få träna på länge. Men då visste jag inte det tänkte inte på det.Men det är ju logiskt inser jag nu.

• algit

Bleu Eyes:
    På samma sätt som man strechar bröstmusklerna när man tränat.
    Alltså ta händerna utåt sidorna i 90 graders vinkeln tryck bakåt så du känner att det drar i musklerna..
    Ta ihop händerna bakom ryggen dra bakåt.
    Jag tog oxå händerna uppåt o sträckte alltså på alla sätt som du känner att du sträcker i musklerna.
    Och som min läkare sa sträck på dej när du går.
    Det kan annars hända att muskeln blir lite för kort vilket innebär att man dras ihop lite.
    Jag tyckte det lät logiskt o bra, det kändes skönt att göra det så det har jag gjort ett par gånger om dagen första tiden.
    Sen med längre mellan rum.
    Lycka til hoppas det hjälper dej.
    Men som jag skrev här innan (nu vis av erfarenhet haha)det tar tid innan det känns som vanligt igen.
    Det känns inte som vanligt i allt jag gör heller nu men det märks att det blir bättre

• algit

Rat:
    Jag talade med min läkare om just det(hade varit på tv dan innan) han sa att han varit i "branchen" i 20 år åkt runt i hela världen på massa träffar med likasinnade.

Han sa att det finns inga bevisade fall av detta ,inga undersökningar som visar at opererade skulle få detta i fler fall.
    Han menade att de kvinnorna hade säkert fått den sjukdomen ändå men nu satte de det i samband med operationen.
    Så sa han.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)