• fialott

    Norrköpingsbrudar?

    Norrköpingsbrudar?

    Finns det några blivande Norrköpingsbrudar här? Själv håller jag som bäst på att planera mitt eget bröllop som kommer att äga rum någonstans på Vikbolandet i augusti 2006.

    Skulle vara kul om det fanns några fler att diskutera med och ta hjälp av...

    Ha det bra!

  • Svar på tråden Norrköpingsbrudar?
  • Celeste

    En präst som jag rekommenderar är Johan Lambert.
    Har varit på både på bröllop och begravning med honom. Han är lite yngre och mer lättsam.

  • Celeste

    Jag undrar i vilken kyrka alla ska gifta sig och var ni ska ha festen nånstans?
    Har jättesvårt att hitta en passande lokal. Just nu lutar det åt Mauritzberg.

  • PysselPassion

    Hej!

    Här är en Norrköpingstjej till.. Vi ska gifta oss den 9 juli 06. Hur långt har ni kommit i planeringarna?

  • fialott

    Hej o välkommen PysselPassion!

    Jag gifter mig den 19 Augusti och än så länge har vi det mesta på planeringsstadiet. Det som är bokat är kapell (istället för kyrka) som eventuellt blir utomhus, festlokal och catering. Vi har inte bokat vad vi ska ha för mat utan själva cateringfirman.

    Hur långt har ni själva hunnit, och vart ska ni gifta er?

  • Arkö

    Hej Flickor!
    Den 20 augusti 2005 blev jag fru. Eftersom jag är född och uppvuxen i skärgården var valet av plats självklar. Vi gifte oss på Arkö.
    Cermonin hade vi utomhus vid vattnet. Middag och fest hölls inomhus. En perfekt sammansatt meny, lite skärgård, höst, och sommar oversatt skagen, vilt och jordgubbar.
    Val av klänning var också förvånansvärt lätt, jag gick på butiken där jag fick bäst bemötande och den bästa servicen, Petrés.
    När det gällde blommor började jag tidigt drömma mardrömmar med alla möjliga olika slut. Anna som är vän till familjen hjälpte mig med alla blomsterbinderier som var helt otroliga. Anna disignade alla mina smycken inkl brudkrona. Det kändes otroligt lyxigt att ha smycken som jag vet att ingen annan har. Anna har egen butik som ligger här i Norrk.d
    Fotograf var också ett svårt val då flera av våra vänner har dålig erfarenhet av fotografer i Norrköping när det gäller service. Vi valde Fotografica efter ett besök på en av många bröllopsmässor. Så här i efterhand med korten i album så var det helt klart rätt val, helt fantastiska kort.

  • Leylani

    Får ansluta mig hit då. Jag och min sambo är bägge studerande och rent ekonomiskt vill vi ha ett litet bröllop med bara närmaste familj och vänner.

    Och, eftersom han är man, verkar planerandet falla på mig. Måste släpa med honom och undersöka passande lokaler... att män ska vara så svåra att få med på saker och ting.

  • T. Rex

    Hur går det med planeringen? Vi har bestämt datum och bokat lokal men sen har vi inte gjort så mycket mer. Vad ska man ta tag i härnäst? Har varit och provat lite kläder också, men det känns helt omöjligt att bestämma vad man ska ha på sig om nästan ett år redan nu!
    Nu funderar vi lite på hur man kan få festen att bli riktigt kul, ska man ha ett band som spelar eller nåt annat? Hur ska ni göra? Har ni några bra tips på band eller dj?
    Ha det bra!

  • Bröllopsnojig

    jag ska också i augusti 2006! har en hel pärm med diverse slott och hergårdar inom en 20 mils radie men velar nu mellan gigantiskt jättedyrt eller mindre och mysigt som inte för evigt kraschar ekonomin...

  • Bröllopsnojig

    När ska vi försöka bestämma träff allihop? vore toppenkul!

  • Leylani

    Kyrkan bokad till 060708 och det känns sådär lagom pirrigt.

Svar på tråden Norrköpingsbrudar?