Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

Jag planerar vara borta 6 alternativt 8 dagar inklusive operationsdagen. I vilket skick är jag efter det ? Har ett administrativt jobb utan lyft. Min doktor lägger under muskeln, små implantat. Jag är tacksam för alla råd !

• EnYsterSyster

Delighted

Heeej !! Kul att höra av dej ! Hoppas allt är väl och att du har det bra. Vet du, jag funderar på 215 g nu, tycker det andra är för STOOORT ! Jag har gått med 150 ml inlägg i flera månader och VILL verkligen inte ha större. Får se vem som får rätt angående storleken, jag själv eller kirurgen och alla här på tråden ! Men jag måste följa mitt hjärta..........

• EnYsterSyster

På tal om ingenting tjejer - såg en bild på Victoria Silvstedt. Det verkar som om hon ÄÄÄÄNTLIGEN har fixat till tuttarna !

• EnYsterSyster

Jellomoon

Eftersom jag ska ha gelehallon under muskeln blir det inga bollar. Ska dessutom ha små implantat, 215 g.

Kolla in implantaten, McGhan style 410

www.inamed.com/products/aug/international/patient/silicone/prodinfo.html

så förstår du att det inte kan bli några kanter upptill. Fast EXAKT hur det kommer att se ut kan hon inte lova (det kan ingen), bara att det kommer se naturligt och bra ut.

Har ingen länk till Vickans tuttar, har för mej det var Expressen eller nåt. Tror du inte hon fått kapselbildning (har säkert haft implantaten länge) och nu fått nya ?

• EnYsterSyster

Hmmm..... ni som lånar pengar till operation: tänk på att ni måste ha råd med omoperation också. Tuttarna kan hålla många år, men man kan också råka ut för att man behöver göra om dem tidigare.

Läste om en som hade koksaltimplantat där ena hade gått sönder. Bröstet var helt platt. Hon hade inte råd att fixa till dem.
    Inte kul !

Är det nån som hört nån förmodad livslängd på McGhans gelehallon förresten ?

• EnYsterSyster

vioola

Lugn ! Vi svarar gärna men alla sitter inte framför datorn precis nu....

Jag ska lägga in gelehallon, anatomiska.

Vilket som är bäst beror väl på vad man är ute efter. Flytande silikon kan går sönder och rinna ut. Det mesta stannar kvar i kapseln har jag för mej men kan vara jobbigt att skrapa bort. Anatomiska består av fast silikon som inte kan rinna ut. Min kirurg arbetar inte gärna med flytande silikon, bara koksalt eller gelehallon.

Läs bakåt i tråden och även i den gamla tråden "Bröstförstoring (2)" som du hittar under "övrigt". Där hittar du många bra svar på dina frågor !

• EnYsterSyster

Jag har sökt semester en vecka för operationen men tror inte jag får ledigt ! Min chef tycker nog att jag varit tillräckligt ledig under hösten men det beror på att jag varit tvungen att jobba extra en massa och sedan velat ta ut det. Detta betyder att jag troligtvis måste skjuta upp operationen. Snyft ! Måste dessutom få besked, operationen måste bekräftas 3 veckor innan.

Ja vet, jag kan sjukskriva mej istället men jag VILL inte !

vioola
    Som du ser ovan har jag tänkt vara ledig en vecka och sedan jobba. Har ett administrativt jobb. Det får gå med smärtstillande. Det viktiga är nog att låta bli att lyfta på ett tag.

• EnYsterSyster

Gnägget

Personligen är jag inte rädd för själva silikonet, det finns överallt och det finns betydligt farligare substanser vi utsätts för dagligen.

Jag har dessutom hormonspiral och runt den finns det ett hölje av..... just det, silikon. Jag har alltså redan ett silikonimplantat redan innan min tuttoperation ! Jag blev INTE informerad om detta när jag satte in den.

Hur många kvinnor idag har hormonspiral ? Många !

• EnYsterSyster

algit

Tala om för maken att du har TRE silikonimplantat.....

gnägget

Våra kroppar åldras och våra kroppsliga funktioner förändras hela livet, ofta till det sämre. En del drabbas tidigare och värre. Så ser verkligheten ut i den värld jag lever i, jag jobbar med sjuka människor. Vi vet inget om morgondagen. De val vi gör i livet innebär risker, ibland mer, ibland mindre. Det är farligt att leva. Dödligheten i världen är 100 % ! Förr eller senare, alltså.....

Det viktiga som jag ser det är att minimera riskerna. Jag väljer det implantat som JAG tycker verkar säkrast (och snyggast). Jag har valt en kirurg som inte är billig men som jag litar på. Må det bära eller brista.

• EnYsterSyster

Rat
    miss moon

Jag känner precis igen mej i erat velande och era tankegångar. Småler när jag läser era, för de är kopior av mina inlägg längre bak i förra tråden. Jag har kommit så långt att jag känner mej trygg i mina val (att operera, vilken kirurg, vilket implantat, storlek, hårdhet mm).

Jag tycker inte man ska vara rädd för att känna och tänka så här. Om vi INTE processade på det här sättet skulle vi vara idioter ! Det är ett stort och viktigt val ur många synpunkter.

Victoriakliniken tycker jag verkar vara ett bra val. Har hört att han är lite självcentrerad men vad gör det, han gör ju skitsnygga tuttar !

Svar på tråden Bröstförstoring (3)