• fialott

    Norrköpingsbrudar?

    Norrköpingsbrudar?

    Finns det några blivande Norrköpingsbrudar här? Själv håller jag som bäst på att planera mitt eget bröllop som kommer att äga rum någonstans på Vikbolandet i augusti 2006.

    Skulle vara kul om det fanns några fler att diskutera med och ta hjälp av...

    Ha det bra!

  • Svar på tråden Norrköpingsbrudar?
  • fialott

    Hej!

    nja, vi har preliminärbokat Mauritzbergs slottskapell och galleriet där för både vigsel och fest, men också nere i Sköldvik om du vet vart det är? Vi ska väl ta en tur snart och titta på alla lokaler och väga fram och tillbaka så får vi se vart det blir. Ni då? Har ni bestämt lokal och kyrka? Hur kommer det sig att ni väntar två år? Om ni redan bestämt er menar jag... vi bestämde oss nu för jag har sagt att jag vill iaf ha ett år på mig men då ligger jag ju i lä med planeringen

  • fialott

    Hej!

    Kul med några som har olika bröllopsdatum också! Hur långt har ni kommit i er planering? Jag kan redan känna stress fast vi har ett år på oss... Kan det bero på att det finns så enormt mycket att tänka på!? Om ni har lust får ni gärna berätta lite om ert bröllop, kläder var ni skaffat dem och vad ni ska ha, färgtema, musik, mat osv osv. Jag tycker att det är kul att höra om allt!!

    Ha det bra!

    p.s. jag har startat två trådar för här i bt-träffar verkar det vara mer liv än i bröllopsdiskussioner av någon anledning. d.s.

  • fialott

    Ja! Jag vill gärna ha tips på band eller liknande till festen. Har kollat en massa hemsidor men jag är nog väldigt kräsen och har inte hittat så många som jag fastnat för. Känner ju till en del själv, bla Lalles Bodega som är superduktiga men jag skulle ändå vilja ha tips på fler.

    Och om ni behöver tips på en duktig sångerska har jag en kompis som är suverän. Hon är musiker och skådespelerska på heltid, spelar i olika uppsättningar här i Norrköping och brukar även sjunga på många bröllop, dop och begravningar osv. Hon har även många kontakter inom samma bransch vad gäller olika musiker och andra solister. Om någon är intresserad av att komma i kontakt med henne kan jag vidarebefordra hennes telefonnummer eller mailadress.

  • fialott

    Så kul att det finns så många norrköpingsbrudar! Det är ju så himla bra att kunna dela med sig av sina erfarenheter och tips... Jag håller på att kolla upp en massa olika saker samtidigt, inte särskilt smart säkert men som sagt - kul! Funderar på inbjudan, kläder, band till festen, mat osv osv. Är mammaledig så jag har en del tid att sitta framför datorn och surfa och jag lyckas visst alltid snöa in på bröllopsrelaterade sidor, undrar hur det kommer sig...? Man borde nog vara mer konsekvent och ta en sak i taget men jag kan inte låta bli att tänka på allt!

    Har ni andra gjort en planering och budget osv? Vi har det lite svårt att göra en budget då vi själva har en väldigt skral kassa och förlitar oss på våra föräldrar som iofs gärna ställer upp och betalar men de verkar vilja ta en sak i taget. Det känns ju lite sniket att vilja veta exakt hur mycket pengar de vill "ge" oss redan nu men då skulle vi ju kunna göra en budget! Hur skulle ni göra? Vara fräck och fråga om de kan uppskatta hur mycket de kommer att vilja ge var eller vänta och ta en sak i taget?

    Bälskling: Kul med en till "vikbolandsbrud". Jag tycker att Lars Linnarsson är en himla trevlig präst. Lite smårolig och lättsam. Inte så jobbigt religiös om du förstår vad jag menar. I vilken kyrka ska ni vigas? Och vilken präst skulle ni eg. haft?

  • fialott

    Hur har ni valt tärna och bestman etc? Jag vet inte riktigt hur vi ska göra... Man brukar väl oftast fråga syskon antar jag...? Min m2b har en bror som vi har tänkt fråga om han vill vara toastmaster, ev ihop med någon tjej. Han skulle vara suverän på det. Jag vet inte om sambon vill att han ska vara bestman också, det har vi inte pratat om än. Jag själv har inga syskon alls så jag vet inte hur jag ska göra med tärna. Vi har ju två barn som vi har tänkt ska vara näbbar så då kanske det inte behövs någon bestman eller tärna alls?

  • fialott

    Hej o välkommen PysselPassion!

    Jag gifter mig den 19 Augusti och än så länge har vi det mesta på planeringsstadiet. Det som är bokat är kapell (istället för kyrka) som eventuellt blir utomhus, festlokal och catering. Vi har inte bokat vad vi ska ha för mat utan själva cateringfirman.

    Hur långt har ni själva hunnit, och vart ska ni gifta er?

Svar på tråden Norrköpingsbrudar?