• Lippi

Varför så mycket inbördes beundran???

Jätte många trådar här på BT börjar :

Vad tycker ni om min ...

Är min ... fin?

Kommer mitt ... att bli bra?

ETC. ETC.

Alla svaren är ju alltid POSITIVA. Aldrig skriver någon något negativt om ett upplägg, en klänning, en ring eller annat som TS vill ha komentarer om.

Hur kan detta komma sig?

Vi kan väl inte alla här inne tycka exakt likadant. Någon måste väl ha en avvikande uppfattning. Eller beror det på att man blir attackerad för att man uttalar sig negativt om någon annans grejer.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???
  • R&F

Det är sannt.....jag har dock skrivet att jag inte alls tycer det är fint men då är man negativ och kränkande. Så de som skriver så vill ju bara höra det positiva. Jag kommer att fortsätta med konstruktiv kritik. Både positiv och negativ.

• Aurot

Intressant frågeställning!!

Jag tror många skulle vilja skriva: "Jag är skitnöjd med mina inbjudningar, så här ser de ut". Puffad av någon form av jantelag eller ödmjukhet väljer man istället att formulera en fråga. Klart som 17 att TS vill ha cred, annars skulle inte tråden ha startats. De som inte diggar upplägget/ringen/tårtan/klänningen väljer nog oftare att inte svara än att lämna negativ feedback. Det gäller mig i alla fall. Feg? Diplomatisk? Nja, mer likgiltig tror jag.

• Bebbsen05

Vad mycket skit man skulle få om man skrivit "Hur kan du ens vilja ha en sån ful klänning?" Men, TS frågar ju vad man tycker om en viss sak, men skulle aldrig acceptera något negativt ;)

• sofia aneleh

har också funderat på det! ibland har jag svarat ärligt, att nåt var fult enligt min mening, men då har jag blivit totalsågad av alla andra, och fått höra at jag är hemsk och jävlig.

tydligen är endast positiva svar tillåtna i sådana trådar, men då tycker jag de kunde ha som rubrik "hej kom och skryt på min bröllopssida, ingen negativ kritik tack"

men jag låter hellre bli att svara än att ljuga, så man får väl tolka min frånvaro i tråden hur man vill.

• loppran

Om en person undrar "Tycker ni att klänningen jag har valt är fin?" är förmodligen frågeställningen egentligen "Finns det någon som tycker som jag? För det skulle kännas väldigt bra".

Och då är det ju varken artigt eller smart att säga "Näej jag tycker att sådana där klänningar är apfula"..... så det blir väl så att de som gillar klänningen mest svarar, och så petar någon in "Nja, inte i min smak men den är nog fin på dig".

Den lyhördheten för frågeställarens bekräftelseönskan tycker jag är rätt rörande faktiskt! Sedan finns det ju andra, mer öppna frågor "Gillar ni vit eller svart klänning?" som ger mer spelrum till svararna.

Ja, jag tycker ju mer jag tänker på det att det är väldigt mycket empati, inlevelseförmåga och vänligheter här... det kanske ligger i bröllopsforumets natur, på gott och ont. Mest gott!

• GithKat

Jag har läst flera stycken där folk inte tycker det som visas är fint. Bland annat så var det en tråd där någon satt upp håret själv. Där sa alla att det inte såg bra ut och sen gavs det tipps och idéer om vad som kunde göras för att förbättra. Fast visst är det mycket inbördes beundran. Själv skulle jag nog inte starta en tråd med någon av de där inledningarna, för när saken kommer till sin spetts så är det ändå jag själv som bestämmer och jag är inte så beroende av vad andra tycker, men tipps och idéer är alltid välkommna.

• Meddelande borttaget
  • Cybermamman

Lilltån, vi som har varit här ett tag har lärt oss vad som gäller... take it or leave it... Men jag är snäll av naturen och tar bara fram järnröret när jag är riktigt arg. Eftersom sofia fick en present så ska du få en oxå. Vassego www.web9.se/downloadwww.html

• Tant Pernilla

Det står ju på varje sida om "den gyllene regeln" - att inläggen ska besvaras med god ton och respekt.

Om jag inte gillar nåt en TS vill ha medhåll om så brukar jag avstå från att svara. Eftersom smaken är som baken, så spelar det ju ingen roll om jag tycker nåt är fult om TS och en bunt andra tycker att det är fint. Då är ju allt frid och fröjd.

Sen tycker jag inte att det alltid är så att alla håller med och "smörar" för TS. Ganska ofta är det nån som säger emot, eller säger vad de tycker även om det strider mot TS' åsikt.

• lolabe

jag ser jättemånga fula grejer här (hahaha nu blir jag väl slaktad ) men försöker att vara diplomatisk...fast oftast svarar man väl helt enkelt inte. Självklart är folk ute efter bekräftelse, vad annars? Och inget fel på det egentligen.

Svar på tråden Varför så mycket inbördes beundran???