marsbröllop
Hej,
ville bara kolla om det finns någon mer här som gifter sig i mars 06...?
Hej,
ville bara kolla om det finns någon mer här som gifter sig i mars 06...?
Ok en ny lista då!
4 mars mars06brud
4 mars fru2oo6
9 mars Maja B
18 mars chilianna
24 mars skoter
24 mars annki72
6 st mars brudar! Inte dåligt!
mars06brud
HJÄLP!!! 4 månader...
....jag fick för mig att det var 5....
Jaha ska vi då kanske prata om vad vi har kvar att fixa då ist?
Vi måste:
m2b kläder
brudnäbb kläder
tärnkläder
bestman å tärn kläder
cape (ska sys av en kompis)
solosång i kyrkan
våran transport från kyrkan
beställa all mat
bestämma mig för blommor
boka stugor till alla
presenter till gästerna
näej nu blir jag riktigt stressad...:)...
det är mer som ska fixas...hmm
Hej hej,
Här är ännu en som gifter sig i mars, den 25:e.
Vi åker 120 mil till min hemort uppe i norr och det verkar som att vi får de allra flesa av våra vänner med oss. Men så lockar vi också med snöskoteråkning, bastukväll och annat. Så det blir fest i nästan dagarna tre.
Jag har hittat klänningen och kappan jag ska ha på en lokal bröllopsbutik, men vad jag ska ha på fötterna utomhus är ännu olöst. Det blir onekligen snödrottning-stuk på mig, så helst skulle jag vilja hitta vita pälsstövlar som inte är så klumpiga i modellen. Och precis nu kommer jag på att jag behöver vita vinterhandskar också...
Färgerna blir grönt, vitt och silver, men så mycket längre har inte vi kommit i planeringen. Kyrka och lokal är bokad, men det övriga kvartstår. Dags att börja göra listor på allt kanske
/Missy
Hur går det för er andra? Jag har panik över klänningen! Ska börja prova på allvar nu i helgen och sen nån dag veckan efter det och helgen efter det. Har skrivit ner några Nixa-klänningar jag gillar och vill prova, men är öppen för andra märken, men Nixa (som från början inte alls var någon favorit) känns så vinterrejäla på något sätt . Hinner jag verkligen hitta och köpa en snygg klänning på så kort varsel??
Chilianna>> Jag har också klänningspanik! Funderar precis på samma sak som du. Hinner jag ordna en snygg klänning? Jag vill dessutom inte ha en vit klänning och då kändes det ännu svårare.
Vad ska ni andra ha för ytterplagg? Jag ska ju ha min kappa/cape på mig under vigseln så jag letar efter en riktigt snygg kappa eller dylikt.
I dag är det precis 4 månader kvar för oss... Gulp!
Maja B o Chilianna, har ni nån aning om hur era klänningar ska se ut? Jag hade en så fast bild i huvudet innan jag letade så det var nog bara flax att det fanns en sån....! Tips, tänk ut vad ni verkligen gillar och vill ha. Det spar massor av tid. Bara att bläddra förbi de som inte stämmer in på önskemålet. Tar ju en faslig tid att prova flera. Min klänning var den första och enda jag provat!!!
Jag tror man ser direkt vad man gillar och inte. Iaf gör jag det... enkelt hm och svårt om man inte hittar det man söker förstås.
jag känner lite panik, har bara kyrka och maten fixad :-O
måste ha kläder till mej m2b 4 barn och en tärna hur ska jag hinna??????
eller 2 barn är det för de minsta har jag köpt väst,fluga skjorta och byxa på ebay som går i vinrött, barnen är 4 och 6 år gamla
Fest lokalen ska bokas, inbjudnings korten ska göras och skickas.
säkert massa mer jag glömt..........JOOOO
vi har inte kollat på ringar än....
HJÄLP hur ska jag hinna????? ;-D
annki72, du hinner!!! Det som tar längst tid är nog eller var för mig iaf att bestämma hur inbjudningskorten skulle se ut. Klänningen gick fort. Men räkna med några inprovningar också. Min m2b och våra tre barn fixar vi kläder åt samtidigt och på samma ställe i januari. De växer så mycket nu. Har själv varit där och rekat
Jo, festlokalen var nog det värsta. Jag kollade ALLT jag kunde hitta på nätet. Valde ut fyra att kolla på. Alla i olika stilar. Viktigt för oss var att det inte skulle kännas för konventionellt. Kollade två som var helt fel. Tredje var fantastisk. Och för att vara helt säker kollade vi en till....sen styrde vi faktiskt datumet efter när de hade ledigt.
Näej nu får jag verkligen lite små panik!
Hon som skulle lägga upp min klänning har fått typ reumatism och kan tyvärr inte fullfölja arbetet :(
Usch vad det låter hemskt, det är ju verkligen henne det är synd om!
Nåväl, jag har ju även insett att jag antagligen inte bara behöver lägga upp den utan att den även är för stor upptill och i ryggen. Börjar fundera på att sälja den och köpa en ny...en som passar...
Vad tycker ni?
skoter:
Svårt att råda i hur du ska göra, det beror ju på hur mkt du gilar kläningen du har, kan du hitta nån annan som kan sy åt dej? (om du inte kan själv)
Jodå. Det kommer ju att ordna sig till slut :). Det finns ju många som kan sy!
Det är bara lite trist att inte vara helt nöjd med sin "drömklänning".
Hur gör ni med era tärnors kläder? Betalar ni eller gör dem det själva?