marsbröllop
Hej,
ville bara kolla om det finns någon mer här som gifter sig i mars 06...?
Hej,
ville bara kolla om det finns någon mer här som gifter sig i mars 06...?
Gå på find style och nr 3026- fast min är helt i ivory.
Hej igen ni alla!
O dag kunde jag stryka ytterligare en grej från listan. Jag har bokat frissa! Eftersom vi gifter oss 50 mil hemifrån är allt lite krångligt. Nu återstår bara frågan om min cape/kappa som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa och brudbuketten. Jag velar mellan 2 olika. Vad tycker ni?
www.the-planet.nu/ceb/index_flash.html
(Klicka på bröllopsalbum och bläddra er fram.
eller:
pg.photos.yahoo.com/ph/tbbrollop/detail&.dnm=2df9.jpg&.src=ph
Chilianna>> Vilken jättevacker klänning! Verkligen superfin!
Maja B
Hi hi det låter som vi har lite samma smak.
Vi gifter oss också 50 mil hemifrån, i mars givetvis.
Jag har också tittat på den buketten med "fjäderdun" runt. Den är verkligen vinter! Dock om jag kommer att välja den så byter jag nog ut blommorna mot rosor.
Känner du nån som kan sy? Krävs inga stora kunskaper alls.
Jag köpte nämligen ett burda mönster i en tygaffär.
Två stora vita överkast på JYSK för 100 kr st. (Hade kostat 245 kr st).
Min kompis har sytt capen åt mig och säger att den var sååå enkel att sy, tog typ en timme.
Ska nu bara ut och köpa dun att sy på runt luvan mm.
Ett tips bara, nu vet jag iof inte vad du är ute efter för cape?
Vad har du för klänning??
Skoter>>Tack för tipset! Min kära mor är duktig på att sy. Jag hade tänkt mig nåt liknande som den på blomlänken. Typ vit, rätt lång och med lite "fluff" runt luvan och på kanterna. Kanske borde jag kolla det där mönstret. Det låter kanske krångligare än vad det är...Är tyget/överkastet tjockt eller fodrar ni det med nåt? Min klänning är en Nixa 871 och den är bordeaux-färgad. Vi gifter oss ju i Iskyrkan så jag ville ha något som bröt av mot allt det vita. Vad ska du ha för klänning?
Att gifta sig långt hemifrån är ju både ock. Jag är sån kontrollmänniska så mitt största dilemma har varit att släppa kontrollen till en bröllopskoordinator på Ishotellet som jag aldrig träffat. Att gå till en frissa dagen D som jag aldrig träffat känns konstigt. Sen finns det en gräns (säger i alla fall min blivande man) på hur mycket man kan ringa till koordinatorn och lägga sig i. Nåja samtidigt kan man ju skylla på någon annan om saker och ting inte går planenligt... Hi, hi.
Maja B
Capen är identisk med den på hemsidan m blommorna förutom att min går ner till fötterna i fram.
Tror inte att den behöver fodras, tyget är tjockt.
Det skulle vara för att ev ta ett blankt foder så att den inte fastnar i klänningens pärlor och kristaller.
Men det är ju inte svårt att fodra, och inte dyrt heller för den delen.
Klänningen är en MS Dion champagnefärgad (för att bryta mot all det vita )
Föresten här är blommorna jag menade
orasisfoto.smugmug.com/gallery/566053/7
Håll till godo! :)
Maja B! Tack så mycket nu blev jag glad.
såg att ni pratade om cape...finns det några bilder på en sån ni pratat om att sy?
Får jag vara med här.
Vi gifter oss oxå i mars den 18 nrmare bestämt.
Vi har inte alls kommit långt,inget är bokat, men min klänning, skor och slöja är klara, behöver en bra korsett som gåller in magen och så skall jag sy en underkjol.
Inbjudningarna är skissade på och sonens kostym är på väg. Vi har bestämt oss för buffe vi skall göra själv och varit och tittat på ett ställe att vara på, både vigsel & fest kommeratt hållas där.
www.ihrekvarn.se
Skoter!!!
Är det länge sen du köpte de där överkasten? Har du nån aningom vad de hette eller har du något artikelnummer? Vad är det för material?
det var ju en kanon idee?
Hej mars brudar
Hur går det för er??
Känns som om jag kört fast, Har detta klart:
klänning
små killarnas kläder
kyrka
festlokal
inbjudningskort
Måste fixa:
M2B kläder
de stora grabbarnas kläder
tärnans kläder
Skor till mej
Tårta köpa el göra själv???
dekorering
brudbukett
FÄRGTEMA????Kan inte bestämma mej:-Vinrött....vad mer????
Vad mer har jag glömt`?????
Känner helt snurrig just nu
hallå alla marsbrudar... hur går det? jag har fastnat lite när det gäller blommorna.. är det nån som har någon bra idé? klänningen är en sincerity, modell 3071 och vårat färgtema är grönt, brunt och creme (som färgen i min klänning). hoppas nån har något bra tips!
Annki! Vi har vinrött i kombination med (grädd)vitt och guld!
Har bokat frisör!! Så nu är allt bokat/beställt och ringarna borde dyka upp under veckan...iiiih så spännande!
Men tärnklänning är inte beställd och jag får inte tag i min tärna/toastmadame fast jag hört av mig som en galning! Vill att vi ska få ut infobladet från henne till de som svarat på inbjudan ju! Panik!!!
Hejsan marsbudar!
Jag giftermig den 11 mars, och vad jag kan se så är jag ensam om det :) eller?
Jag är uperstressad över allt som måste fixas....typ klänningen, inbjudningskorten, m2b kläder, barnens kläder. Kyrkan och festlokalen är typ det enda som ät klart - hjälp!!!!
Vi gifter oss den 18/3!
Nu är det inte länge kvar till Mars tjejer..... Börjar det bli pirrigt nu eller????
Jamen herre Gud visst är det. Börjar nästan få halvpanik. Surfar runt som en galning för att hitta rätt grejer till bordsdekorationer osv. Tyckte jag hade koll på det mesta......
Vi gifter oss 4 mars så det är bara (SHIT)8 veckor kvar...........................
När är det dags för dig Anki 72?
jag gifter mej den 24 Mars så jag har lite längre tid kvar